Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II dtl 2,0 chłodzenie i ogrzewanie

damian1967 20 Gru 2009 17:56 5514 12
  • #1 20 Gru 2009 17:56
    damian1967
    Poziom 1  

    Witam i proszę o diagnozę.
    Samochód przy minus 15 stopniach i po przejechaniu 20 km grzeje płyn do ponad 100 stopni i włącza się wentylator oraz nie działa ogrzewanie w kabinie.
    Czy to termostat czy może uszczelka pod głowicą?

    0 12
  • #2 20 Gru 2009 18:03
    ziempiotr
    Poziom 17  

    A płyn kiedy wymieniany?

    0
  • #3 21 Gru 2009 00:39
    Krzysiek534
    Poziom 16  

    Uszczelka pod głowicą.

    0
  • #4 21 Gru 2009 08:16
    marcin19013
    Poziom 10  

    najprawdopodobniej uszcelka pod głowicą , ale na wszelki wypadek sprawdz poziom łynu w chłodnicy bo może być do mało i silnik będzie sie szbko grzać(jeżeli nie wymieniałeś płynu w aucie od nowości to go wymień)

    0
  • #5 21 Gru 2009 15:31
    gregorianin
    Poziom 27  

    może być uszczelka a nie musi, mi w VB popękały od starości plastikowe łopatki pompy wody, w rezultacie stalowy wirnik kręcił się w łopatkach a te nie pompowały wody. Z początku na wolnych obrotach obieg jeszcze funkcjonował ale jak się jechało (większe obciążenie na łopatkach pompy) to zaczynały ślizgać i temp 100-130 oraz brak grzania, wrzucenie na luz powodowało momentalne grzanie i spadek temp.
    Tak że Panowie nie oceniajcie książki po okładce.

    0
  • #7 31 Gru 2009 23:03
    Kris-591
    Poziom 16  

    A może najpierw sprawdź zaworki w korku zbiorniczka wyrównawczego jak one walnęły to w mojej Asi 1,7 DTL też głupiało ogrzewanie.

    0
  • #8 21 Lip 2010 09:10
    jerzyq
    Poziom 8  

    ainal napisał:
    może być uszczelka a nie musi, mi w VB popękały od starości plastikowe łopatki pompy wody, w rezultacie stalowy wirnik kręcił się w łopatkach a te nie pompowały wody. Z początku na wolnych obrotach obieg jeszcze funkcjonował ale jak się jechało (większe obciążenie na łopatkach pompy) to zaczynały ślizgać i temp 100-130 oraz brak grzania, wrzucenie na luz powodowało momentalne grzanie i spadek temp.
    Tak że Panowie nie oceniajcie książki po okładce.


    Kolego mam podobny problem. A wentylator ci działał poprawie przy tych 100-130 ?
    Czy gotowało wodę?

    0
  • #9 15 Gru 2010 23:46
    rafallogi
    Poziom 17  

    Witam,
    przepraszam, że się wciskam, ale nie chcę tworzyć nowego tematu...
    W astrze DTL 2,0 przy dzisiejszym mrozie -8 wskaźnik temperatury podnosi się na pierwszą, może drugą kreskę, po przejechaniu... 20km. Aby było ciekawiej, wskazówka ta podniesie się do wspomnianego poziomu o ile nie przełączę pokrętła nawiewu na drugi bieg. Niestety w aucie przy ogrzewaniu ustawionym na 1, jest delikatnie mówiąc niezbyt ciepło. Jeśli zechciałbym podarować sobie odrobinę komfortu cieplnego poprzez przełączenie nawiewu na 2, to niestety wskazówka zalegnie w okolicach pierwszej kreski.Tak, ten kierowca w czapie podczas jazdy w aucie, którego mijaliście, to ja- użytkownik zimnej astry II. Pozdrawiam przy okazji wszystkich kierowców w beretach, kapeluszach i czapach. Mając świadomość problemu i mając na względzie dobro auta wolałem aby jemu było cieplej, dlatego też nie kombinowałem zbytnio pokrętłem nawiewu, pozostawiając je w pozycji 1. Niestety pokonywanie 30km odcinków w takich warunkach nie należy do przyjemności, więc pytam Was serdecznie, cóż za przypadłość dosięgnęła toż to auto? Po tych 30 km i przy jeździe po mieście skazówka (ogrzewanie na 1) powędruje w okolice 80st.
    Chłodziwo- jest
    Pokrętło działa normalnie- widoczne różnice w intensywności nawiewu ciepłego powietrza
    Termostat/węże - nie sprawdzałem
    Wskazówki mile widziane.

    0
  • #10 20 Gru 2010 12:48
    rafallogi
    Poziom 17  

    Podciągam temat- nogi mi marzną.....

    0
  • #11 20 Gru 2010 17:48
    tzok
    Moderator Samochody

    :arrow: rafallogi: zapewne termostat się zablokował w pozycji otwarty. Nie polecam zamienników z Allegro - kupiłem taki, niby markowy, a podziałał może z 3 miesiące i znów to samo.

    0
  • #12 24 Gru 2010 22:44
    Miszka009
    Poziom 10  

    miałem podobną sytuacje, okazało się że termostat został w pozycji otwartej. silnik łapał temperaturę dopiero po przejechaniu odcinka drogi na wysokich ( ~3,5tyś) obrotach lecz na moment... po wymianie wszystko wróciło do normy.

    0
  • #13 29 Gru 2010 15:02
    rafallogi
    Poziom 17  

    tzok i Miszka009 dziękuję bardzo za odpowiedź. Było tak nieprzyjemnie, że wcisnąłem przed wiatrak chłodnicy klimy kawał tektury, która zasłaniała1/2 chłodnicy, bo nie było żadnego komfortu cieplnego. Teraz czuję wreszcie ciepło, ale zdaję sobie sprawę, że takie zasłanianie może poprzez zbyt wysoką temperaturę zaszkodzić silnikowi. Obserwuję zatem wskazówkę temperatury- tutaj raczej nie ma rewelacji i pozostaje ona nadal leniwa oraz nasłuchuję wentylatora gdyby się załączył, ale tu też raczej jest to niemożliwe przy mojej trasie do pokonania.
    Więc mówicie termostat w pozycji otwartej... ,na forum opla udzielono mi odpowiedzi, że jeśli chodzi o leniwą wskazówkę temp., to "...one tak mają..." a jeśli chodzi o słabe grzanie, to ktoś skwitował, że "opel jest zimny zimą i gorący latem".
    Dziękuję więc za potwierdzenie moich podejrzeń, że coś jednak musi być nie tak.
    Nie da się tego jakoś wykąpać, wyczyścić, odkamienić...itp..?

    0