Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.5 16v pb+lpg gaśnie jak jest ciepły

29 Lis 2009 01:15 8865 11
  • Poziom 15  
    Witam!
    5 mies temu kupiłem Lanosa 1.5 16V 1999rok z instalacją gazową Stefanelli (data montażu 2004r). Aktualny przebieg to 147 tys (nie mam pewności czy to faktyczny przebieg czy nie).
    W samochodzie została wymieniona:pompa paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza, olej, filtr oleju, świece, przewody zapłonowe oraz rozrząd.
    Problem polega na tym, że gdy silnik jest zimny to jest wszystko dobrze, natomiast gdy się nagrzeje to nagle gaśnie i nie da się go uruchomić ani na benzynie ani na gazie. Czasem wystarcza trzymać go cały czas na obrotach co jest niemożliwe w mieście bo nikt nie ma 3 nóg żeby hamować, trzymać sprzęgło i trzymać gaz, lecz czasem nawet wciśnięcie gazu "do dechy" nie pomaga i samochód gaśnie. Późniejsze uruchomienie go trwa zazwyczaj jakieś 5-10min.Temp silnika nie utrzymuje się na stałym poziomie (raz jest za niska, raz za wysoka) a nagrzewnica grzeje bardzo słabo-to zaczęło się dziać po wymianie kompletnego rozrządu (wraz z pompą wody oczywiście).
    Problem jest na tyle uporczywy że przejechanie więcej jak 3km staje się udręką ;/.
    Mogę dodać że samochód lepiej pracuje na gazie niż na benzynie.
    Jeśli ktoś ma pomysł czego może to być wina to chętnie spróbuję swoich sił.

    P.S. Prawdopodobnie uszkodzona jest jeszcze sonda lambda ponieważ pomiar miernikiem (oczywiście na ciepłym silniku, na benzynie) wartość jest stała i wynosi 0,125V, niezależnie czy na wolnych obrotach czy przy odcięciu.

    Pozdrawiam

    Dodam że samochód gaśnie zarówno na benzynie jak i na lpg, a na wężu od parownika nie ma silnika krokowego tylko śruba (tylko do czego służy??)
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Śruba słuzy do regulacji ilości gazu. Nad nogami kierowcy masz złącze diagnostyczne. Wyłącz zapłon połącz zworką A i B włącz zapłon i policz błyski. Kody są dwucyfrowe i wyswietala po trzy razy każdy z nich. Zaczyna od 12. W sieci znajdziesz dokładny opis. Pozdrawiam.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 15  
    Witam!
    Kody zdążyłem sprawdzić nieco wcześniej i jedyny kod jaki mi wyskoczył to 63,czyli zwarcie pin B do masy.
    Dodatkowo parownik się nie nagrzewa,ogrzewanie działa jakby chciało a nie mogło,jakby nie było przepływu płynu chłodzącego.Silnik jest gorący,chłodnica też,a węże zimne,ew.letnie.Po zdjęciu któregoś z węży jest sucho,ew.płyn lekko cieknie,kapie (przy włączonym silniku).

    P.S.Nie nad nogami kierowcy ale pasażera ;).Zrobiłem reset komputera i zaprogramowałem obroty,ale nic nie pomogło,poza tym spodziewam się że temp silnika i tak nie była odpowiednia (skoro obieg nie był taki jaki powinien)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Na zegarach temperatura skacze (albo za niska,albo za wysoka).
    Samochód chodzi jak złoto póki jest zimny,jak się nagrzeje to zaczyna gasnąć i nie da się go zapalić.Dzisiaj nagrzałem go na postoju aż zgasł po czym:na parowniku pokazał się szron (silnik chodził na gazie,początkowo równo,później zaczął pływać),ogrzewanie rozkręcona na max daje temp ok 20 stopni.Silnik gorący jak diabli,chłodnica też oraz wąż między nimi.Drugi wąż idący od chłodnicy jest letni,do parownika jest zimny,do ogrzewania również letni.
    Zdejmując wąż z parownika płyn nie leci,zdejmując gorący wąż silnik-chłodnica wyleciało trochę płynu pod małym ciśnieniem.
    Gdy silnik chodzi nie widać żeby płyn w zbiorniku wyrównawczym się poruszał (jakby nie było obiegu)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Też tak myślę,ale:
    Pompa jest nowa i cała (w piątek zmieniany był rozrząd ale nie sądzę żeby uszkodzili pompę,zwłaszcza że warsztat ten jest bardzo chwalony i w poniedziałek robili rozrząd u ojca i jest wszystko dobrze)
    Możliwe że się zapowietrzył układ,ale tak sam z siebie?Wydaje się to co najmniej dziwne...
    No i co z gasnącym silnikiem po nagrzaniu?Ten problem mnie bardzo martwi,ponieważ samochód gaśnie zarówno na niskich obrotach,jak i podczas normalnej jazdy,zarówno na gazie jak i na benzynie

    P.S.Ma ktoś pomysł jak odpowietrzyć układ?Ponieważ zrobienie przerwy w najwyższym miejscu układu (wąż parownika) i uzupełnienie płynu na max,oraz dolanie do zbiornika nie pomaga
  • Poziom 36  
    owert napisał:


    P.S.Ma ktoś pomysł jak odpowietrzyć układ?Ponieważ zrobienie przerwy w najwyższym miejscu układu (wąż parownika) i uzupełnienie płynu na max,oraz dolanie do zbiornika nie pomaga

    To gdzie w/g Ciebie znika płyn,bo rozumiem że uzupełniałeś po wizycie w warsztacie?
    Lepiej wróć do nich niech to sprawdzą.
  • Poziom 15  
    Właśnie chodzi o to że samochód przez pierwsze 60km pracował normalnie,a później zaczęły być problemy.
    Żadnych wycieków nie widać,płynu w zbiorniku jest ponad normę,ale w przewodach pusto...Jutro od samego rana zostawiam samochód w warsztacie gdzie robili mi rozrząd i powinni mi to naprawić (wcześniej było wszystko dobrze).
    Mam jedynie nadzieje że samochód przestanie gasnąć,i że da się go odpalić bez problemu.
    Pozostaje jeszcze kwestia kodu 63-czego może być przyczyną?Czy szukać po wiązkach kabli,czy może się tym nie przejmować zbytnio
  • Poziom 36  
    1 Z sugestiami że warsztat wykonał coś nie tak byłbym raczej ostrożny,bardziej skupiłbym się co jest uszkodzone :termostat, uszczelka??
    2 błąd 63 zwarcie do masy EST"B"(instalacja gazowa wpięta w ten kabel?)
  • Poziom 15  
    1.Do wymiany rozrządu nie było najmniejszego problemu,wszystko zaczęło się dziać po odebraniu samochodu z warsztatu (na 2 dzień) więc nie sądzę żeby nagle,zupełnie przypadkowo się coś uszkodziło dzień po wizycie w warsztacie,wygląda to raczej na zapowietrzenie,tylko że za chiny ludowe nie możemy dojść dlaczego (jutro samochód wraca do mechanika)
    2.Tu nie jestem w stanie odpowiedzieć ponieważ nie wiem gdzie idzie ten przewód,a instalacja była montowana 5 lat temu (ja samochód mam od 6mies).Jeśli ktoś mi powie gdzie szukać tego przewodu to sprawdzę czy nie ma tam jakiegoś dorabianego połączenia
  • Poziom 15  
    Witam!
    Dziś samochód trafił do mechaników i okazało się że pompa wody, która została zamontowana (nówka sztuka z hologramem,tyle że z allegro) się rozsypała, tzn.wirnik z łopatkami, które powinny wprowadzać ciecz w ruch się urwał od reszty pompy ;/.
    Efektem tego było grzanie się silnika, brak ogrzewania, brak grzania parownika (było widać na nim szron, i to dosłownie). Nowa pompa została kupiona w hurtowni motoryzacyjnej i póki co jest wszystko dobrze (odpukać).
    Samochód przestał gasnąć (na szczęście) i odpala dobrze zarówno zimny jak i ciepły (wczoraj ciepłego silnika się nie dało uruchomić).
    Jest to przestroga aby nie kupować rzeczy które mają tak duże znaczenie na allegro, tylko w sprawdzonym miejscu.
    Wczoraj zrobiłem reset komputera i mimo kilkudziesięciu uruchomień silnika i kilku jazd próbnych, oraz małą przejażdżkę autostradą :D nie pojawiły się żadne błędy :).
    Gdyby problem znów powrócił będę informować, a póki co temat uważam za zamknięty.
    Dziękuję serdecznie wszystkim za szczere chęci.
    Pozdrawiam