Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 quattro 2.0 16v ACE Nie odpala....

Furti 30 Sty 2010 09:56 4739 24
  • #1 30 Sty 2010 09:56
    Furti
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam problem z odpaleniem mojej Audi:/ Przez 2 dni stała na mrozie i stwierdziłem, że wsadzę ją do garażu aby nie stała na mrozie.Auto odpaliło dopiero za 3 razem i strasznie się dławiło jak by paliło na 3 gary.Po 2 minutach wszystko się uspokoiło i wjechałem do garażu.Tam pochodziło jeszcze z 5 min i ją zgasiłem.Nastepnego dnia z rana chciałem ją odpalić i już nie zagadała:/ Początkowo myślałem ze zamarzło paliwo w filtrze paliwa ale odkręciłem przewód na przepływomierzu i przekręciłem stacyjkę.Paliwo dostaje...Iskra niby jest.Przypomniało mi się ze na Vagu wyskoczył błąd z czujnikiem Halla.Sprawdziłem multimetrem napięcie na czujniku wpinając się w środkowy pin na kostce i po przekreceniu stacyjki wyskoczyło mi napięcie 10.4V.Podczas kręcenia rozrusznikiem miałem napięcie od 0 do 0.70.Powinno skakać niby od 0 do 12v na przemian.Nie wiem za co się złapać.Czy ktoś miał już podobny problem.Zaznaczam ze auto jest na mechanicznym wtrysku.

    Proszę o pomoc.

    0 24
  • #2 30 Sty 2010 10:06
    jsah
    Poziom 17  

    Furti napisał:
    Witam.
    Mam problem z odpaleniem mojej Audi:/ Przez 2 dni stała na mrozie i stwierdziłem, że wsadzę ją do garażu aby nie stała na mrozie.Auto odpaliło dopiero za 3 razem i strasznie się dławiło jak by paliło na 3 gary.Po 2 minutach wszystko się uspokoiło i wjechałem do garażu.Tam pochodziło jeszcze z 5 min i ją zgasiłem.Nastepnego dnia z rana chciałem ją odpalić i już nie zagadała:/ Początkowo myślałem ze zamarzło paliwo w filtrze paliwa ale odkręciłem przewód na przepływomierzu i przekręciłem stacyjkę.Paliwo dostaje...Iskra niby jest.Przypomniało mi się ze na Vagu wyskoczył błąd z czujnikiem Halla.Sprawdziłem multimetrem napięcie na czujniku wpinając się w środkowy pin na kostce i po przekreceniu stacyjki wyskoczyło mi napięcie 10.4V.Podczas kręcenia rozrusznikiem miałem napięcie od 0 do 0.70.Powinno skakać niby od 0 do 12v na przemian.Nie wiem za co się złapać.Czy ktoś miał już podobny problem.Zaznaczam ze auto jest na mechanicznym wtrysku.

    Proszę o pomoc.


    Wygląda na to, że czujnik hallotronowy źle ci działa. W czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie na sygnałowym przewodzie czujnika Halla powinno się zmieniać od 0 do kilku V. Sprawdź, czy czujnik Halla ma dobre zasilanie i masę.

    0
  • #3 30 Sty 2010 10:09
    Furti
    Poziom 8  

    Tzn w jaki sposób to sprawdzić.Jakie powinno być zasilanie?

    0
  • #4 30 Sty 2010 10:22
    jsah
    Poziom 17  

    Furti napisał:
    Tzn w jaki sposób to sprawdzić.Jakie powinno być zasilanie?


    Sprawdź napięcie pomiędzy 2-ma pozostałymi pinami czujnika Halla po włączeniu stacyjki.

    0
  • #5 30 Sty 2010 10:58
    Furti
    Poziom 8  

    w 2 Pinach czyli + i tym środkowym jest po 10.4 a w ostatnim nie pokazuje nic.Ponadto sprawdziłem napięcie na cewce i pokazuje 11.8V. Do tego sprawdziłem jeszcze na tym calym rozdzielaczu czu jest prąd i nie pokazuje już nic.Wsadzalem + w miejsce przewodów WN. Nie pokazuje nic.

    0
  • #6 30 Sty 2010 12:44
    jsah
    Poziom 17  

    Furti napisał:
    w 2 Pinach czyli + i tym środkowym jest po 10.4 a w ostatnim nie pokazuje nic.Ponadto sprawdziłem napięcie na cewce i pokazuje 11.8V. Do tego sprawdziłem jeszcze na tym calym rozdzielaczu czu jest prąd i nie pokazuje już nic.Wsadzalem + w miejsce przewodów WN. Nie pokazuje nic.


    Sprawdzałeś napięcie pomiędzy 2-ma zewnętrznymi pinami wtyczki czujnika Halla przy włączonym zapłonie??? Ile wynosi?

    Kolego, zrób tak:

    - odłącz wtyczkę czujnika Halla i włącz zapłon
    - podłącz dodatni przewód cyfrowego miernika napięcia do środkowego pinu wtyczki, a ujemny do masy silnika - napięcie powinno wynosić 10-12 V (z tego, co napisałeś, napięcie to sprawdzałeś i jest u ciebie dobre)
    - podłącz przewody miernika do zewnętrznych pinów wtyczki: napięcie powinno być 10-12 V

    Jeśli powyższe napięcia są nieprawidłowe lub ich brak, przyczyny trzeba szukać w połączeniach elektrycznych pomiędzy czujnikiem a ECU oraz w zasilaniu i masowaniu ECU.

    Jeśli powyższe napięcia są dobre, podłącz wtyczkę do czujnika Halla i wykonaj następujące czynności:

    - podłącz dodatni przewód miernika do środkowego przewodu sygnałowego czujnika Halla, a ujemny do masy silnika
    - po włączeniu zapłonu powoli obracaj wałem korbowym silnika - napięcie sygnałowe powinno okresowo znikać i się pojawiać na poziomie 10-12 V (czyli ma być oscylacja napięcia w przedziale 0 - 10...12 V).

    Jeśli nie będzie w/w oscylacji napięcia, czujnik Halla jest niesprawny.

    0
  • #7 30 Sty 2010 16:52
    Furti
    Poziom 8  

    Jak obracać wałem korbowym?Kluczem na górnym kole?

    0
  • #8 30 Sty 2010 17:05
    jsah
    Poziom 17  

    Furti napisał:
    Jak obracać wałem korbowym?Kluczem na górnym kole?


    Jakkolwiek, aby tylko wał się obracał. Możesz też kręcić rozrusznikiem - jednak w tym przypadku nie zauważysz aż tak wyraźnej oscylacji sygnału Halla jak w przypadku powolnego kręcenia wałem, bo będzie ona znacznie szybciej następowała, i z tego, co pamiętam, napięcie będzie niższe od 10 V.

    0
  • #9 01 Lut 2010 16:48
    Furti
    Poziom 8  

    A więc...Przed chwilą wykręciłem aparat zapłonowy i zmierzyłem napięcie.Kręciłem ręcznie i napięcie skakało od 0 do 10V z groszami.Wygląda na to ze Hall jest sprawny?Co dalej sprawdzać?

    0
  • #10 03 Lut 2010 17:06
    Furti
    Poziom 8  

    Iskra tez jest.Skacze na każdej świecy.

    0
  • #11 03 Lut 2010 18:33
    emeryt2
    Poziom 42  

    Teraz jeszcze potrzebuje paliwa. Masz w baku?

    0
  • #12 03 Lut 2010 21:26
    Furti
    Poziom 8  

    Mam...wlałem jeszcze 10 litrów bo myslalem ze jest pusto mimo tego ze była cała rezerwa...nie wiem co jest grane.Trzeba by jeszcze pompe sprawdzic.Niby chodzi.Wylacza sie po 3 sekundach tak jak zawsze.Paliwo podaje ale nie wiem co jest grane..

    0
  • #13 04 Lut 2010 11:15
    Furti
    Poziom 8  

    A jak sprawdzić czy pompa działa prawidłowo?Jak przekręcam klucz na zapłon to słysze ze działa w bagażniku.Może daje zbyt małe cisnienie?

    0
  • #14 04 Lut 2010 13:13
    jsah
    Poziom 17  

    Furti napisał:
    A jak sprawdzić czy pompa działa prawidłowo?Jak przekręcam klucz na zapłon to słysze ze działa w bagażniku.Może daje zbyt małe cisnienie?


    Trzeba sprawdzić ciśnienie tłoczenia pompy paliwowej.....

    Jeśli problem tkwi w mechanicznym wtrysku paliwa i jest poważny, to i tak, kolego, musisz jechać do dobrego warsztatu specjalistycznego. Zaznaczam jeszcze raz, żebyś jechał do dobrego warsztatu, bo mechaniczny wtrysk w Audi jest bardzo trudny w naprawie i nie w każdym warsztacie potrafią go dobrze naprawić.

    0
  • #15 04 Lut 2010 13:36
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ten silnik ma sterownik KE -Motronic. Ma dodatkowy czujnik oznaczenia cylindra , nałożony na przewód WN od świecy 1 - go cylindra. Jest to cewka o oporności ok 2 0mów. Jego sprawność jest istotna w czasie uruchamiania samochodu. Wisi ona na pinie nr.27 i 29 sterownika.
    Ciśnienia paliwa , ma podstawowe znaczenia! Wpiąć manometr w przewód zasilania paliwa i sprawdzić , ciśnienie powyżej 5 barów.

    0
  • #16 04 Lut 2010 16:02
    Furti
    Poziom 8  

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi.Sprawdzałem cisnienie paliwa.Odkreciłem przewód z rozdzielacza i wsadziłem do kanistra.Podczas krecenia benzyna leciała jak z kranu bez jakiegos wielkiego cisnienia.Jak mozna to zaobserwować jak się nie ma manometru?

    0
  • #17 04 Lut 2010 16:15
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kupić w Nomi za 12 zł. Do takiej próby wystarczy. W innym przypadku , to tak , jak podpowiada poprzednik..
    Organoleptycznie tego nie naprawiasz.

    0
  • #18 05 Lut 2010 18:25
    Furti
    Poziom 8  

    Dzisiaj na samostarcie zaczęła gadać i w sumie odpalila na 3 sekudy po czym skonczył mi sie samostart...Najwidoczniej nie dostaje paliwa.Kupie manometr i sprawdze cisnienie.

    0
  • #19 03 Kwi 2010 17:01
    drevnil
    Poziom 10  

    Witam, mam pytanko, jak jest podawane paliwo na wtryski, tzn od czego to zależy? mam taki sam silnik jak autor tematu

    0
  • #20 03 Kwi 2010 21:16
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ilość podawanego paliwa zależy od położenia klapy spiętrzającej, ciśnienia paliwa i temperatury silnika.

    0
  • #21 03 Kwi 2010 21:24
    drevnil
    Poziom 10  

    A co może być powodem że mi nie podaje paliwa przy rozruchu na letnim silniku (po postoju 10 minutowym). Do rozdzielacza dochodzi, a dalej już go na wtryski nie puszcza. Na zimnym pali normalnie

    0
  • #22 03 Kwi 2010 22:31
    melas
    Poziom 25  

    zajedz tym audi do jakiegoś elektromechaniora bo tu książkę napiszą koledzy zanim się problem rozwiąże pozdr.

    0
  • #23 03 Kwi 2010 22:33
    drevnil
    Poziom 10  

    Bylem u kilku, i nic, tacy to już specjaliści w tej okolicy

    0
  • #24 04 Kwi 2010 00:51
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Witam .Przecież w Suwałkach jest serwis vw.

    0
  • #25 04 Kwi 2010 13:28
    drevnil
    Poziom 10  

    syczylyjczyk napisał:
    Witam .Przecież w Suwałkach jest serwis vw.


    A możesz powiedzieć dokładnie gdzie? :)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo