logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Brak regulacji prądu w prostowniku do ładowania akumulatorów

Sonlight 06 Maj 2010 15:01 1394 10
  • #1 8042756
    Sonlight
    Poziom 11  
    Witam.
    Jestem początkującym elektronikiem i bardzo Was proszę o pomoc. Mianowicie złożyłem układ prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych z regulacją prądu ładowania według załączonego schematu.
    Zastosowałem następujące elementy:
    R1 - 18 k Ohm
    R2 - 3 k Ohm
    R3 - potencjometr obrotowy 470 k Ohm B
    R4 - 4,7 k Ohm
    C1 - 30 nF
    C2 - 68 nF
    C3 - 220 nF
    C4 - 220 nF
    D1, D2, D3, D4 - mostek prostowniczy 10A
    T1 - BC177
    T2 - zamiast BC107 użyłem BC547A
    T - zamiast BTP7 użyłem BT151 650R

Po włączeniu układu i akumulatora do ładowania i pokręceniu potencjometrem tyrystor się załącza i ładuje akumulator maksymalnym prądem. Nie ma możliwości jakiejkolwiek regulacji prądu ładowania i nie wiem dlaczego. Tyrystor jest nowy. W czym tkwi problem? Może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego nie ma regulacji prądu.
    Proszę Was o pomoc drodzy forumowicze. Może schemat jest zły. Jeśli macie jakieś propozycje i schematy prostowników z regulacją prądu za pomocą tyrystora BT151 650R to bardzo bym prosił o załączenie ich.
    Z góry dziękuję za pomoc i czekam na szybką odpowiedź.

Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #2 8042888
    jacekko63
    Poziom 31  
    Ocena: 319
    Tutaj solidny sprawdzony schemat;Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #3 8042889
    sp3ots
    Poziom 38  
    Ocena: 673
    Witam !
    Przedstawiłeś schemat i wartości elementów, pokaż, daj fotografię wykonanego układu. Może pomyliłeś elektrody Tyrystora ?
    Jakie napięcie podłączyłeś do mostka prostowniczego ?
    Pozdrawiam. Stefan GG6293398
  • #4 8043398
    Quarz
    Poziom 43  
    Ocena: 626
    Witam,
    Sonlight napisał: