Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sonda Lambda Nissan Maxima 3.0 V6 24 Zawory 1992rok

Nikos_Wariat 30 Paź 2004 21:21 4596 24
  • #1 30 Paź 2004 21:21
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    witam moje auto jezdzilo super i nagle zaczelo go mulic miedzy 2-3,5 tysiaca obrotow mulic tzn . jade na 1 mam 2 tysiace obrotow przyspieszam nawet gaz w podlodze a on nie reaguje bardzo ale to bardzo powoli sie rozpedza , nie ma sily , poniewaz wiem ze moze to byc walniety komputer a auto pali postanowilem zalozyc instalacje Gazowa Oprata Na Parowniku , Emulatorze Wtryskiwaczy , komputerze AUTRONIC AL-700 no i zaczely sie schodzi poza uszkodzonym potecjometerem przepustnicy okazalo sie ze sonda labda na bezynie nie daje na napiecia a na gazie daje 0,1 ~ 0,2 volta , komputer od gazu jest podlaczony do czarnego kabla na sondzie wg.schmatu . sonda ma 3 kable i teraz pytanie bo orginalna sonda jest bardzo drogra czy mozna ja dopasowac od innego auta pytanie jakiego ??? na allegro sa sandy 4 kablowie czy da rade jakos dopasowac czy musi byc koniecznie czy kable , moze ktos ma dojscie do schematow i umnie z nich skorzystac. oraz czy moze np. kturys z tych 2 kabli nie laczy ??? prosze o pomoc bo nie mam kasy a chcialbym se pojezdzic na gazie w zamian moge dac schematy instalcji gazowych lovato jak ktos potrzebuje ????

    serdecznie dziekuje za pomoc

    Krzysztof Iskra

    0 24
  • #2 31 Paź 2004 10:43
    lampa
    Poziom 18  

    w Japończykach jest dokonywany pomiar rezystancji grzałki
    sondy przez komputer jesli się nie zgadza to komp może przejść do trybu
    awaryjnego .Jeśli się nie mylę to napięcie na sądzie zależnie od składu
    mieszanki powinno wachać się przy sprawnej sądzie od 04do 09V
    u Ciebie tak nie jest i jeśli nie jest uszkodzony jakiś przewód to raczej
    sonda do wyniany . cena odpowiednika to około 250zł.A właściwie to jak
    na to Wpadłes że Masz uszkodzony komp.Czy Sprawdzałeś ciśnienie paliwa ,jak wypada analiza spalin.Czy po wymianie pot.TPS ustawiono
    ZERO na przepustnicy dla kompa .no i najważniejsze sprawdz przewody
    przy czujnikach po tylu latach mogł się któryś przełamać problem tkwi w tym że koszulka jest Ok natomiast przewód wewnątrz może być przrełamany dlatego należy je bardzo uważnie sprawdzić
    powodzenia

    0
  • #3 31 Paź 2004 12:49
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Kable Przemierzylem Wszystkie Mierniki w kazdy mozliwy sposob , potecjometr przepustnicy tez jest wykalibrowany itp. dzisiaj patrzylem czy dochodzi wszystko do sondy itp. wszystko w pozadku a doszlem zakalajac instalacjie gazowa chcialem zobaczyc jakie napiecie dochodzi z sondy i o dziwo nie bylo zadnego napiecia zalozylem gaz , parwonik wszystko rozkrecilem na maxa by byla jak najbardziej bogata mieszanka i sonda zaczela pokazywac 0.1~0.2 Volta , co dziwne w kodach samodiagnostyki raz wywala ze jest sonda zlom raz ze nie , cisnie paliwa sprawdzalem mam 3,5 atmoswery , zawor zwrotny dziala na analizatorze spalin wszystko wyszlo oki . wszyskie mozliwe czujniki sprawdzalem. a pozatym auto bylo malo jezdzone mam przebieg 65 tysiecy mil.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #4 31 Paź 2004 17:02
    lampa
    Poziom 18  

    a Podpowiedz mi ( bo nie pamiętam za dobrze tego silnika) jak jest sterowana u Ciebie dawka powietrza na wolnuch obrotach.
    i czy analiza była przeprowadzona w przedziale 2-3tyś obr. myślę że kąt zapłonu OK.

    0
  • #5 31 Paź 2004 22:24
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    wolne obroty wygladaja tak : przepustnica jest zaknieta to wole obroty zasysa do kolektora przez silniczek krokowy zalaczany jest w momencie kiedy przelacznik w potecjometrze przepustnicy jest zwarty jesli nie ma przelacznika to w momencie zamkniecia przepustnicy wolne obroty robia sie 1800 .... dzisiej wyjmowalem sonde jest "przegieta" dochodza do niej 3 kable : czarny , bialy oraz czerwony (tak mi sie wydaje , nie pamietam) z tego czarny jest w srodu . po podlaczeniu miernika nie ma zadej oporonosci ani przejscia ani nic ..... nawet jestli zaczynam mierzyc na wlacznym silniku i rozgrzanym wydechu , kable dochodza poprawnie mierzylem przy komputerze czy dochodza do komputera .

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #6 31 Paź 2004 23:09
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    zapomnialem napisac na analizatorze spalin sprawdzalem od 1 tysiaca do 5 tysiecy w przedzialach co 0.5 tysiaca obrotow wszystko w normnie moge dodac nie bierze oleju , przewody dobre , kopulka , palec , swiece nowki sztuki zaklade 500 km wczesniej , stare mialy kolor kawa z mlekiem , kompresja oki , wtryskiwacze oki , zawor zwrotny oki , czujnik temperatury oki , przeplywomierz (spawadzalem na 2gim z takiego samego auta) i dalej to samo , ukadl wydechowy nigdzie nie ma przedmuchow , kat zaplonu sprawdzany w warsztacie i powiedzieli ze jest oki (w aso nissan) , nowy filtr paliwa , powietrza itp. cewka ma swoja opornosc , czujniki z wegelem aktywnym oki (nie wiem jak to sie nazywa) wg. ksiazki Autodata Fuel Injection 2(nie znam niemieckiego wiec bede pisal po niemiecku) : Zusatzuftregel-ventili (silniczek krokowy od wolnych obrotow) oki , Einspritzventile (wtrykiwacze oki) maja opornosc miedzy 10-14 Ohm , ECCS- und Kraftstoffpumpen-relais jest w oki , AGR-Regelventil (mit Katalysator) jest oki , Regelventil der Ansaugtrakt-regelklappe jest oki , czujnik spalania stkukowego tez jest oki... wiec nie wiem o co chodzi chyba sonda ??? i co to jest czujnik uderzenia ???

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #7 01 Lis 2004 09:16
    lampa
    Poziom 18  

    A Jak Myślisz skoro sonda przegięta to jakim cudem porawna analiza -
    sory może żle Mierzysz. A jesli można założyć że elektr.układy ster.silnika
    działają poprawnie to niestety Musisz się ubrudzić i wyjąć katalizator
    i sprawdzić czy nie jest zatkany,
    (faktem jest że lambda jest złośliwa
    jak zaczyna padać potrafi 3 dni działać potem tydzien klapa i tak na przemian .

    0
  • #8 01 Lis 2004 10:17
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    nie wiem czemu analiza byla poprawna ale sprawdzalem w zaprzjanionej stacji kontroli pojazdow na takim zwyklym analizatorze spalin , juz sie dowiedzialem jak podlaczyc sonde 4 kablowa tylko kto mi powie od czego pausje na gwint a katalizatora nie zdjeme bo jakis magik spawal lacznik elastyczny i nie malaczenia wiec musial bym zdejmowac portki z 2 stron , ale na gazie tego objawu nie ma ze lapie mula miedzy 2 a 3,5 tysiaca obrotow , no i kto mo powie co to jest ten czujnik uderzen ???

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #9 01 Lis 2004 13:30
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Przjrzałem dokumentację po niemiecku może uderzeniowy to "druck regler" co tłumaczy się na regulator ciśnienia w tym przypadku paliwa.
    Jednak z Twojego opisu usterki wskazałbym na uszkodzony przepływomierz masowy LMM lub LHM.
    Sterownik otrzymuje błędne sygnały i przechodzi na pracę awaryjną dlatego pomiar spalin może nam nic nie podpowiedzieć.Piszesz że wszystko jest "oki" to powiedz mi jaka jest wartość sygnału z przepływomierza na biegu jałowym i w podwyższonych obrotach. :)

    0
  • #10 01 Lis 2004 14:57
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    DO : Stanisław Chwalisz
    ale nie wiem czy jest sens mierzyc przeplywomierz bo zakalem od 2 takiego samego 100% sprawnego auta i jest to samo te same oznaczenie przeplywomierza , wiec chyba problem wynika z sondy lambdy?

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #11 01 Lis 2004 15:02
    sigi
    Spec od samochodów

    Sprawność sondy tylko sprawdzisz na benzynie, nie wykonuj żadnych pomiarów jej pracy na gazie - wynik zawsze będzie negatywny.

    Pozdrawiam.

    0
  • #12 01 Lis 2004 15:07
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Zapomnialem dodac zrobilem probe odlaczylem sonde lambde wogole to teraz jest tak jak silnik jest zimy to ciagnie normalnie jak sie rozgrzeje to znow go muli . i mowie na kodach samo diagniostyki nie wywala przeplywomierza , zrobiem probe i odlaczylem go nachwile to nie mial wolnych obrotow i szedl tylko do okolo 2400 obrotow i to wogole bez mocy i ze strasznym szarpaniem i po spawdzeniu samodiagnostyki wywlalo przeplywomierz , podlaczylem go skasowalem kody i po uruchomieniu silnika i zgaszeniu go po 4 minutach nie wyolal w kodach o przelywomierzu . jedyne co mi wywala teraz to : Sonda Lambda , Czujnik Uderzen i Wtrykiwacze , wytrskiwacze wywala dlatego ze odciecie paliwa z gazu jest odciecie + z liswy wtryskiwaczy bo nie dostalem jeszcze emulatora wtryskiwaczy .

    i mam pytanie czy nikt tu nie moze powtwierdzic ze to jest sonda ??? bo jak pisalem sonda nie ma opornosci ani nic w kazda mozliwa strone

    Pozdrawiam

    Krzysztof Iskra

    0
  • #13 01 Lis 2004 15:12
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Pomiary zawsze sprawdzam na benzynie. doskonale wiem ze zasialnie gazowe jest alternatywne i wszystko co trzeba sprawdza trzeba sprawdzac na takim paliwie jakim producent przewidzal do jazdy tym silnikiem w tym przypadku PB 98 :(

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #14 01 Lis 2004 15:14
    sigi
    Spec od samochodów

    Powinna mieć oporność na obwodzie grzałki. Pojeździj na benzynie i sprawdź czy są błędy w kompie.

    Pozdrawiam.

    0
  • #15 01 Lis 2004 15:19
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    Sa bledy i jak mowie nie ma opornosci ani przejscia w zadna strone i na komputerze wywala blad sondy

    wykrecilem ja ukladu wydechowego na zimym samochodzie
    odpalilem auto
    trzymalem sonde w reku 10 minut i sie nie nagrzala

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #16 01 Lis 2004 15:55
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Twoja sonda,biały i czerwony grzałka 6 om,czarny sygnał.Gwint M12x1,5.
    Można zastosować sondę trzyprzewodową np.BOSCH-a lub NTK trzeba
    wspawać króciec z odpowiednim gwintem też będzie działać.

    0
  • #17 01 Lis 2004 15:56
    lampa
    Poziom 18  

    Jesli chodzi o sondę to do poprawnej pracy potrzebuje temp. min.300st
    i Możesz zmierzyć omomierzem tylko oporność grzałki natomiast
    jeśli chodzi o samą sondę, to najkrócej rzecz ujmując sa to dwie
    elektrody nie mające ze sobą kontaktu , między którymi przepływają
    spalimy wraz z zawartym w nich tlenem (poprawna nazwa czujnik tlenu) na który są uczulone co powoduje przepływ między nimi strunienia elektronów (jak w diodzie lampowej)itd.Ale do rzeczy ----w Twoim przypadku dość trudno stwierdzć że to sonda ponieważ silnik głupieje
    w srodku obrotów natomiast jednym z typowych obiawów jest
    pływanie na wolnych obrotach przejście do stanu awaryjnego co zreszta
    prowadzi do b.zawyrzonej analizy spalin.(u ciebie OK) dla przykładu
    za bogata mieszanka może być syganlizowana jako uszk. sondy.
    Oczywiście sondę Masz uszkodzoną a na pewno grzałkę. grzałka jest jednak wyłączana po osiągnięciu temp. 300st i dalej jest podgrzewana
    przez spaliny.Myślę że poza sondą Masz jeszcze jakiś problem np. z TPS

    0
  • #18 01 Lis 2004 16:32
    sigi
    Spec od samochodów

    Sonda pierwsza lepsza nie będzie pasowała do twojego nissana, musi być przede wszystkim od japończyka ( wyższe napięcie - do 1,2V, a nie 0,9V)

    Pozdrawiam.

    0
  • #19 01 Lis 2004 18:21
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    ±200zł Bosch, ± 700 oryginał.

    0
  • #20 01 Lis 2004 18:49
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    udalo mi sie odczytac z sondy oznacznie "NGK 1907" czy sonda Bosch 0 258 986 507 bedzia psowala ? kosztuje 242zl w inter carsie z rabatem bo bez rabatu 420zl :( a ngk okolo 500zl z rabatem cos kolo 380zl

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #21 01 Lis 2004 19:04
    picador
    Poziom 33  

    Nikos_Wariat napisał:
    udalo mi się odczytac z sondy oznacznie "NGK 1907" czy sonda Bosch 0 258 986 507 bedzia psowala ? kosztuje 242zl w inter carsie z rabatem bo bez rabatu 420zl :( a ngk okolo 500zl z rabatem cos kolo 380zl

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra


    co to za przegięcia z tymi rabatami ? ,co oni mają 200% marży ?
    taki to pożyje co ??

    0
  • #22 01 Lis 2004 19:40
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Stali odbiorcy (mechanicy) mają w niektórych sieciach rabaty 25 -30%.Dlatego mogą liczyć ciut taniej za robotę (ale 25% to nie widziałem) Sklep zadowolony, mechanik i klient.

    0
  • #23 01 Lis 2004 19:42
    lampa
    Poziom 18  

    Daj znać czy sonda rozwiązała problem. W drodze eksperymentu Możesz
    odpiąć przewód zasilający grzałkę i w to miejsce wstawić R 6 Ω

    0
  • #24 01 Lis 2004 21:05
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    ilu watowy ma byc ten opornik ? bo auto calkeim szybko sie zagrzewa max 7 minut i chlodnica goroca tak ze nie mozna dotknac tak samo silnik i caly ukald wydechowy

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0
  • #25 01 Lis 2004 22:57
    Nikos_Wariat
    Poziom 13  

    po dluszym przemysleniu doszlem do wniosku iz nie ma po co wsadzac opornika skoro sonda i tak pokazuje do 0.2 volta to da mi tylko to ze komputer od benzyny bedzie widzial uszodzenie sondy lambda mieszanka za uboga ... ze tak to nazwe bedzie to emulator grzalki jutro pozycze od kolegi sonde i zobaczymy jake beda efekty .

    Pozdrawiam
    Krzysztof Iskra

    0