Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes C180 Diesel - nie uruchamia się gdy stoi krzywo

14 Jun 2010 15:10 10505 22
  • Admin of Computers group
    Witam.
    Znajomy poprosił mnie o sprawdzenie samochodu MB C180 Diesel.
    Znajomego parking przed domem jest mocno pochylony, gdy tam zaparkuje samochód, to rano są problemy z uruchomieniem. Jeśli wjedzie tyłem, to nie ma problemów.
    Kąt nachylenia podjazdu, to około 20-25°.
    Aby to zobrazować zamieszczę zdjęcie poglądowe.
    W poniższej pozycji samochód nie zapala:

    Mercedes C180 Diesel - nie uruchamia się gdy stoi krzywo

    Moim zdaniem problem jest z układem paliwowym, jednak nie wiem dokładnie, gdzie szukać przyczyny, na co zwrócić uwagę itd.
    Nie ma różnicy czy samochód jest zatankowany do pełna, czy też nie. Wystarczy zjechać nim na równiejszy odcinek drogi i po chwili kręcenia, silnik odpala.
    Być może w takiej pozycji coś się zapowietrza, ale co?

    Wymieniłem zapobiegawczo filtr paliwa, oraz filtr i uszczelki wstępnego filtrowania. Sprawdziłem szczelność przewodów - nic nie cieknie, przewody suchutkie. Wymieniłem przewody przelewowe wtrysków na nowe.

    Liczę na waszą pomoc.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • User removed account  
  • Admin of Computers group
    Troszkę to naciągana teoria, bo samochód w tej pozycji nie odpala w ogóle - można kręcić nawet godzinę (jak akumulator wytrzyma), a i tak samochód nie odpala.
    Naprawiam samochody dość często, ale z takim problemem nie spotkałem się.

    Zauważyłem natomiast że przewód paliwowy między filtrem, a głównym przewodem, jest łączony w bardzo prosty i podejrzany sposób.
    Nie wiem jak to nazwać - przewód jest wsuwany w gniazdo wstępnego filtrowania i jedynym uszczelniaczem jest gumowy oring z zabezpieczeniem. Zastanawia mnie czy tą drogą, podczas ssania paliwa, nie jest zasysane powietrze, które w/w położeniu pojazdu, gromadzi się i automatycznie zapowietrza układ. Tylko jak ewentualnie inaczej uszczelnić to miejsce?

    Idąc Twoją drogą - jak mam dokonać pomiaru szczelności w warunkach garażowych?
  • Level 35  
    Witam. Miałem ten sam problem z mietkiem uszczelniłem nawet pompę wtryskową nic nie pomogło autko sprzedałem z tą usterką do dzisiaj nie wiem co było nie tak myśle ze może to być wina tej przystawki do filtra paliwa coś sie tam rozszczelnia i paliwo cofa sie do zbiornika.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Admin of Computers group
    No i teraz zaczyna mi się to układać w całość i zauważam logiczne tłumaczenie tego dziwnego zjawiska.

    Faktycznie, zbiornik przy takim pochyleniu jest dużo niżej i trudniej zassać paliwo, a tym samym łatwiej zassać powietrze z ewentualnej nieszczelności układu.
    Spore podciśnienie nie pozwala na wyciek paliwa z układu, ale ułatwia jego zapowietrzanie.

    Nie wiem dokładnie kiedy, albo w tym tygodniu, albo dopiero za miesiąc będę mieć możliwość wglądu do samochodu - tym czasem, temat niejako zawieszam i odezwę się po sprawdzeniu powyższego.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Admin of Computers group
    Tak - rysunek przedstawia omawiane złącza. Dziś rozmawiałem z właścicielem samochodu, przedstawiłem mu sytuację i kazałem zakupić nowe części - tj. cały przewód między filtrem, a głównym przewodem paliwowym wraz z uszczelkami itd.
  • Helpful post
    Level 13  
    Moze sprobuj zamontowac zaworek zwrotny na zasilaniu?
  • Helpful post
    User removed account  
  • Admin of Computers group
    Zaworek zwrotny być może da jakąś szansę, lecz w Niemczech ciężko to kupić w sklepie. Do wszystkiego wołają numer nadwozia samochodu, więc musiałbym znać jakieś auto w którym taki zaworek występuje i dopiero pytać po sklepach.

    Poziom paliwa w zbiorniku nie ma wpływu - z reguły zawsze w tym aucie jest ponad połowa.

    Dziś przyjechał do mnie inny klient, mercedesem 190tką i po małej rozmowie powiedział mi, że też miał takie objawy w swoim aucie, serwis mercedesa nie poradził sobie z usterką (wadą), więc oddał auto jakiemuś "złotej rączce", a ten (widziałem to na własne oczy) wstawił w obieg pompkę paliwa elektryczną z jakiegoś benzyniaka, podpinając zasilanie do przewodu świec żarowych.

    Coś mi się wydaje, że też tak zrobię, choćby po to, by patent sprawdzić.
  • User removed account  
  • Level 15  
    równolegle do pompy przepływowej trzeba wstawić zawór zwrotny, by paliwo mogło płynąć w miarę swobodnie, gdy pompa jest wyłączona, lub zostawić pompę cały czas załączoną;
    proponuję pompę z jakiegokolwiek BMW E46 CDI - umieszczona jest pod progiem od dołu, po stronie kierowcy (np PIERBURG 7.50051.60.0) - niezbyt droga i przystosowana do ciągłej pracy w ON;
    pompy od benzyny IMHO się nie nadają
  • User removed account  
  • Level 15  
    Motronic wrote:

    Nadają, i to jak! Powiem więcej-pompa która nie robiła ciśnienia na benzynie ( na wskutek luzów wewnętrznych) zrobi je na ropie, bo ropa jest gęstsza.

    zgoda, ale w tych kilku, które sprawdziliśmy ropa wylatuje przez złączenia, ponieważ pompa benzynowa robi również ciśnienie zasilania - ciśnienie tłoczenia ok 6 barów, 8 barów zawór bezpieczeństwa, natomiast pompa o której piszę jest pompą transportową - niskie ciśnienie tłoczenia - max 2 bary, brak zaworu bezpieczeństwa; można również poszukać takiej pompy przepływowej - transportowej od benzyniaka, ale nie znam samochodu, w którym taka byłaby zamontowana (przepływowa); wszystkie niskociśnieniowe jakie znam są zanurzeniowe (montowane wewnątrz zbiornika)

    można zamontować i taką w zbiorniku, ale moim zdaniem więcej roboty - chociaż lepszy efekt - w razie wycieku paliwo dalej jest w zbiorniku
  • User removed account  
  • Level 15  
    założyciel tematu powinien się wypowiedzieć czy jest to W202 czy W203 i z jakim silnikiem, bo 180 to raczej nie...
  • Admin of Computers group
    Motronic wrote:
    A jak nie chce zapalić robią się bańki powietrza w wężykach do filtra?
    I później-jak stanie prosto to zapala od razu, czy trzeba go pokręcić/odpowietrzać?


    Jeśli samochód stoi krzywo, zjedzie się nim na prostą, to po kilku zakręceniach odpala. Jeśli jednak ktoś próbuje uruchomić go na krzywiźnie, to po tym na prostej trzeba naprawdę długo kręcić zanim zapali.
    Innymi słowy - zapowietrza się.

    Jest to Mercedes C200, 1994/5 rok, silnik jak na zdjęciu poglądowym:

    Mercedes C180 Diesel - nie uruchamia się gdy stoi krzywo

    Pompa paliwa zastosowana w MB 190 podobna jak na zdjęciu, prawdopodobnie z jakiegoś Opla - najtańsze:

    Mercedes C180 Diesel - nie uruchamia się gdy stoi krzywo
  • Level 15  
    DriverMSG wrote:


    Pompa paliwa zastosowana w MB 190 podobna jak na zdjęciu, prawdopodobnie z jakiegoś Opla - najtańsze:


    właśnie w podobnej pompie cieknie podczas pracy z miejsc złączenia aluminiowej obudowy z plastikem; powód - przy zasilaniu pompy wtryskowej taką pompką powstaje większe ciśnienie niż w układzie benzynowym; może te przecieki będą zależały od jakości pompy (konkretnego egzemplarza);

    numer bmw pompy, której obecnie używamy 16117165590; numer Pierburga podałem wcześniej
  • User removed account  
  • Admin of Computers group
    Sprawdzę i to, choć osobiście stawiam na wadę fabryczną układu paliwowego.
    Na dodatek wyszło jeszcze jedno - być może ma to jakiś związek - samochód "na zimno" ma zbyt niskie obroty - gaśnie.
    Więc zapytam przy okazji - co reguluje obroty silnika względem temperatury?
    Czy jest to może czujnik podciśnieniowy, tuż nad pompą wtryskową?

    No i czeka mnie zdjęcie kierownicy, ale:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1768585.html
    Po wymianie końcówek i drążka skrętnego zapomniano skorygować zbieżność z kierownicą i ta stoi o jeden ząbek krzywo na prostych kołach, a ja nie dysponuję sprzętem do ustawień zbieżności.
  • User removed account