logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wentylator pod USB i kontrolowanie za pomocą programu

ligus85 18 Sty 2011 10:07 2810 5
REKLAMA
  • #1 9021686
    ligus85
    Poziom 2  
    Witam. Ostatnio wpadłem na pomysł zrobienia wentylatora (jakiegoś małego) pod usb, ale w taki sposób by sterować go własnoręcznie napisanym programem. Chodziło by tylko o to by zmniejszać lub zwiększać za pomocą programu ilość obrotów tego wentylatorka. Tylko kompletnie nie wiem jak się za to zabrać (za kwestie programową i sprzętową). Dodam jeszcze, że jeżeli chodzi o programowanie to jestem na etapie wczesnego początkującego (c++), a co do elektroniki to też jakimś orłem nie jestem. Bardzo bym was prosił o jakieś objaśnienie co do tego co musiałbym zrobić:)
  • REKLAMA
  • #2 9021818
    Vix
    Poziom 21  
    Ocena: 4
    Uważam , że bez mikrokontrolera w trybie komunikacji UART się nie obędzie. Dodatkowo musiałbyś zapoznać się ciut z programowanie bascom czy c++, generalnie pasowało by także zapoznać się z sygnałem PWM a konkretnie jego wypełnieniem. Do wszystkiego potrzebujesz programatora, kilka części peryferyjnych, mikrokontorler , płytka drukowana (na pająka będzie trudno).
    Może istnieją już jakieś gotowe programy pod USB sterujące napięciem na wyjściu, ale tego to nie wiem.
    Taniej i w trybie fast food wyjdzie zmontowanie wiatraka + potencjometr a do obsługi Twoja łapka.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 9025160
    ligus85
    Poziom 2  
    Kurde, nadal nie wiem jak to wszystko ugryźć, od czego zacząć. To będzie jednak trudniejsze niż myślałem. Vix - nie mogę niestety zrobić tego na zasadzie potencjometru. To musi być program, który ja napisze (praca do szkoły). Chyba, że macie jakieś łatwiejsze propozycje co do realizacji zadania komunikacja urządzenie - program.
  • REKLAMA
  • #5 9028331
    doktorektg
    Poziom 1