Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odpalanie samochodu przyciskiem

Karolek201 14 Wrz 2004 17:59 21599 40
  • #1
    Karolek201
    Poziom 10  
    jakis prosty ukladzik, ktory po wylaczeniu alarmu w samochodzie zalaczylby sie, po pierwszym nacisnieciu przycisku zalaczyl zaplon, po drugim nacisnieciu wlaczyl rozrusznik (z tym ze drugie wcisniecie nie bedzie chwilowe tylko dluzsze az do odpalenia silnika) no i po trzecim nacisnieciu zeby odcial zasilanie, automatycznie wylaczajac silnik i powrocil do stanu jak po wylaczeniu alarmu...... jestem niestety za slaby zeby cos takiego zrobic wiec prosze o pomoc.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #2
    Pfemek
    Poziom 22  
    Witam. Wydaje mi sie że najprostrzym rozwiązaniem bylo by zrobienie układu na mikrokontrolerze jakimś małym. Układ elektroniczny byłby prosty tylko trzeba by odpowiednio zaprogramować procesorek. Taki jest mój pomysł na realizacje twojego problemu :)

    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #3
    GregTG
    Poziom 10  
    heh ja nie wiem jak to sie robi tylko wiem ze teraz sa skutery co sie odpala przez pilota chyba ma zasiegu 20 m :)
  • #4
    olo
    Poziom 18  
    no wszystko ładnie pięknie, układ nie jest trudny do zrobienia ale jest jedno ALE. otóż co się stanie kiedy samochód będzie na biegu???jesli chce się stosować taki układ to nie wolno zostawić samochodu na biegu a jedynie na ręcznym.
    pozdr. olo
  • #5
    Ryski
    Poziom 20  
    Jeszcze pozostaje problem wyskoich obrotow w samochodzie, skuter mozna odpalic praktycznie bez gazu a samochod trudniej ale jest to do zrobienia oczywisicie ja bym proponowal zdobyc sterowanie radiowe w AVT maja gotowe kity tanie nie sa. 4 przyciski mozliwa rozbudowa do 16urzadzen teraz 1 przycisk do alarmu 2 do zalaczania/wylaczania zaplonu 3 do rozrusnika jakis uklad czasowy na kondenstorze jest na elektrodzie zeby trzymal 10sek i rozlaczal. 4 np.odciecie paliwa. Mozliwosci jest duzo zalezy od budzetu i chceci.

    Jeżeli chcesz wiecej infromacji sluze pomoca na PW.

    Pozdrawiam

    Ryski

    Mozna by jeszcze zrobic do tego rozruchu czujnik z cewki zaplonowe jak zapali to sam rozlaczy rozrusznik. :)
  • #6
    Karolek201
    Poziom 10  
    o czym wy bredzicie??? prosze o czytanie ze zrozumieniem.
    nie chcialem robic odpalania z pilota tylko przyciskiem umieszczonym w samochodzie.......zamiast stacyjki.........ale spoko widze ze nie ma tu zadnej kompetentnej osoby, ktora moglaby mi pomoc, wiec poradze sobie sam.....
    pozdrawiam
  • #7
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #8
    IrekKo
    Poziom 32  
    Witam
    Można zrobić to na dwa sposoby tak jak napisał kol. Pfemek na mikroprocesorze (bardziej elegencka wersja) lub na zwykłych układach logicznych (nie wymaga znajomości programowania uP).
    Trzeba tylko rozebrać stacyjkę i sprawdzić ze schematem samochodu co w danej chwili musi być załączone.
    U mnie na przykład podczas rozruchu są odłłączane niektóre odbiorniki energi jak radio, ndmuch i coś jeszcze (nie pamiętam).
    Kiedyś chciałem takie coś podobnego zrobić, tylko ja myślałem, żeby właczenie napięcia w samochodzie następowało po podaniu PINU z klawiatury, a rozrusznik był uruchamiany z osobnego przycisku.
    Z braku czasu pomysł umarł.
  • #9
    xbuda
    Poziom 12  
    Własnie miałem zalożyć topik o odpalaniu z pilota silnika samochodzik to ford fokus. daltego mnie to ciekawi bo widziałem jak kolo własnie tak odpalił swój samochud ALE nie przyciskiem :D trzebało kluczyk śisnąć z stron przekręcić w lewo i pociągnąc :D ałto w tedy odpalało podoba mi się ten bajer jak ktoś wie jak zrobić ptrosze o podpowiedz :D
  • #10
    bono222
    Poziom 11  
    heh a pomyślałes kolego jak ci sie włamią do autka, jak prosto będzie odpalić fure przyciskiem i odjechac:)?
  • #11
    jaworek
    Poziom 12  
    Myślę, że wystarczy logika na kilku przekaźnikach.
    Trzeb pamiętać aby przy pracującym. silniku nie dało
    się ponownie uruchomić rozrusznika
  • #12
    herdi
    Poziom 23  
    Karolek201 napisał:
    jakis prosty ukladzik, ktory po wylaczeniu alarmu w samochodzie zalaczylby się, po pierwszym nacisnieciu przycisku zalaczyl zaplon, po drugim nacisnieciu wlaczyl rozrusznik (z tym ze drugie wcisniecie nie bedzie chwilowe tylko dluzsze az do odpalenia silnika) no i po trzecim nacisnieciu zeby odcial zasilanie, automatycznie wylaczajac silnik i powrocil do stanu jak po wylaczeniu alarmu...... jestem niestety za slaby zeby cos takiego zrobic wiec prosze o pomoc.

    Są takie alarmy ze zdalnym odpalaniem, a zabezpieczeniem biegu możę być np. ręczny
  • #13
    herdi
    Poziom 23  
    bono222 napisał:
    heh a pomyślałes kolego jak ci się włamią do autka, jak prosto będzie odpalić fure przyciskiem i odjechac:)?

    dokłądnie dlatego alarm posiadający taką funkcję ma duż więcej zabezpieczeń, i tak np. gdy odpalisz auto automatycznie są otwierane drzwi ale w chwili gdy je otworzysz bez dekatywacji nstępuje włączenie wszystkich podłączonych blokad i aktywacja alarmu, itp itd ......
  • #14
    dr_dave
    Poziom 13  
    No widze że problem banalny! np www.batex.pl tam sa schematy!
    Alarmu z odpalaniem jeszcze nie widziałem natromaist sa dostępne moduły oddpalania nazywa się to "STARTER" moduł z funkcją alarmu. Fabrycznie taki bajer jest montowany w Reno laguna. naciskasz przycisk i samochód odpala. w automatach (biiegi automatyczne) nie ma problemu w manualach jest. (moze ruszyc z miejsca i wjechać np w blok! :)). jeśli samochód jest na wtrysku to wystarczy podać napięcie na zapłon w stacyjce i rozrusznik oraz zbadać obroty silnika. po odpaleniu zregły 1500obr/min. :D
    Jezeli Gaznik to musi być automatyczne ssanie i brak problemów z rozruchem bo inaczej dupa!

    Uweaga jest Zonk!! otóz więkrzość nowych samochodów ma fabryczny immobilaiser z transponderem w kluczyku więc i tak się go nieodpali bez kluczyka w stacyjce!!! :?
    Pozdarawiam Dr_dave
  • #15
    IrekKo
    Poziom 32  
    dr_dave napisał:
    No widze że problem banalny!Pozdarawiam Dr_dave


    Problem może i banalny, ale nie na temat. :lol:
    Autorowi pierwszego postu chodziło o odpalanie przyciskiem W KABINIE !!! A NIE DROGĄ RADIOWĄ!
  • #16
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: Karolek201 potrzebuje układ do sterowania ręcznego - a nie za pomocą pilota!
    Sterowanie pilotem to oddzielny temat...
  • #17
    herdi
    Poziom 23  
    jozefg napisał:
    :arrow: Karolek201 potrzebuje układ do sterowania ręcznego - a nie za pomocą pilota!
    Sterowanie pilotem to oddzielny temat...

    No to w czym problem - guzik, kabel, przekaźnik i po zawodach
  • #18
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Karolek201 napisał:
    jakis prosty ukladzik, ktory po wylaczeniu alarmu w samochodzie zalaczylby się, po pierwszym nacisnieciu przycisku zalaczyl zaplon, po drugim nacisnieciu wlaczyl rozrusznik (z tym ze drugie wcisniecie nie bedzie chwilowe tylko dluzsze az do odpalenia silnika) no i po trzecim nacisnieciu zeby odcial zasilanie, automatycznie wylaczajac silnik i powrocil do stanu jak po wylaczeniu alarmu...... jestem niestety za slaby zeby cos takiego zrobic wiec prosze o pomoc.
    Herdi -
    Poczytaj dokładnie pierwszy post...
  • #19
    AROSA
    Poziom 15  
    On tylko chce odpalać samochód guziolem a wy za chwilę posłalibyście ten pojazd w kosmos
  • #20
    Lisu11
    Poziom 10  
    Dorzuce swoje 3 grosze. Pomysł ciekawy i sam kiedyś nad nim myślałem. Preferuje opcje na uProcesorze, można wtedy dodać pare zabezpieczeń (np. dla niektórych czy jest aktualnie bieg włączony a jeśłi tak to czy jest wciśńięte sprzęgł - to dla roztrzepanych ludzi lub blondynek :P ). U mnie to byłoby to w starszym samochodzie, czyli łatwiej, wystarczy wyjąć stacyjke i ją "rozpracować". Czyli co jest załączane przy zapłonie a co przy odpalaniu i odpowiednie zaprogramować procka. W nowych atach to nawet bym sie nie zabierał (za dużo pracy z imobilajzerem), ale był kiedyś taki projekt w EDW chyba do Skody Oktavii. Poszukaj bo to może ci wiele wyjaśnić
  • #21
    Pornos
    Poziom 13  
    centralka ktora odpala silnik z dwoma pilotami do kupienia za 120zl w sklepach z autoalarmami
    poszukaj
  • #22
    Bzzz
    Poziom 17  
    W starszych samochodach jest to bardzo proste kiedyś miałem przyjemność takie coś zmóżdzyć, z tą rożnicą że na kabel.kluczyk do stacyjki przekręcałem jest zaplon, a pózniej kabelkiem rozruch i wszystko gra. wystarczy tak to poskładać by właśnie zabezpieczenie było na kluczyk, a ten 4 przewod do guzika o jakims znaczącym obciażeniu styków.
  • #23
    przemo.t
    Poziom 27  
    Witam...
    Pomysl fajny ale mam kilka uwag. Po pierwsze to tak jak juz zostalo wspomniane co z zabezpieczeniem? Nie lepiej zrobic tak ze wkladasz kluczyk przekrecasz go w pozycje zaplonu (2-ga pozycja) a przyciskiem symulujesz ostatni ruch kluczykiem (rozrusznik). Bez kluczyka bedzie bajecznie latwo zwinac taki samochod, ewentualnie bez kluczyka ale na jakims malym uC z klawiaturka i kodem dostepu.
    Po drugie, chcesz aby silnik sie wylaczyl gdy zostanie nacisniety przycisk w czasie gry on pracuje. Mysle ze to troche niebezpieczne, wyobraz sobie sytuacje gdy wyprzedzasz i przypadkowo ktos albo ty sam nacisniesz przycisk, tracisz przyspieszenie bo silnik gasnie i.... oby nic z naprzeciwka nie jechalo.. No chyaba ze przycisk w jakims trudno dostepnym miejscu ale to znowu niewygodne.
    Moim zdaniem kluczyk +przycisk lub Mikrokontroler +przycisk + kod dostepu i rozwiazac inaczej wylaczanie silnika np zeby bylo mozliwe tylko wtedy gdy jest wcisniety pedal hamulca i auto stoi.

    Pozdrawiam Przemo
  • #24
    Karolek201
    Poziom 10  
    heh. w zasadzie mialem pomysl na w miare prosty uklad ktory rozwiazuje moj problem, ale niestety jest dobry tylko na papierze.....moim zdaniem nie ma potrzeby stosowac uP, wystarczy jakis CMOS np. 4017 pare tranzystorow itd. i da sie to zrobic. Problem w tym ze potrzebuje zrobic to fachowo, zeby nie bylo problemow np. z drganiem stykow samego guzika itd. Problem z zabezpieczeniami to zaden problem i tym sie nie martwie chodzi mi tylko o samo sterowanie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    heh. w zasadzie mialem pomysl na w miare prosty uklad ktory rozwiazuje moj problem, ale niestety jest dobry tylko na papierze.....moim zdaniem nie ma potrzeby stosowac uP, wystarczy jakis CMOS np. 4017 pare tranzystorow itd. i da sie to zrobic. Problem w tym ze potrzebuje zrobic to fachowo, zeby nie bylo problemow np. z drganiem stykow samego guzika itd. Problem z zabezpieczeniami to zaden problem i tym sie nie martwie chodzi mi tylko o samo sterowanie.
  • #25
    johnypl1
    Poziom 12  
    Witam
    Właśnie coś takiego zrobiłem dla siebie. Zasada jest prosta włącznik czasowy na tranzystorach i układ kasowania na lm311 sterowany z lampki ładowania plus dwa przekaźniki i wszystko działa OK

    Dodano po 2 [minuty]:

    A zamiast stacyjki włącznik na karty chipowe.
  • #26
    cursor
    Poziom 30  
    A jak dałoby się zrobić podobny układ jak jest w lagunie II? Jako zapłon mialbym pastylki dallas, a rozruch i wyłączanie silnika następowałoby po naciśnięcia przycisku Start/Stop.
  • #27
    johnypl1
    Poziom 12  
    CURSOR czemu nie u mnie zasilanie pojawia się po wsadzeniu karty chipowej rozruch to przycisk start gaszenie po wyjęciu karty przy pastylkach układ był by bardziej skomplikowany ponieważ jak sądzę masz na myśli immobilizer na pastylki Dallas
  • #28
    cursor
    Poziom 30  
    Tak chodzi mi o immobiliser, ale chciałbym nim wysterować przekaźnik odpowiedzialny za zapłon(pozbyć się stacyjki).
  • #29
    johnypl1
    Poziom 12  
    pięknie tylko że immobilizer na pastylkach po przytknięci do czytnika włącza przekaźnik ale wyłącza go dopiero po odcięcie prądu na wejściu sterowania po stacyjce a więc poza układem sterowania rozrusznikiem będziesz potrzebował układ sterowania tym napięciem
  • #30
    cursor
    Poziom 30  
    Na allegro jest układ, który nie potrzebuje przytykania pastylki. Układ sprawdza czy pastylka jest w "samochodzie". Jeśli jej nie ma to odłącza możliwość odpalenia auta.