Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa b - nierówne obroty

21 Gru 2011 18:34 7032 19
  • Poziom 8  
    Witam.
    Posiadam Opla Corse b 1.0.
    Ostatnio zmuszony byłem do wymiany zaworu egr oraz przepływomierza powietrza. Samochód miał nierówne obroty zarówno na gazie jak i na benzynie. Po wymianie obu części auto jadąc na benzynie zachowuje się bez zarzutu. Po przełączeniu na gaz problem nierównych obrotów, gaśnięcia samochodu wraca. Zupełnie się nie orientuje więc zapytam wprost: mam rozumieć, że obie części, które wymieniłem dotyczą jazdy na benzynie tylko?
    Co może być przyczyną?
    Jest to stara instalacja (I generacji) z reduktorem.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 29  
    Jeśli pierwszej generacji to udaj się do mechanika niech podepnie pod analizator spalin i wyreguluje instalację gazową bo to tu jest widać usterka skoro na benzynie pracuje prawidłowo.Można jeszcze upatrywać winy w przewodach lub świecach zapłonowych które przy pracy na gazie powinny mieć większą sprawność.Jednakże porządna regulacja instalacji LPG wskazana.Bez analizatora nie ustawisz I generacji
  • Moderator Samochody
    sandamiano napisał:
    Bez analizatora nie ustawisz I generacji

    Bzdura. Sprawdzenie szczelności dolotu, plus regulacja śrubką na parowniku.
  • Moderator Samochody
    Nawet i z analizatorem nie ustawisz porządnie 1 generacji. Chyba że na hamowni albo będziesz go na przyczepce ciągać.
  • Poziom 19  
    Wszystko wskazuje na zanieczyszczony filtr fazy ciekłej. Dodatkowo przyczyna może leżeć w zanieczyszczony "mazutem" parowniku, który nie odparowuje prawidłowo gazu, powodując właśnie szarpanie silnika, czy wręcz jego gaśnięcie na wolnych obrotach.
  • Poziom 29  
    robokop napisał:
    sandamiano napisał:
    Bez analizatora nie ustawisz I generacji

    Bzdura. Sprawdzenie szczelności dolotu, plus regulacja śrubką na parowniku.

    A po kręceniu śrubką na parowniku i tak skończy się na podłączaniu analizatora spalin.Nie ma innego punktu odniesienia w instalacji I generacji co do prawidłowości ustawień. Nikt nie ustawi tego "na słuch" i nie da gwarancji że jest dobrze.Można pokręcić na registrze ale regulację parownika sobie darujmy bez sprzętu. Chyba że to wkręt regulacji jałowych obrotów (o ile występuje taka regulacja na parowniku bo nie wszystkie posiadają).
  • Moderator Samochody
    sandamiano napisał:
    Chyba że to wkręt regulacji jałowych obrotów (o ile występuje taka regulacja na parowniku bo nie wszystkie posiadają).

    No to które na przykład nie mają?
  • Poziom 29  
    Proszę bardzo. Na przykład reduktor Zavoli GE nie posiada takowego wkrętu jałowych obrotów. Bzdura?
    Moderowany przez robokop:

    Zablokowałem możliwość edycji

  • Poziom 21  
    robokop napisał:
    sandamiano napisał:
    Bez analizatora nie ustawisz I generacji

    Bzdura. Sprawdzenie szczelności dolotu, plus regulacja śrubką na parowniku.


    Czasami się zastanawiam na ile jesteś moderatorem, a na ile biegłym w fachu.

    Moderowany przez robokop:

    Zablokowałem możliwość edycji

  • Moderator Samochody
    O czym tu w ogóle mowa? Czy zavoli ma bypass-a - ten akurat ma. Nie mają np niektóre ML-94, bo i tak w porządnych reduktorach z dobrze dobranym mikserem się nie przydaje.
  • Moderator Samochody
    ociz napisał:

    Czy zavoli ma bypass-a - ten akurat ma. Nie mają np niektóre ML-94, bo i tak w porządnych reduktorach z dobrze dobranym mikserem się nie przydaje.

    Landi również nie miały.
    Ale do rzeczy, bo widzę że co niektórzy poczytali trochę w sieci, ale nic z tego nie zrozumieli. A o czymś taki jak regulacja biegu jałowego wkrętem regulacyjnym regulacji napięcia sprężyny zaworu 2 stopnia nigdy nie słyszeli - a to właśnie kształtuje charakterystykę reduktora i związaną z tym jego wydajność na biegu jałowym. Tę ma każdy reduktor 1/2 gen - przynajmniej ja nie widziałem takiego bez niej. Natomiast ta druga śrubka , "co to jej niektóre reduktory nie mają" to by-pass - kanał o regulowanym przelocie łączący komory I i II stopnia, dla uniezależnienia ilości wypływającego gazu od podciśnienia w dolocie, czyli w strefie komory II stopnia - w praktyce zapewnia stały wypływ gazu, niezależny od faktycznych obrotów silnika i anomalii w przewodach dolotowych silnika. W praktyce, by-pass ustawia się raz na zawsze, przy montażu inst. gazowej, wszelkie korekcje przeprowadza się właśnie wkrętem regulacyjnym napięcia sprężyny zaworu II stopnia, (co ma uzasadnienie w zmianach charakterystyki samej sprężyny i membrany wraz z upływem czasu eksploatacji) dla uzyskania poprawnej, równomiernej pracy silnika na biegu jałowym. Wkleić szanownym mędrcom wiarygodne źródło?
  • Poziom 29  
    Ładnie to wszystko opisane. Wiem co to bypass ale pytanie dotyczyło się wyłącznie wkręta czy śrubki do regulacji jałowych obrotów na reduktorze LPG a tej reduktor zavoli nie posiada.Pozdrawiam
    Moderowany przez robokop:

    W tej chwili to bredzisz, sam nie wiesz o czym. Jakiej śrubki nie posiada? Nie ma czegoś takiego jak śrubka regulacji wolnych obrotów jeśli chodzi o ścisłość - skład mieszanki biegu jałowego reguluje się zawsze albo wkrętem regulacyjnym wstępnego napięcia sprężyny zaworu II stopnia, albo wkrętem regulacyjnym kanału obejściowego. Wlepić w końcu ostrzeżenie za nic nie wnoszące posty?

  • Poziom 9  
    Ja mam podobny problem. Autko mam od roku i jeździło bez zarzutów. Obecnie kończy mi się legalizacja butli lpg. Pojechałam do mechanika i mi wymienił. Po odbiorze auta obroty wariują. Wciskając sprzęgło lub hamulec tracę obroty i w konsekwencji gaśnie. Pojechałam na reklamację. Gazownik pokręcił czymś co spowodowało podwyższenie obrotów na gazie. Do pierwszej jazdy w korku było ok. W momencie dłuższego postoju w jednym miejscu samochód nagle spada z obrotów i gaśnie. Później są problemy z odpaleniem go. Gazownik reklamacji już nie uwzględnia, bo mówi, że wymiana butli nie miała na to wpływu.
    Moje pytanie jest takie: Czy to możliwe, że coś nie tak mi zrobił gazownik (jeśli tak to co jest przyczyną gasnącego samochodu?), czy to po prostu złośliwość rzeczy martwych i jakaś część akurat teraz się popsuła. Proszę o pomoc.
  • Poziom 10  
    Pamiętajmy iż kable zapłonowe oraz świece lubią szwankować na gazie. Te paliwo jest mniej odporne na przebicia itp. Odpal silnik, włącz na gaz i w nocy zerknij pod maskę czy nie świecą się kable.
  • Poziom 9  
    Przewody, świece i filtry zostały wymienione na nowe, więc problem leży w czymś innym.
  • Poziom 29  
    Przy regulacji gazownik podpinał pod analizator lub komputer? Pewnie na odczepnego zwiększył dawkę gazu i teraz zalewa gazem na jałowych obrotach po dłuższym postoju. Jaką masz instalację LPG - z centralką i silnikiem krokowym czy z registrem - śrubą na wężu do miksera?
  • Poziom 9  
    Napewno silniczek krokowy. Obecnie silnik gaśnie nawet przy hamowaniu lub lekkim wietrze. Potrzebuje wiedzieć co sprawdzić, żeby mieć dowód na ewidentny błąd gazownika. Jestem kobietą więc nie bardzo oreintuje się w nazewnictwie i wogóle, a On to widzi i mnie zbywa. Co zrobić?
  • Poziom 29  
    Jeżeli mechanik podszedł z wkrętakiem i podniósł obroty kręcąc na reduktorze wkrętami, bez podpinania pod komputer i nie widząc jak zachowuje się silniczek krokowy na takie zabiegi to źle wyregulował - na słuch. Nie wie czy silniczek w programie nie jest przyblokowany ilością kroków i nie wyjdzie poza zakres jaki ma ustawiony. Tu wystarczy porządna regulacja instalacji , jeśli długo nie była regulowana to wypadałoby też wymienić wkład filtru powietrza jak i filtr gazowy fazy ciekłej.
  • Poziom 9  
    Wkłady i filtr gazu wymieniony - sama kupowałam, bo gazownik mówił że dobrze by było to wymienić, jak wymieniam butlę. Pod komputer mówił, że podłączał ale pewności nie mam.