Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B 1400 Nierówna praca silnika

05 Paź 2010 22:11 6429 14
  • Poziom 9  
    Witam. Mam kolejny problem z Corsą B 1400. Chodzi o nierówną pracę silnika tak na gazie jak i na benzynie. Sprawa ma się następująco: silnik dusi się i przerywa podczas przyśpieszania w niższych wartościach obrotów podczas jazdy gdy obroty silnika są wysokie rzędu 3000 do 5000 jest ok, na biegu jałowym też obroty falują. Jest jeszcze jeden objaw, gdy zapalam samochód trzeba długo przytrzymać kluczyk w pozycji zapłonu. Rozrusznik kręci bez problemu ale autko tak jak by chciało ale nie umie zapalić gdy już zapali przez pierwsze 5 może 7 sekund praca silnika jest bardzo nierówna (na granicy zgaśnięcia) później jest ok, obroty się stabilizują i autko pracuje równo a po wyłączeniu ssania tzn na ciepłym silniku i wolnych obrotach zaczyna się właśnie nierówna praca. Co może być przyczyną takiego zachowania?
    Sprawdzałem akumulator i jest ok kable i kopułka też wymienione
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Witam. Jeśli układ wysokiego napięcia jest bez zastrzeżeń, pomiar ciśnień bo zakładam że autko zostało chociaż podpięte pod kompa. Jeśli są błędy napisz coś więcej. Pozdrawiam Paweł
  • Poziom 9  
    Dodam, że dzisiaj wymieniłem sondę lambda tak bo gdzieś zasłyszałem że to może być jej wina jutro opiszę jak było z zapalaniem na zimnym silniku a jak do tej pory to się zmieniło tylko to że na benzynce autko przy energicznym dodaniu gazu lekko się zadławi a pózniej jest już ok z dynamiką chyba też w porządku ciężko i to stwierdzić bo na co dzień jeżdżę dużo mocniejszym autkiem, wydaje mi się jednak że jak na tę moc i 8V jest ok. Jutro jeszcze ustawię gaz i poobserwuję. Co jeszcze sprawdzić?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Dis-a w Corsie b 1400 z 1995 roku chyba nie ma. Może trzeba by przestawić emulacje? Teraz jest ustawiona dobrze ale może należy ją jakoś przestawić żeby komputer nie zczytywał błędów. Po odpięciu klemy autko na benzynie jedzie normalnie ale z czasem zaczyna kiepsko jeździć na benznie. Może tu jest jakiś problem?
  • Poziom 9  
    Jak ustawić emulację gazu w corsie b 1400 z 1995 roku żeby wyeliminować błędy podczas jazdy na benzynie tzn autko po resecie sterownika z benzyny jeździ ok po jakimś czasie jazdy na gazie zaczynają się problemy z jazdą na benzynie autko traci moc i gaśnie w niskeraz emulacja jest ustawiona dobrze co potwierdziło dwóch gazowników.

    Nie jestem biegły w temacie więc proszę o pomoc.
    Moderowany przez robokop:

    Scaliłem wątki, jeden odnośnie tego samego auta wystarczy.

  • Moderator Samochody
    A wiesz chociaż co to ten DIS? Bo z pierwszego postu nie wynika ani typ silnika, ani rocznik pojazdu. A z emulacją spróbuj zapiąć przewód sondy do masy. Chociaż nie sądzę żeby sonda tutaj była problemem.
  • Moderator Samochody
    Jeśli tylko nie powoduje trwałego przejścia w tryb awaryjny to najlepsza jest emulacja na awarię sondy (na masę lub otwarty obwód), bo wtedy nie ma co powodować zmian w adaptacjach sterownika wtrysku benzyny. Minus tego jest taki, że przy jeździe na LPG świeci się wtedy MIL (CHECK).
  • Poziom 9  
    DIS jest to zespolona cewka zapłonowa - jest to jedna taka podłużna czarna kostka która jest nałożona na górę silnika w mojej corsie tego nie ma. Co do sondy to próbowałem i nie pokazywała nic komputer nie pokazywał po jej wymianie przynalmniej na benzynie praca jest równiejsza ale tak jak pisałem w innym poście po pewnym czasie pojawiają się jakieś błędy i silnik również na benzynie pracuje nierówno.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tak ale tzok co wtedy będzie sterowało gazem? jak wyeliminuję sondę...
  • Moderator Samochody
    Echhhh. Wiesz co ? Przestań się dotykać do tego samochodu, zaprowadź go do kogoś kompetentnego. Zaraz się pewnie okaże że masz tam instalację 4 generacji. Tłumaczę zatem: Przewód sygnałowy sondy jest przecięty - koniec idący do sterownika silnika wpinany jest przy pracy na gazie do emulatora, drugi zaś koniec tego przewodu do układu regulacji mieszanki. Jaśniej teraz?
  • Poziom 9  
    tyle że nikt kompetentny nie wie co się dzieje. Wczoraj wruciłem od gazownika i przez 40 km było ok a później znowu jest tak sam. Wruciłem i "mechanik" założył przekaźnik odcinający zasilanie do komputera od benzyny. Problem z szarpaniem =na benzynie znikł ale silnik jak jest zimny ciężko zapala. Pewnie przez to że nie ma ustawionej mapy po resecie. Na gazie problem pozostał.
  • Moderator Samochody
    Napisz w końcu jak i czy w ogóle jest ustawiona emulacja sondy? Oczywiście cały czas przyjmuję, że masz instalację podciśnieniową (gaźnikową), tzw. II-generacji.

    Odcinanie zasilania od ECU to nie jest rozwiązanie. Silnik na benzynie powinien pracować prawidłowo na domyślnych mapach (po wyzerowaniu adaptacji), jeśli się tak nie dzieje to należy szukać usterki mechanicznej.

    Podstawowa zasada przy samochodach z LPG jest taka, że należy wyeliminować instalację LPG i najpierw doprowadzić do poprawnego działania samochodu na benzynie. Czyli pierwszym krokiem powinno być zakręcenie gazu na buli i rozłączenie instalacji LPG (odłączenie emulatora wtrysku i sondy), w skrajnym przypadku również wymontowanie miksera i doprowadzenie dolotu do stanu oryginalnego (przywrócenie funkcjonowania wszelkich termostatów powietrza usunięcie dodatkowych zwężek poupychanych w dolot przez nieudolnych gazowników). Następnym krokiem powinna być wizyta w warsztacie mechanicznym (samochodowym) specjalizującym się w danej marce. Mam tu na myśli warsztat, a nie "diagnostę" czy zakład pt. "kompleksowa naprawa powypadkowa". Dopiero kiedy samochód jeździ na podstawowym paliwie, możemy pojechać do dobrego specjalisty od LPG, żeby przywrócił funkcjonowanie instalacji LPG i poprawnie ją ustawił. Przy czym dobrych specjalistów od LPG na Śląsku można policzyć na palcach jednej ręki...
  • Poziom 9  
    Instalacja II generacji z silnikiem krokowym jednopunkt.
    Emulacja jest ustawiona na przebieg h-275 i l-275 na odłączonej emulacji sondy wyskakuje check i na emulacji masa wyskakuje check.
    Na emulacji h-275 i l-275 autko jeździ normalnie ale rozjeżdża się mapa silnika i na benzynie silnik się dusi. Może rozwiązaniem było by podłączenie emulatora eobd 426 tylko nie wiem jak ten silnik będzie pracował po jego podłączeniu.
    A i czy mógł byś podać dane tych gazowników których znasz i uważasz za dobrych może oni poradzą coś na moje problemy.
  • Moderator Samochody
    Czy poza świecącym CHECK są jakiekolwiek problemy przy emulacji na masę? Po przełączeniu na benzynę CHECK powinien gasnąć i jeśli tak się dzieje to to będzie najbardziej optymalna konfiguracja. W fabrycznych schematach podłączenia instalacji LPG (choć nie do Corsy a do Punta) widywałem odcięcie kontrolki CHECK podczas pracy na LPG... To auto nie ma EOBD więc nie powinno być innych problemów poza świecącą kontrolą podczas jazdy na LPG i taka konfiguracja jest najbezpieczniejsza.
  • Poziom 9  
    Ok. W końcu się uporałem z rym problemem. Na gazie autko jeździ super. Wymien iłem kable , cewkę, czujnik halla (chyba się to tak pisze) i jest ok. Pozostał tylko problem z nierówną pracą silnika na benzynie, a lak jest on zimny to na luzie pracuje ok (na ssaniu), gdy ruszę i wcisnę sprzęgło lub zrzucę na luz to silnik zgaśnie, za każdym razem gdy tak zrobię, po ponownym zapuszczeniu i delikatnym zagrzaniu problem znika. Co to może być? Proszę o pomoc.