Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki GPZ 750 duży ubytek oleju.

04 Paź 2010 18:13 2410 8
  • Poziom 16  
    Witam mam problem z moim kawasaki, na 100km z silnika ubywa ponad litr oleju. Zostawiłem odpalony motor na czystym betonie, nie wyciekła nawet kropelka. Kopci tylko na ssaniu gdy jest zimny więc raczej oleju nie spala(miałem kiedyś escorta który brał olej to było to czuć i widać) ma ktoś jakiś pomysł gdzie się podziewa ten olej
  • Poziom 13  
    Jeżeli nie wycieka oni nie idzie do płynu chłodzącego to po prostu jest spalany i nie ma sie co dziwić GPZ ma już na pewno swoje lata i kilku właścicieli za sobą. Zacznij od zmiany uszczelniaczy na trzonkach zaworowych jeżeli nie pomoże to szlifowanie zaworów i zmiana pierścieni, siedze właśnie przed kompem po dzwonie na aprilce 650 ,4 kości śródręcza na drutach pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Silnik jest chłodzony powietrzem, tłoki i zawory są raczej szczelne, bo niedawno wymieniałem pęknięty 1 tłok i na moje oko było ok. Może być to wina niewłaściwego oleju, bo mam wlany 10w40 a podobno powinien być 10w50. Jeśli nawet pali ten olej to czemu z samochodu palącego 10 razy mniej oleju sierdzi jak z ... a z motoru nie.
  • Poziom 42  
    A nie zastanawiałeś się co było przyczyną pęknięcia tłoka?
    Może tu jest odpowiedź?
    Sprawdziłeś chłodnicę oleju czy ma dobry przepływ. Może olej się przegrzewa i następuje jego dekompozycja.
    Pompa olejowa dobra na 100%?
    Co z pierścieniami olejowymi na pozostałych tłokach?
    Co z odmą? Jeżeli wyrzuca odmą, to olej jest spalany i prawie nić nie czuć.
    Poza tym prędkość wylotowa spalin w tłumikach motocykli jest dużo większa niż w samochodowych i są mniejsze szanse zauważenia nieprawidłowości.
  • Poziom 16  
    Chłodnica robi się gorąca, czyli ma dobry przepływ więc i pompa działa zresztą gdyby nie działała silnik by się zatarł. Wszystkie zgarniacze są całe. Odma nie jest podłączona bo ktoś założył sobie inny filtr i nie ma gdzie jej podłączyć. Właśnie gdy tłok był uszkodzony olej wyrzucało przez odmę ale teraz jest ok. Ogólnie to silnik łatwo zapala jest mocny i w miarę równo pracuje.
  • Poziom 42  
    Jak jest OK, to po co piszesz o problemach. Wg. mnie nie jest OK. Tłok nie zatarł się bez przyczyny! Sprawdziłbym pozostałe tłoki, a w zasadzie ich pierścienie oraz głowicę. A czy olej nie jest wyrzucany nie podłączona odmą i czy jej niepodłączenie nie zaburza smarowania?
  • Poziom 25  
    Podstawowa sprawa- jesli pekl jeden tlok to zapewne zostal wymieniony na uzywany, wiec wiadomo gdzie przedostaje sie olej-pomiedzy zuzytym cylindrem a zupelnie inaczej zuzytym tlokiem i pierscieniami, tzn dotartym do innego cylindra w innym silniku..
    Po drugie tak jak ktos juz wspomnial, na pewno w leciwym silniku chlodzonym powietrzem uszczelniacze zaworowe sa do wymiany, i tam jest drugie powazne miejsce "picia" oleju przez silnik
  • Poziom 16  
    rozebrałem silnik, wymieniony tłok jest najszczelniejszy( miałem do dyspozycji kilka tłoków mikromierz i sówmiarke zegarową) dlatego to nie wina tłoka. przyczyną brania oleju jest uszkodzona prowadnica i uszczelniacz jednego zaworu. głowice odałem do naprawy ciekawe jakie będą efekty po złożeniu silnika