Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kompresor i podciśnie w jednym

bobi13 19 Jan 2010 19:39 9741 7
    bobi13
    Level 14  
    Witam
    mam pytanie nie znam się za bardzo na pneumatyce chcę zrobić kompresor to mniej więc wiem jak zrobić. Mam problem z podciśnieniem jak to zrobić czy ten sam silnik mogę wykorzystać do zrobienia podciśnienia?? Chodzi mi dokładnie o to że chcę mieć 2 butle z gaśnic obok siebie na warsztacie kompresor będzie służył mi do przedmuchiwania kurzy z elektroniki itp. a pod ciśnie chcę wykorzystać jako chwytak do układów scalonych i odsysacza do cyny. Chcę zrobić tak że robi mi podciśnienie tak ok. -1bar jak spadnie poniżej -0,4 bara to włącza się silnik i dobija mi znowu to podciśnienie do -1bara i w kompresorze podobnie. Mogę to zrobić 1 silnikiem czy potrzebuję 2 różnych silników??
    Przede wszystkim ma to być nie dużo i ciche.
    soklos
    Level 13  
    Proponuje zrobić tak jak się to robi w automatyce. Do podnoszenia lekkich przedmiotów stosuje się generatory podciśnienia. Taki generator podciśnienia jest napędzany ciśnieniem, więc eliminuje to jedną butlę i upraszcza całą budowę urządzenia. Bez problemu znajdziesz generator podciśnienia spełniający Twoje wymagania.
    Szukaj na google pod hasłem „generator podciśnienia” jak się przyczaisz to na allegro za 30zł coś takiego kupisz.
    Pozdrawiam.
    bestler
    Admin of DIY, Automation
    Do chwytaków i odsysaczy wystarczy faktycznie pompa. I tak jak kolega pisze - pompę do chińskich desolderów kupisz za kilkadziesiąt złotych. A ciśnienie ?? Ja mam pompuje butle po propanie agregatem od lodówki - koszt praktycznie zerowy - a przydatność ogromna.
    bobi13
    Level 14  
    a można tak zrobić żeby regulować podciśnienie to znaczy dać jakiś reduktor lub coś w tym stylu żeby mieć dokładnie np. -0,5 bara czy czym to idzie??
    soklos
    Level 13