Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 313 cdi brak światła pozycyjnego

02 Mar 2010 21:11 12052 10
  • Poziom 15  
    Witam
    W Mercedes Sprinter 313 cdi rok 2007 skrzynia, brak światła postojowego w lewej tylnej lampie (przód jest),wszystkie inne działają, brak prądu w przewodzie zasilającym na kostce rozprowadzającej .Po wypięciu z kostki- zasilania i wpięciu prądu z prawej lampy ,gasną obie lampy ,po odpieciu zasilania z prawej lampy ,prawa zaświeca się.Nie znalazłem żadnych przepalonych bezpieczników w kasecie nad otwieraniem maski.
    Są jakieś bezpieczniki do lewej tylnej lampy? Dlaczego przy większym obciążeniu gaśnie prawa lampa jakby sie przepalał bezpiecznik ,a następnie prąd samoczynnie do niej wraca. Gdzie szukać przyczyny
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    w nowych samochodach nie powinno się stosować czegoś takiego jak Ty zrobiłeś w sensie mostkowania dwóch lamp, są one już na szynie CAN i każda żarówka jest inaczej odbierana przez komputer gdy podłączyłeś dwie żarówki pod jeden przewód komputer odczytał to jako zbyt duży pobór prądu i mógł wyłączyć ta lampę sprawdź czy na pewno masz dobre żarówki powkładane
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    kabel może być uszkodzony lub gdzieś na łączeniu jeśli gaśnie ci lampa jeśli go załadujesz.
  • Poziom 15  
    Żarówki są dobrej mocy ,do tej lampy na pozycyjne, przychodzą 3 żarówki po 5 W ,przed usterką wszystkie 3 były spalone,po wymianie na nowe lampa świeciła około 10 minut .
    Wypiołem przewód zasilający z kostki ,ale nie ma na nim napięcia,podłączyłem 1 żarówkę 5W i nie świeci ,kable zasilające raczej całe,ale jeszcze jutro posprawdzam porządnie.
  • Poziom 9  
    jezeli przewody sa całe to na 99% uszkodzony moduł SAM
  • Poziom 15  
    Przewody całe ,co to jest ten mouł Sam ,i gdzie go szukać
  • Spec od Mercedesów
    A hak holowniczy jest?
  • Poziom 15  
    Nie ma haka,jeszcze goła rama dlatego łatwiej sprawdzić przewody. Odpiołem przewód od lewej lampy aby wykluczyć zwarcie lampy,ale prad w przewodzie się nie pojawia,bezpieczniki (nad sprzęgłem sprawdzone )dobre
  • Spec od Mercedesów
    Moduł SAM jest przyczepiony do skrzynki bezpieczników nad otwieraniem maski. Odbiera sygnały CAN i wysterowuje różne rzeczy: lampy, wycieraczki, sygnał, itp. Wydaje mi się, że na pozycyjne idą dwa druty: jeden na jedną żarówkę, i drugi na dwie (musiałbym sprawdzic na schemacie) Przy przeciążeniu się faktycznie obwód wyłącza, a coś mi się przypomina, że jak się spali żarówka, i wsadzisz nową - to się od razu nie zaświeci, tylko trzeba światła wyłączyc i włączyc ponownie. Nie pamiętam na sto procent, ale w obwodzie musi byc nominalne obciążenie bo inaczej prąd się nie pojawi. Tak więc weź to pod uwagę przy pomiarach.
    P.S.: Ostatnio w nowym Vito gośc wsadził żarówki setki w reflektory - musiałem wstawic z powrotem normalne, bo po dwóch sekundach po włączeniu reflektory gasły. Ale mnie się takie rozwiązanie podoba! :D:D:D
  • Poziom 15  
    Doszedłem do połowicznego rozwiązania ,tzn. przejrzałem lampy i okazało sie że ktoś wcześniej porobił jakieś dziwne mostki ,mostkując światła pozycyjne z obrysówkami.Po usunięciu mostków i połączeniu wszystkiego od nowa ,pozycyjne działają ,nie działają natomiast obrysówki (nie ma napięcia na kablach).Przyczyną gaśnięcia lampy pozycyjnych były żarówki (mają być 5W a były 10W),przekroczenie o 10W od wymaganego ,powoduje wyłączenie prądu w lampie,a do pozycyjnych były jeszcze spięte obrysówki.

    Tak na marginesie dodam że przy sprawdzaniu np.przeciwmgłowych (żarówka 21W) sprawdzenie żarówką 10W powoduje jej wyłączenie po 2 sekundach ,co potwierdza wasze wypowiedzi odnośnie stosowania właściwej mocy żarówek (nie mogą być za słabe ani za mocne)

    Na razie nie rozwiązałem sprawy braku napięcia w obrysówkach ,jeśli ktoś ma jakie pomysły ,proszę o podpowiedź