Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki najlepiej wybrać napęd do elektrycznej bramy

top9005 31 Jan 2011 16:14 4778 15
  • #1
    top9005
    Level 9  
    Witam zabieram się do zrobienia bramy która by sie otwierała z pilota i miej więcej wszystko mam juz wymyślone tylko chciał bym sie poradzić jaki silnik można by najlepiej zastosować jako napęd do tej pory myślałem o zwykłym silniku 3 fazowym bo nie było by dużego problemu aby brama zamykała sie i otwierała na napedzie z jednego silnika ale chciał bym zapytać czy można by zastosować jakiś silnik jedno fazowy? Albo czy da sie coś dołożyć do silnika jedno fazowego żeby chodził on w obie strony?
  • #3
    top9005
    Level 9  
    No myśle że z zasilaniem jakoś bym sobie poradził ale czy takie silniczki dadzą rade nie są za małe??
  • #4
    swiatal
    Level 19  
    Moim zdaniem dadzą sobie radę.
    Wszystko zależy od przełożenia,
    a w konsekwencji od wymaganej
    prędkości otwierania/zamykania bramy.
    Pozdrawiam.
  • #5
    cajoj
    Level 10  
    Mała sugestia - pomyśl przy okazji nad zabezpieczeniem przeciwzgnieceniowym. Mnie mocno podziałało na wyobraźnię jak usłyszałem o gościu który do bramy zamocował silnik od "frani".... wszystko ładnie działało aż przytrzasnęło dzieciaka.
    Fabryczne automaty są standardowo wyposażone w takie zabezpieczenia, ew można coś dobrać do twojego automatu.
    pozdrawiam
  • #7
    top9005
    Level 9  
    No jeżeli chodzi o zabezpieczenia myślałem o zamontowaniu czujki optycznej ale widziałem też bardzo prosty i dziwny ale skuteczny sposób zabezpieczenia a dokładniej to była brama zasilana silnikiem 3f a przeniesienie napędu na przekładnie było za pomocą małego paska klinowego przy niewielkim obciążeniu pasek zaczynał się ślizgać a co za tym idzie brama przestaje sie poruszać.
    Może i dziwny sposób który ma kilka minusów ale bardzo prosty i działa:D
  • #8
    pawel komar 3 plus
    Level 12  
    Czujka optyczna jest najlepsza do napędu bram. W zimie zabezpieczenie w postaci paska nie zda egzaminu bo gdy sypnie śniegiem brama go nie przepchnie i trzeba wyjść odśnieżyć a jak wiadomo człowiekowi się nie chce... Pomyśl też nad silnikiem od wkrętarki akumulatorowej. Aha jaka ma być ta brama?
  • #9
    top9005
    Level 9  
    No brama będzie spora bo ma koło 4m i około 1,5 wysokości i właśnie sie obawiam czy taki silniczek od wkrętarki czy od wycieraczek by to radził
  • #10
    pawel komar 3 plus
    Level 12  
    Nie napisałeś jaka to ma być brama. Czy skrzydłowa czy odsuwana. Można jednak wnioskować że będzie odsuwana. Jeśli się nie mylę z rodzajem bramy to można do niej zastosować motoreduktor taki jak jest przy piecach retortowych. Chociaż tam z przekładni "wychodzą" niskie obroty więc brama odsuwałaby się dość długo. Jednak moment obrotowy jest duży więc bramie nie straszne byłyby śniegi. Do takiego napędu trzeba przerobić silnik 1 fazowy na obroty prawo lewo.
  • #11
    top9005
    Level 9  
    A w jaki sposób można przerobić zwykły silnik 1f żeby chodził w lewo i prawo? Bo z tego co słyszałem to chyba nie każdy da sie tak przerobić
  • #12
    azibik
    Level 32  
    Mogę sprzedać silnik z zębatką od napędu bramy /wycieraczkowy/,zasilanie 24V/130zł./
  • #13
    top9005
    Level 9  
    no jeżeli można to bym poprosił o zdjęcie tego silniczka moto9005(malpa)wp.pl
  • #14
    gadem
    Level 16  
    A jak kolega( pawel komar 3 plus) przerobi silnik jednofazowy aby chodził w prawo i w lewo ?
    To już prostrzym sposobem jest zastosowanie dwóch silników jednofazowych w układzie lustrzanym (z jednej i drugiej strony bramy przesuwnej)
    Chociaż jestem zwolennikiem 24 V to pomysł z reduktorem od pieca z podajnikiem jest rozwojowy.
  • #15
    pawel komar 3 plus
    Level 12  
    Myślę że, można przerobić silnik 1 fazowy na wzór silnika z pralki czy z wiertarki. Zmianę obrotów silnika uzyskujemy poprzez zamienienie zasilania uzwojenia rozruchowego względem uzwojenia roboczego. Fachowcem nie jestem więc mogę się mylić.
  • #16
    gadem
    Level 16  
    Prawdopodobnie tak, tylko uzwojenie takiego silnika nie tak łatwo będzie zrobić.
    Silnik od automatu ma za małą moc , a przezwojenie go w celu zwiększenia mocy jest nie możliwe bo w żłobki policzone na np. 0,6 nie włożysz drutu np. 1,2 żeby zrobić cewkę o odpowiedniej liczbie zwojów i zwiększenia prądu.
    Choć istnieje teoretycznie możliwość aby go nazwoić jako silnik pracującu w obu kierunkach lecz wydaje mi się , że nie ma to sensu finansowego.