Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford fiesta 1.3 gaśnie na skrzyżowaniach

kuba_puchatek 29 Sep 2004 13:43 29208 26
  • #1
    kuba_puchatek
    Level 16  
    Kiedy zdejmuję nogę z pedału gazu obroty spadają tak, że prawie gaśnie a po 2...3 sek silnik wchodzi na normalne obroty biegu jałowego.
    Jak zdjąć nogę z pedału pod obciążeniem gaśnie za każdym razem.
    Zauważyłem, że przy przepustnicy jest siłownik, który ustawia ją w odpowiednim położeniu - ale po zdjęciu nogi z pedału "wychodzi" zbyt późno i silnik często gaśnie.
    Gdzie szukać przyczyny ??
  • #2
    lukin
    Level 13  
    zacznij od przeczyszczenia zaworu wolnych obrotow ten metalowy przy przepustnicy
  • #3
    antenek
    Level 19  
    JA stawiam na przerwe w potencjometrze przepustnicy , W tych modelach sa siajowo wykonane ścieżki i robia sie przerwy , Nazywa sie to fachowo czujnik położenia przepustnicy . Podobno do sie to zregenerować :)
    Pozdrawiam
  • #4
    Los_sandalos
    Level 27  
    A gazu czasem nie ma?
  • #5
    kuba_puchatek
    Level 16  
    Tak ma instalację gazową - czy to ma jakieś znaczenie ?
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Sprawdż luzy zaworowe.
  • #7
    krzysztof_0
    Level 12  
    antenek wrote:
    JA stawiam na przerwe w potencjometrze przepustnicy , W tych modelach sa siajowo wykonane ścieżki i robia się przerwy , Nazywa się to fachowo czujnik położenia przepustnicy . Podobno do się to zregenerować :)
    Pozdrawiam

    Witam
    W jaki sposób można zregenerować ścieżke jeżeli jest pęknięta,w czujniku położenia przepustnicy znajdują się dwie scieżki jedna miedziana a druga to chyba węglowa i ta węglowa jest w moim przypadku pęknięta ,prosze o instrukcje.
  • #8
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Sprawdż luzy zaworowe,dolot powietrza do palnika,zaślep pobór /otwór/gorącego powietrza z kolektora wydechowego.
  • #10
    WoŹnY
    Level 28  
    :arrow: krzysztof_0
    W przedaży są kleje epoksydowe przewodzące, takie sprzedają do naprawy choćby ogrzewanych szyb. Możesz spróbować czymś takim, ponieważ klej tem ma stosunkowo mały opór nie ciągnij całej scieżki tym paskudztwem tylko peknięcie. Ewentualnie rozglądnij sie w ofercie elektroników czasem można dostać grafit w sprayu i tym chyba lepeij byłoby wykonac naprawę (choć jest droższy)
  • #11
    kuba_puchatek
    Level 16  
    ile może kosztować taki czujnik położenia ?
  • #12
    antenek
    Level 19  
    coś koło 250 zł . z tego co pamiętam . Kolega ma racje jest duzo preparatów do regeneracji takich pęknięć . A nie baw sie w używane czujniki bo sa takie same albo gorsze :) . Możesz mi wierzyć bo trafiłem odrazu w usterke :)
    Pozdrawiam
  • #13
    vis
    Level 11  
    mam ten sam problem z fiesta tylko ze 1.1 z 91r. czyli spada do bardzo niskich obrotow po puszczeniu gazu, a potem wchodzi na wyzsze, trudno zapalic (na zimnym silniku zapalam na pelnym gazie i po minucie krecenia rozr. zapali) Auto tez utracilo na dynamice, jakby wszystko z opozniona reakcja, "zadlawienia" silnika, po szybkim wcisnieciu gazu. Wszyscy spece "amatorzy" wymyslaja cuda niewidy. ja dokopalem sie z roznych opini (min. tutaj) ze to moze byc przyczyna czujnika przepustnicy (umocowany na sil.krokowym-silowmiku, czerwonego koloru pod filtrem powietrza z prawej strony), albo jeszcze zawór biegu jałowego.

    jak myslicie co moze byc przyczyna to 1, czy to 2.
  • #14
    xawier
    Level 29  
    A takie same objawy na gazie i paliwie?
  • #15
    vis
    Level 11  
    xawier wrote:
    A takie same objawy na gazie i paliwie?


    Nie mam instal. gazowej
  • #16
    xawier
    Level 29  
    A zapłon sprawdzałeś? Może klękło przyśpieszenie zapłonu i jest mułowaty. Grzebał ktoś ostatnio w silniku? Jeśli tak - to co robił? Filtry wymieniłeś? Ma za bogatą mieszankę. A to objaw filtrów starych i brudnych.

    ps. nie zakładaj instalki gazu przed Koninem - lubią nie zakładać kompa i sonda lambda pada i cały silniczek.

    Pozdrowienia
  • #17
    Damian.
    Level 12  
    Przepraszam.mam pytanie,czy w fordzie fiesta jest pasek,czy łańcuszek rozrządu?
  • #18
    czapajew
    Level 22  
    Który rocznik i pojemność ?
  • #19
    Damian.
    Level 12  
    jest to rocznik1995, a pojemność 1,3
  • #20
    antenek
    Level 19  
    Łańcuszek bo to silnik OHV paski były w CHV . A 1.1 i 1.3 to stare dobre konstrukcje forda z wczesnych lat 70
    Pozdro
  • #21
    Damian.
    Level 12  
    Dziękuję za pomoc.Bardzo mi to ułatwiło sprawę.
  • #22
    kuba_puchatek
    Level 16  
    uszkodzony był czujnik położenia przepustnicy, rozebrałem ten duperszpindel i naprawiłem. Czujnik składa się z potencjometru, którego skrajne zaciski wyprowadzone są wprost do wtyki. Ślizgacz potencjometru połączony jest z wtyką poprzez rezystor (2,2kohm) wykonany w formie napylonej ścieżki grafitowej. W moim czujniku pęknięty był właśnie ten rezystor - zmostkowałem go drucikiem, a rezystor wlutowałem na zewnątrz i zabezpieczyłem koszulką termokurczliwą. Autko śmiga jak po szynach. Pozdrawiam, dziękuję za wskazówki i życzę powodzenia.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    Mariogr
    Level 17  
    - 0,22 luz na ssacych - 0,32 na wydechowych. Luzy sprawdzasz na zimnym silniku.
  • #25
    vis
    Level 11  
    Quote:
    mam ten sam problem z fiesta tylko ze 1.1 z 91r. czyli spada do bardzo niskich obrotow po puszczeniu gazu, a potem wchodzi na wyzsze, trudno zapalic (na zimnym silniku zapalam na pelnym gazie i po minucie krecenia rozr. zapali) Auto tez utracilo na dynamice, jakby wszystko z opozniona reakcja, "zadlawienia" silnika, po szybkim wcisnieciu gazu. Wszyscy spece "amatorzy" wymyslaja cuda niewidy. ja dokopalem się z roznych opini (min. tutaj) ze to moze byc przyczyna czujnika przepustnicy (umocowany na sil.krokowym-silowmiku, czerwonego koloru pod filtrem powietrza z prawej strony), albo jeszcze zawór biegu jałowego.

    jak myslicie co moze byc przyczyna to 1, czy to 2.


    Wszystko sie juz wyjasnilo - czyli czujnik przepustnicu albo potencjometr przepustnicy- jak kto woli. Rozebralem to badziewie, i doszedlem do wniosku ze znajomym elektronikiem ze sciezka zostala uszkodzona laczaca czarne badziewie z ktoryms kablem. Problem bylby rozwiazany ale niema sie gdzie wlutowac (w czarne badziewie zmieniajace rezystencje), robowalem kleju przewodzacego prad, ale bez skutku. Wiec po paru dniach kombinowania (nie jestem zwolennikiem krecena z niczego coś, ale cena nowego mnie przerazala), kupilem uzywane. Szukalem na zlomowiskach (schrotach), (trudno dostepna czasc)- jak juz mieli to chcieli 100 zł za ten pirduł. Ale udalo mi sie przypadkiem dostac kontekt do faceta co zajmuje sie przywozeniem wlasnie czesci elektronicznych z niemiec. Kupilem od niego za 50 zł - w pełni sprawny. Autko teraz smiga jak przedtem.
    Doszedlem sam do tego ze mam uszkodzony czujnik poprzez jego odlaczenie od wtyczki i uruchomienie silnika- auto zapalilo bez zarzutow tylko wsoczylo na wysokie obroty po czym spadlo do normalnych (ok 1000). Nie spadalo mi z obrotow, i mialo latwo zapalic - komputer prawdopodobnie wtedy korzysta z danych zgromadzonych wczesniej, a wartosci czujnika nie bierze pod uwage (bo jest odlaczony).
    UWAGA: Jak macie sprawny czujnik w aucie to profilaktycznie sprawdzcie przewody dochodzace do czujnika-koszulka lubi sie kruszyc i odpadywac, kable potem pozostaja "gole"
  • #26
    zorro20
    Level 11  
    witam
    koledzy wyzej mieli problem ze auto nie reagowało odrazu na gaz dławiło je po szybszym naciśnięciu podczas jazdy jednym z powodów takiego zachowania moze być czujnik który jest umieszczony zaraz przy szkrzyni biegó na wyjściu linik do licznika łatwo go znaleźść.odłaczyc od niego wtyczke i spróbowac jak sie autko bedzie zachowywało
    pówodzenia!!!!
  • #27
    leszek044
    Level 10  
    Witam kolegów,mam takie same objawy w mondeo 1.6 16v 1996r.tzn,jak odpalam somochód rano to obroty wskakują na 1300obr.po jakiś 15 sekundach spadają do 500obr. i po chwili samochód gasnie ,ten problem występuje tylko na zimnym silniku.Mam założoną instalacje gazową (sekfencje) i też mi takie figle robi silnik>przeczyściłem przepływkę,zawór wolnych obrotów ( silnik krokowy ) Jak silnik jest ciepły (na benzynie ) to jest mulasty,natomiast na gazie jest wszystko ok,a jeszce jedno zaczeła mi mrugać dziwnie dioda przy zegarku (podczas jazdy lubi sobie czasami pomrygać.

    wymienione części :

    -czujnik temp.cieczy i wskaznika
    -świece
    -przewody WN
    -filtr paliwa
    -filtr powietrza

    Czy ktoś miał taki przypadek w mondeo?

    Proszę o pomoc bo już mi się skończyły pomysły jak ugryść ten problem.

    e:mail kondrasl(malpa)o2.pl
    GG 3459394


    :cry: