Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Po odłaczeniu akumulatora sonda lambda nie działa prawidłowo

miszczu927 02 Lut 2010 12:17 5679 13
  • #1 02 Lut 2010 12:17
    miszczu927
    Uczeń

    Witam,
    odłączyłem akumulator w czasie ostatnich mrozów na dwa dni, i po ponownym uruchomieniu samochodu prawdopodobnie sonda lambda nie działa prawidłowo.
    Takie mam objawy zwiększone spalanie o około 20 %, zmniejszona moc silnika, praktycznie nie ma żadnego przyspieszenia, falowanie na niskich obrotach, silnik po wciśnięciu pedału gazu najpierw się dławi, później przyspiesza nagle z ostrym szarpnięciem, objaw ten jest silny zwłaszcza na benzynie, na LPG jest trochę lepiej ale też jest to odczuwalne.
    Samochód WV Golf III 1.6kat, rok 1995, zasilany benzyna +LPG.
    Jeśli to sonda, to podrzućcie jakie mam możliwości (o ile takie są) jej naprawy.

  • #2 02 Lut 2010 21:01
    Maher
    Poziom 21  

    Pierw napisz jaką masz instalacje gazową, a co do sondy to małoprawdopodobne.

  • #3 03 Lut 2010 15:37
    miszczu927
    Uczeń

    Instalacje mam taką:
    Reduktor BRC typ ECO
    wielozawór ty EUROPA
    inny typ: Lambda BLITZ
    Wtrysk system BLITZ, JUST

    o to chodzi???

  • #4 03 Lut 2010 20:28
    slodky
    Poziom 18  

    Jeżeli chodzi o Blitza lub Justa to żaden z nich nie rozprogramowuje się po odłączeniu Aku. Zważając na to iż problem występuje na gazie i benzynie osobiście podejrzewam że odłączenie klemy spowodowało wykasowanie błędów ECU które sterownik Boscha niewątpliwie złapał podczas jazdy na gazie a co za tym idzie praca silnika mogła ulec zmianie. Sondę można sprawdzić zwykłym miernikiem (V) wkuwając się w przewód sygnałowy (czarny w czteroprzewodowej sondzie) a napiecie na nim powinno oscylować od~0.1 - 0.9 V

  • #5 04 Lut 2010 13:28
    miszczu927
    Uczeń

    A jak mozna naprawic, wykasowac te błędy. W tamtym roku było tak samo, ale po około miesiacu samo sie naprawiło.

  • #6 04 Lut 2010 14:03
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Trzeba pojezdzić na beznzynie żeby komp się ustawił.

  • #7 04 Lut 2010 15:47
    miszczu927
    Uczeń

    I tu jest nastepny problem, bo to szarpanie przy przyspieszaniu i zwalnianiu jest tak mocne ze sie obawiam o skrzynie biegów.

  • #8 06 Lut 2010 21:28
    cela0303
    Poziom 2  

    Mam podobny problem na benzynie nie ma takiej mocy i podczas jazdy hamuje jakby benzyny brakło i za chwilę podobnie jedzie wymieniłem ostatnio pompę paliwa i tak się zaczeło dziać że na gazie ma większe przyspieszenie niż na benzynie silnik mam 1.8 monowtrysku jak zdemontowałem starą pompę miała 3.2bara a w sklepie powiedziano mi że prawidłowo powinna do takiego silnika iść 1.2bara czy to może być spowodowane tym że założyłem mniejszą pompę 1.2 zamiast takiej co była 3.2

  • #9 07 Lut 2010 20:14
    slodky
    Poziom 18  

    ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie 0.8 - 1.2 bar wg. eTech
    Może warto sprawdzić filtr paliwa???

  • #10 05 Maj 2010 14:35
    montertb
    Poziom 22  

    a jak zmienia się napięcie na sondzie (czarny przewód)...?

    Tzn jak mierze swoją to na biegu jałowym zmienia się od 0,2V do 0,9V, ale bardzo bardzo szybko i bardzo skokowo, np miernik tak pokazuje:

    0,2V... 0.65V... 0,23V... 0.92V...0,46V... 0.23V... itd.
    chaotyczne, szybkie zmiany wartości.

    Czy ta wartość powinna być w miarę stała i zwiększać/zmniejszać (jakoś liniowo?) się z ilością przepływy spalin/wciśniętym pedałem gazu, czy tak właśnie działa sonda i te wskazania jej są dość chaotyczne?

    Oporność zimniej grzałki mam około 5 omów, a napięcie na nie rozgrzanej sondzie mam 0,45V, jak się nagrzeje to się zmienia jak wyżej opisałem. Pomiar przy pracy na biegu jałowym.

  • #11 05 Maj 2010 14:42
    autoas
    Poziom 41  

    Podpowiem ci, że sonda lambda nie "działa" tylko odczytuje wartości, to jest czujnik a nie element wykonawczy

  • #13 06 Maj 2010 08:27
    izbi
    Poziom 9  

    założyciel tematu zostawił go na 3 miesiące więc chyba już nie potrzebuje pomocy tym bardziej że teraz jest już ciepło, a duże spalanie pewnie ustąpiło po mrozach

  • #14 06 Maj 2010 09:38
    montertb
    Poziom 22  

    Ok, dalszy ciąg doktoryzowania się z sondy lambda... :]

    1. Podłączenie do komputera nie zawsze wykaże nam usterkę sondy ponieważ jej uszkodzenie może nastąpić w jeden z wielu sposobów. Komputer nie zawsze to odpowiednio zinterpretuje.
    Jak całkowicie zdechnie sonda to on to rozpozna, jak będzie dalej działać, ale jej parametry będą wariować to guzik z tego, tylko jej podmiana da efekt.

    2. Drążę MOCNO temat sondy lambda od tygodnia, na razie nic nie ruszałem w samochodzie, czytam w necie tematy, mierzę miernikiem i weryfikuję swoje dane. Nagrałem wczoraj pomiar mojej sondy, wideo już powinno być dostępne, nie mam podglądu w pracy bo są blokady, ale podaje link:
    http://vimeo.com/11504401
    Napięcie się niby zmienia ale za wolno i zakres zmian jest za mały.
    Zgadzało by się to z tym opsiem:
    http://www.ngkntk.pl/Testy_dzialania.1344.0.html
    Komp pokazuje brak błędów, a jednak objawy są typowe dla sondy, m.in,. spalanie około 17L/100km, delikatne szarpanie po uruchomieniu samochodu. W dodatku nie zawsze są takie objawy - być może sonda wariuje w różnym czasie, może się nie nagrzewa do końca, może się za bardzo nagrzewa, może jest oblepiona czymś - cholera wie, bez wymiany i sprawdzenia na innej się nie da tego sprawdzić...
    Przepływka, silniczek krokowy sprawne.

    3. Sondę poprawnie zmierzyć można raczej miernikiem ANALOGOWYM lub w idealnej sytuacji oscyloskopem - poza napięciami wadzimy dokładny przebieg.
    Mierniki cyfrowe w większości przypadków uszkodzeń sondy nie raczą sobie z pomiarem, mają za wolne próbkowanie i pokazują wyniki pomiaru chaotycznie i skokowo. Natomiast mierniki analogowe czasami mają za dużą bezwładność i z kolei nie pokażą baaardzo szybkich zmian napięcia, a tym bardziej mierniki cyfrowe...
    Tak wiec należy używać mierników analogowych.

    Temat jeszcze rozpoznaję, ale na 90% w przyszłym tygodniu będę kupował oryginał BOSCHa i podmieniał, z nadzieją na lepszą pracę silnika... :]

    BTW,
    Tutaj jest sporo dokumentów z info o sondach. W tym zdjęcia uszkodzonych - po wykręceniu swojej można próbować porównać i ocenić.
    http://www.boschautoparts.com/Techni...Resources.aspx
    Wykresy, zdjęcia itp.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo