Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

na zimnym silniku kopci na siwo przez 2-3min alhambra AUY

wojta4 10 Mar 2010 12:16 6832 19
  • #1
    wojta4
    Level 10  
    Kupiłem alhambrę z 2002r 1.9tdi AUY przebieg 121500km. sprzedawca stwierdził że silnik jest do wymiany.Kiedy już w domu zabrałem się za to auto okazało się że w turbinie jest woda i tu zaczyna się przygoda.
    1.wykręciłem świece żarowe i zaczołem kręcić rozrusznikiem po kilku takich operacjach i zdęciu rury z turbo i wylaniu wody samochód zaczął palić:-)))) dobry znak pomyślałem.
    2.podłączyłem do vaga którego posiadam u585 pokazał błąd (air mass sensor )zmieniłem więc przepływkę i wszystko ok alhambra ma moc!!!
    3!!!!!!!!!!!!!!!.problem jest jedynie przy odpalaniu zimnego silnika kopci na siwo jak komin nierówno pracuje telepie po 2-3minutach wszystko jest ok silnik po nabraniu temperatury chodzi bez zarzutów(wymieniłem filtr powietrza,olej,świece,filtr paliwa vag niepokazuje błędów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!pomocy pomóżcie już 4ty tydzień siedzę i myślę i nic:D
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    zipek135
    Level 11  
    Dlaczego zakładasz dwa jednakowe tematy ?
  • #5
    wojta4
    Level 10  
    "Vag -diagnoza -podgląd parametrów to raz.Dwa jak była woda w silniku mogło korbowód podgiąć."

    mam jakiś skaner u585 podpiołem niema błędów. Teraz muszę tylko sprawdzić kąt wtrysku i pompy ale jak by się korbowód podgiął to by w całym zakresie nierówno pracował a nie po odpaleniu 2-3min

    Dodano po 21 [minuty]:

    i jeszcze jedno jak korbowód się wygina to pęka bo jest ze stali hartowanej a wtedy napewno wiadomo co jest grane w silniku pozdrawiam
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Tommi029
    Level 17  
    wojta4 wrote:
    "

    i jeszcze jedno jak korbowód się wygina to pęka bo jest ze stali hartowanej a wtedy napewno wiadomo co jest grane w silniku pozdrawiam



    Skoro tak dobrze wiesz to po co tu zawracasz gitare????
  • #8
    wojta4
    Level 10  
    ja tylko wykluczam bo sam nie mogę dojść co jest z tym grane już czwarty tydzień nad tym siedzę.Jeżeli zaczne myśleć o korbowodach jak sugerujesz to odrazu kupię nowy silnik a nie będe się bawił w analizę przecież po to jest to forum?pozdrawiam i dziękuję za pomoc bez urazy liczę że ktoś podsunie mi jakiś konkretny pomysł
  • Helpful post
    #10
    Sztomel
    Level 35  
    Owik, masz plusa za avatar, jest świetny (ale podobnie jak mój raczej chyba nie wzbudza zaufania :D). Co do wartości boków pomiarowych to owszem, są one dostępne dla tego typu silnika bez żadnych punktów a silnik AUY to bliźniak silnika AJM, więc te wartości są sobie równe. Obecnie znowu zawitały do nas ujemne temperatury więc na pierwszy ogień powinno się sprawdzić zasilanie - czy dochodzi do świec żarowych. Vag takich przypadków w przypadku tego silnika może nie wykazać. Chwała Ci za wskrzeszenie tego silnika bo jednak widać, że się starasz i nie poddajesz ale napisz gdzie się ta woda w turbinie zebrała bo to jest intrygująca wiadomość i dosyć ciekawa - jeśli wraz z olejem smarującym wałek turbiny w wyniku np. walniętej uszczelki pod głowicą to aż dziw, że jeszcze turbo hula i wałek turbosprężarki się nie zatarł.
  • #11
    brandy-p
    Level 31  
    owik wrote:
    Kolego brandy, to teraz ja zapytam, czy Ty aby nie łykałeś bronka ustawiając te punkty? Za coś, co wszystkim w temacie jest dobrze znane a autorowi i tak w niczym nie pomoże? Pozdrawiam, powodzenia.


    Mając vaga i korzystając z internetu moja żona by doszła do tego co jest grane, a jeśli autor jest tak "bystry"że przez cztery tygodnie sobie nie poradził, to niech płaci.
  • #12
    wojta4
    Level 10  
    w takim razie winszuje i chyle czoła przed bystrą żoną ja bym swojej do garażu nie zagonił pozdrawiam
  • #13
    brandy-p
    Level 31  
    We wcześniejszym Twoim temacie zapytałem Cię, co "słychać" w blokach pomiarowych? Jeśli nie wiedziałeś o co chodzi, wystarczyło wpisać w google. Tam natknął byś się na to co wstawiłem. Potem wystarczyło porównać z tym co jest u Ciebie w aucie. Jeśli nieścisłość nadal nic by Ci nie mówiła to wtedy zapytać ponownie na forum.
    Jak więc widzisz nie trzeba być szczególnie bystrym. Wystarczy trochę się wysilić, a nie tylko żebrać o "gotowca"
  • #14
    wojta4
    Level 10  
    napisałem równeż że niemogłem się połączyć zOBD audi vw tylko z can. Jeszcze dwa tygodnie temu łączyłem się z obd tak mniej więcej raz na dwa podłączenia teraz próbuje 20razy pod rząd i niemogę się połączyć.Aha i nie lubie jak ktoś kogoś od bystych wyzywa albo od żebraków na przyszłość proponuję neutralny tok rozmów bo to przecież nie portal nasza klasa czy face book z całym szacunkiem dla twórców tych portali pozdrawiam Wojtek
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    jack 34
    Level 10  
    ZLOTY 01 ma racje masz skrzywiony korbowód miałem dużo takich usterek.
  • #17
    brandy-p
    Level 31  
    Dajcie spokój z tym jasnowidzeniem. Przecież zwykły pomiar kompresji wystarczy, by to wykluczyć.
  • #18
    Sztomel
    Level 35  
    Diagnoza, że silnik jest padnięty i nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany jest co najmniej jak dla mnie przedwczesna, wojta4 poradził sobie wg mnie z nim w sposób godny polecenia więc proszę nie piszcie, że zmarnował czas, stara się jak może i choć sam silnika nie mam w łapach to jednak widzę, że dostaje on drugie życie, sam chyba tylko jednak wojta4 albo się z nim upora albo podda po ewentualnym pomiarze jaki sugeruje brandy-p lub zobaczy czy macie rację po zdjęciu głowicy i pomiarze punktu GMP na tłokach.
  • #19
    ciupacabra
    Level 2  
    spróbuj odkręcić miskę olejową i sprawdzić korbowody z profilu i an face,u mnie były krzywe proporcjonalne do wykresu kompresji tj.1 tłok-22atm.(krzywy)2 tłok-20atm.(bardzo krzywy)3 tłok-27atm.4 tłok 28atm.(lekko krzywy)silnik zapalał tylko jak stał w cieple i po podgrzaniu powietrza dolot.kopcił dopóki się nie zagrzał jak lokomotywa(spalał o 50%więcej paliwa-po prostu komp.gonił braki ciśnienia większymi dawkami.Tłoki obniżyły się od GMP ok.8mm!

    Dodano po 24 [minuty]:

    chciałem dodać że prawdop.zassał olej z intercoolera(4 tyś wcześniej były czyszczone unieruchomione łopatki) lub przez turbo.Gdy szukałem korbowodów padało również pytanie,,A CO,WODĘ POCIĄGNĄŁ?"więc w twoim przypadku tu chyba należy szukać przyczyn.Rozprężająca się woda to straszna siła,pamiętam że wtrysk wody po zapłonie mieszanki był stosowany w F1,ale go zakazali. Ja nie zaobserwowałem objawów typu"kop w zadek",silnik po prostu zaczął kopcić na biało,a jak ostygnął nie dawał się już tak łatwo uruchamiać.
  • #20
    wojta4
    Level 10  
    uwaga a teraz wielkie rozwiązanie problemu kopcącej alhambry
    1cylinder=31atm
    2cylinder=30.5atm
    3cylinder=31atm
    4cylinder=27atm i ani grama więcej
    warunki testu silnik zimny po postoju około 20h
    Próba olejowa na 4 cylindrze=40atm po wlaniu 50mil oleju
    Co oznacza ten wynik nie wiem ale nic dobrego dzisiaj byłem na przeglądzie i przeszedł emisja spalin smoke=0.990/m na limit 3.0/m całkiem nieżle jak po zalaniu wodą zamierzam jeżdzić i go nie dotykać zobaczymy ile zrobi tysięcy km chyba że ktoś podsunie jakiś ciekawy pomysł pozdrawiam