Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1.9 tdi 115 km - Wymiana uszczelki pod głowicą

seweryn8124 20 Lis 2010 17:35 21618 27
  • #1 20 Lis 2010 17:35
    seweryn8124
    Poziom 7  

    Jestem nieszczęśliwym posiadaczem VW Sharana 1.9 tdi 115 KM.
    Po wymianie uszczelki pod głowicą, samochód zaczął ciężko odpalać po dłuższym postoju np. po nocy i przy tym kopcić na biało.
    Dodatkowa informacja później odpala bez najmniejszego problemu.
    Po reklamacji w/w naprawy mechanik wymieniał 4 razy oringi na pompowtryskiwaczach, które niby były przecierane podczas zakładania.
    Po czwartym razie ręce rozkłada, ponieważ zamiast być lepiej jest zupełnie bez zmian.
    Po ostatniej konwersacji z mechanikiem ma sprawdzać pompowtryskiwacze. Jeszcze oprócz tego wszystkiego zaczęła się pojawiać kontrolka oleju(sprawdź olej), po czym jak sprawdzam olej jest we właściwej ilości.
    Proszę o pomoc ponieważ pieniądze wydane w ten samochód na pewno nie są współmierne z satysfakcją jego użytkowania.
    Jeżeli ktoś się orientuje w temacie niech pomoże. Ewentualnie jeżeli będzie ktoś znał z Pomorza, kto ogarnie temat, proszę o namiary.

  • #2 20 Lis 2010 17:44
    laser2006
    Poziom 9  

    sprawdz czujnik oleju i zmien mechanika

  • #3 20 Lis 2010 18:59
    T5
    Moderator Samochody

    No to mu pomogłeś aż głupio.Nie czujnik poziomu oleju tylko czujnik od zamknięcia przedniej maski.Z odpalaniem diagnostyka vagiem u kumatego gościa z podglądem parametrów.

  • #4 20 Lis 2010 19:31
    seweryn8124
    Poziom 7  

    Podobno typ kumaty i podpinal pod kompa i niby nic nie wykazuje co by mu nie pasowalo a zna moze ktos kogos godnego polecenia z kompem z trojmiasta?

  • #5 21 Lis 2010 15:14
    lysy1234
    Poziom 1  

    jabym sprzawdzil ustawienie papy wtryskowej wzgledem polozenia walu a walka rozrzadu.bo tam niema co popsuc .

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Takiej pisowni nie tolerujemy, jeszcze jeden taki post i będzie ostrzeżenie.

  • #6 21 Lis 2010 16:04
    T5
    Moderator Samochody

    lysy1234 napisał:
    jabym sprzawdzil ustawienie papy wtryskowej wzgledem polozenia walu a walka rozrzadu.bo tam niema co popsuc .
    A w którym miejscu jest ta papa wtryskowa:D

  • #8 21 Lis 2010 20:28
    seweryn8124
    Poziom 7  

    ale tam sie pompa cos reguluje bo jak zapytalem mechanika to stwierdzil ze w tym silniku nie

  • #9 21 Lis 2010 21:02
    car centre
    Poziom 18  

    uszczelka pod głowica jest wymieniona niewłaściwie lub głowica nie była planowana w trakcie wymiany.

    ewentualnie jest pęknięta gdzieś głowica delikatnie co powinno się sprawdzić przy planowaniu głowicy

    płynu w chłodnicy ci napewno ubywa jak ci kopci na biało. ubywa ci?

    zmień mechanika.

    niech ktoś zdejmie głowice ponownie i sprawdzi głowicę czy nie jest pęknięta i czy nie krzywa i założy jeszcze raz zupełnie nową uszczelkę. ewentualnie zmień głowicę gdyby się okazało że jest z nią jakiś problem

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze możesz sprawdzić czy głowica jest właściwie dokręcona po tej wymianie uszczelki zanim ją zdejmiesz ponownie.

  • #10 21 Lis 2010 21:24
    Vicki
    Poziom 13  

    Kolego problemem z odpalaniem jest złe ustawienie pompy wtryskowej. Należy ustawic początek wtrysku STATYCZNY odpowiedzialny jest on za start silnika bo podczas pracy pompa już sama reguluje swoje ustawienie (o ile nie jest tak dużo przestawiona że może się sama ustawić - do 30% odchyłki )
    Ustawienie powinno odbyć sie na zegar (średnicówkę) , teraz nie pamietam jakie powinno być wyprzedzenie
    Za 60 -120 zł można takie coś wykonać

    Przepraszam opis do silnika 90km
    Na pompo wtryskach to ustawienie na wałku rozrządu .

  • #11 15 Sty 2011 22:04
    czarny1976
    Poziom 14  

    Witam, uporałeś się z problemem?Ja mam identyczne objawy , po zmianie uszczelki jak były mrozy -10 to odpalał za5,6 obkręceniem wału.Przy czym bardzo chrypoił silnik w srodku, po paru min zaczynał równo chodzić i z 20 sek bardzo kopcił na szaro.Jak teraz jest cieplej to odpala powiedzmy dobrze, bo myślę że wcześniej na dotyk odpalał.Co ciekawe mechanik stwierdził uszkodzoną jedną świece i ją wymienił.Miałem walniętą uszczelkę,planwanie,docieranie zaworów,frezowanie gniazg,próbe szczelności,wszystkie uszczelki , szklanki, prowanica zaworów .Gośc kumaty i wie co i jak.Teraz mu auta nie zaprowadze bo w miare odpala, poczekam jak będą minusowe temp.Boję się czy coś się nie uszkodzi.Jak odpalę i pochodzi z pare min to za drugim razem już jest ok.Może musi się to wszystko podocierać, co o tym sądzicie?

  • #12 15 Sty 2011 22:34
    bysiorek76
    Poziom 9  

    a skad wy jestescie magicy? bo jak podkarpackie albo lubelskie to wam dam mechanika ktory to pokona w 15 minut.:D:D:D

  • #13 15 Sty 2011 22:38
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bysiorek76 napisał:
    a skad wy jestescie magicy? bo jak podkarpackie albo lubelskie to wam dam mechanika ktory to pokona w 15 minut.:D:D:D


    Rozwiń swą wypowiedź.

  • #14 19 Sty 2011 22:35
    czarny1976
    Poziom 14  

    No właśne rozwiń, dlatego że ja jestem rzut beretem do Tarnogrodu.

  • #15 22 Sty 2012 20:08
    seweryn8124
    Poziom 7  

    bo dlugiej przerwie pisze z euporal sie mechanik z problemem co sie okazalo gniazda wtryskow wyrobione i nie uszczelnialy wymienil glowice na inna uzywke i jest ok

  • #16 22 Sty 2012 21:17
    toku74
    Poziom 31  

    Co do ostatniej wypowiedzi to przychylam się do "wyrobienia"gniazd wtryskiwaczy.
    Trafił mi się taki 130KM. Po obejrzeniu tego wyrobienia domyślam się, że przyczyną może być jednostronne mocowanie wtrysku, co powoduje wyoblenie gniazda, a następnie nieszczelności. Naprawa to tylko wymiana głowicy.

  • #17 23 Sty 2012 00:31
    avenger-misiek
    Poziom 7  

    Też potwierdzam wyrabianie się gniazd w tych TDIkach chociaż nie trafiłem osobiście jeszcze na taki problem po wymianie uszczelki pod głowicą lecz każda głowica inaczej się wyrabia.

  • #18 18 Sty 2013 19:18
    kysuluk
    Poziom 9  

    Także popieram to że wyrobione gniazda pompowtrysków wpływają znaczne na odpalanie a jeżeli głowica jest po regeneracji tych gniazd i odpalanie bez zmian?( wykluczamy zapowietrzanie się i działanie układu świec żarowych, filtry). Auto nie kopci tylko ciężko odpala na minusie

  • #19 26 Lis 2013 15:14
    tyger1
    Poziom 9  

    Witam proszę o potwierdzenie mojej teorii o
    uwalonej uszczelce pod głowicą a mianowicie od
    dłuższego czasu zmagam się z wyciekiem płynu
    z pod korka przy jeździe powyżej 2 tyś obrotów.
    Na dzień dzisiejszy wymieniłem termostat, czujnik
    G62 i korek a płyn dalej ucieka. Tylko że z nowy
    termostat który założyłem nie otwiera się pomimo
    temperatury 92,7 na vagu. I tu moje pytanie czy
    pobawić się jeszcze z termostatem czy dać sobie
    spokój i przejść do wymiany uszczelki pod
    głowicą. Dlaczego termostat się nie otwiera

  • #20 26 Lis 2013 21:46
    toku74
    Poziom 31  

    Przydałoby się zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia. To Ci da odpowiedź.

  • #21 26 Lis 2013 22:05
    tyger1
    Poziom 9  

    Niestety nie ma gdzie tego zrobić

  • #22 26 Lis 2013 22:05
    T5
    Moderator Samochody

    toku74 napisał:
    Przydałoby się zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia. To Ci da odpowiedź.
    Nie jest miarodajny w tym modelu. A uszczelka pod głowicą to powiedzmy - standard w tych autach.

  • #23 26 Lis 2013 22:06
    tyger1
    Poziom 9  

    Wie wiem tylko co z tym termostatem

  • #24 26 Lis 2013 22:07
    T5
    Moderator Samochody

    tyger1 napisał:
    pobawić się jeszcze z termostatem czy dać sobie
    spokój i przejść do wymiany uszczelki pod
    głowicą.
    Pompa wody jeszcze do sprawdzenia.(lubi się wirnik obluzować)

  • #26 26 Lis 2013 22:08
    T5
    Moderator Samochody

    Zdemontować i sprawdzić ręką.

  • #27 26 Lis 2013 22:15
    tyger1
    Poziom 9  

    ok dzieki z info

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z tym że ja nie mam problem z nagrzewnicami leci gorące powietrze

  • #28 26 Lis 2013 22:20
    T5
    Moderator Samochody

    To musisz poszukać uczciwego, polecanego mechanika u siebie.Niech zdiagnozuje problem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME