Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

04 Cze 2010 20:54 3189 11
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie drogich forumowiczy.
    Potrzebuję pomocy w rozwikłaniu pewnej łamigłówki.

    Mam moduł domykania szyb elektrycznych z poloneza Caro.
    Jest w nim 3 pin gniazdko.
    Na ktorys z pinów (albo więcej niż jeden) trzeba podać sygnał, albo masy, albo plusa.
    Pytanie jaki sygnal i na który pin ?

    6 pinową kostkę rozgryzłem bez problemu bo wiem jak była połączona. Trapi mnie ta mała trzypinowa.

    Czy potencjometr z boku służy do regulacji czasu przez jaki podawane jest napięcie na silniczki w drzwiach ? Mój sterownik centralnego zamka po zamknięciu z pilota podaje sygnał masy na jednym z przewodów z niego wychodzących przez 26 sekund.



    Opis przewodów :
    Czerwony - Zasilanie +12V - Było podłączone pod stały plus do zapalniczki, Bezpiecznik 15A
    Czarny - Masa stała - było podłączone pod masę zapalniczki
    Biało-Zielony oraz Biało-niebieski - podłączone równolegle do silnika szyby lewej
    Zielony oraz Niebieski - podłączone równolegle do silnika szyby prawej.


    Dodatkowo to 3 pinowe gniazdko. I teraz na który pin podać jaki sygnał ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?

    Moduł domykania szyb - jak podłączyć ?


    Urządzenie na 100 % jest sprawne, jednak niefortunnie ta mała kostka trzy pinowa została w aucie.. a autko na złomie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 29  
    Nic niepisze ani producent ani model ale wydaje mi się że to jest wtyczka do sygnału zamknięcia zamka open\close
  • Poziom 9  
    jeżeli by tak było to jak to podłączyć ? Ze sterownika mam tylko jeden przewód który po zamknięciu auta pilotem podaje sygnał masy przez 26 sekund.

    Jak sprawdzić bezpiecznie (żęby nie spalić modułu) na który z pinów trzeba podać masę ?

    Bo ja widzę to tak:
    Podpinam moduł do zasilania.
    Do przewodów sterujących silnikami podłączam żarówke.

    dotykam masą po kolei do pinów na których nie ma plusa. Żarówka powinna zaświecić ?

    Chyba że odwrotnie, zamiast masą dotykam plusem do pinów na których nie ma masy ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Podłącz któryś skrajny 3 pinowego złącza do masy i zobacz co się dzieje
  • Poziom 9  
    Po mierzyłem i oto co mi wyszło.

    Po podłączeniu urządzenia do zasilania i po podaniu masy na środkową nóżkę z trzy pinowej kostki cykają kolejno przekaźniki.
    Najpierw na przewodzie zielonym pojawia się 12V
    Po ok 10 sekundach pojawia się 12V na biało zielonym.

    Regulacja potencjometrem z boku zmniejsza lub zwiększa ten czas pomiedzy przełączeniem.

    Po podaniu masy na skrajne nóżki nic się nie dzieje.

    Cały myk polega na tym że napięcie pojawia się tylko pomiędzy masą urządzenia a przewodem zielonym i biało zielonym.

    Nie ma napięcia pomiędzy niebieskim i zielonym oraz pomiędzy b.niebieski i b.zielonym

    Nie wiem jak to podłączyć pod szyby... skąd na niebieskim i b.niebieskim ma wziąć się masa ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Przełączniki szyb w samochodzie w pozycji spoczynkowej zwierają do masy oba bieguny silniczków, musisz rozciąć kabel pomiędzy silniczkiem a klawiszem (ten, na którym pojawia się + przy domykaniu) i tam się wpiąć z modułem.
    Trzeci styk przekaźnika zwiera przecięte przewody gdy moduł jest nieaktywny
  • Poziom 9  
    Carrot bardzo ci dziękuję za pomoc
    Ale nie do końca rozumiem co znaczy "przetnij przewody"
    Przewód na którym pojawia się + przy domykaniu mam rozciąć tak
    żeby mieć jego dwie części ? Jeśli tak to który kawałek gdzie podpiąć ?

    Mógłbyś narysować prosty schemat ?
  • Poziom 9  
    Zrobiłem jak mówiłeś.
    DZIAŁA !
    dzięki wielkie, zawsze można naciebie liczyć.

  • Poziom 27  
    stingerPL napisał:


    Czy potencjometr z boku służy do regulacji czasu przez jaki podawane jest napięcie na silniczki w drzwiach ?

    Nie czasu, tylko obciążenia.
    Jest to Langeford
  • Poziom 9  
    Wygooglałem że Langeford to model autoalarmu.

    Może będziesz mi w stanie dodatkowo powiedzieć coś więcej.
    W urzadzeniu jest antena, więc domyślam się że może być sterowane z pilota.
    Pytanie jak dostroić to urządzenie do pilota ? Lub jak znaleźć do niego pilota ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Langeford to cała grupa produktów z działki zabezpieczeń i sterowania do pojazdów. Nie tylko alarm.

  • Poziom 27  
    stingerPL napisał:
    Wygooglałem że Langeford to model autoalarmu.

    Może będziesz mi w stanie dodatkowo powiedzieć coś więcej.
    W urzadzeniu jest antena, więc domyślam się że może być sterowane z pilota.
    Pytanie jak dostroić to urządzenie do pilota ? Lub jak znaleźć do niego pilota ?

    Masz na płytce PW221
    Anteny tam nie ma, to jest pętelka, znaczenia jej nie pamiętam