Witam.
Jestem początkującym elektronikiem i bardzo Was proszę o pomoc. Mianowicie złożyłem układ prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych z regulacją prądu ładowania według załączonego schematu.
Zastosowałem następujące elementy:
R1 - 18 k Ohm
R2 - 3 k Ohm
R3 - potencjometr obrotowy 470 k Ohm B
R4 - 4,7 k Ohm
C1 - 30 nF
C2 - 68 nF
C3 - 220 nF
C4 - 220 nF
D1, D2, D3, D4 - mostek prostowniczy 10A
T1 - BC177
T2 - zamiast BC107 użyłem BC547A
T - zamiast BTP7 użyłem BT151 650R
Po włączeniu układu i akumulatora do ładowania i pokręceniu potencjometrem tyrystor się załącza i ładuje akumulator maksymalnym prądem. Nie ma możliwości jakiejkolwiek regulacji prądu ładowania i nie wiem dlaczego. Tyrystor jest nowy. W czym tkwi problem? Może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego nie ma regulacji prądu.
Proszę Was o pomoc drodzy forumowicze. Może schemat jest zły. Jeśli macie jakieś propozycje i schematy prostowników z regulacją prądu za pomocą tyrystora BT151 650R to bardzo bym prosił o załączenie ich.
Z góry dziękuję za pomoc i czekam na szybką odpowiedź.
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Jestem początkującym elektronikiem i bardzo Was proszę o pomoc. Mianowicie złożyłem układ prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych z regulacją prądu ładowania według załączonego schematu.
Zastosowałem następujące elementy:
R1 - 18 k Ohm
R2 - 3 k Ohm
R3 - potencjometr obrotowy 470 k Ohm B
R4 - 4,7 k Ohm
C1 - 30 nF
C2 - 68 nF
C3 - 220 nF
C4 - 220 nF
D1, D2, D3, D4 - mostek prostowniczy 10A
T1 - BC177
T2 - zamiast BC107 użyłem BC547A
T - zamiast BTP7 użyłem BT151 650R
Po włączeniu układu i akumulatora do ładowania i pokręceniu potencjometrem tyrystor się załącza i ładuje akumulator maksymalnym prądem. Nie ma możliwości jakiejkolwiek regulacji prądu ładowania i nie wiem dlaczego. Tyrystor jest nowy. W czym tkwi problem? Może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego nie ma regulacji prądu.