Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nierówna praca/szarpanie na wolnych obrotach Peugeot 106

06 Apr 2011 19:07 11397 10
  • Level 13  
    Panowie, po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły mi się problemy z peugeotem, silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, minimalnie faluje/szarpie, sprawdziłem juz wszystko i rozrząd, luzy, czy lewego powietrza nie dostaje, podpinany był pod kompa i zero błedów, wszystko ok, sprawdzana kompresja i też ok 1.) 14,0 2.) 13,0 3.) 13,2 4.) 13.2 co może być? zachowuje się tak jakby czkawkę miał. minimalnie nierówno chodzi, jak przyspieszam mam wrażenie ze jest zmulony ciutke od dołu, ale to może byc tylko wrażenie takie, nie mam pojęcia co sie dzieje... zapłon zle ustawiony? Ale tutaj regulacja jest elektroniczna chyba? Krokowiec? Ale to by nie mulił sie od dołu tylko by falował na wolnych... no i pod kompem by wykazało... pozatym były podpinane 2 inne nówki i to samo, do tego jak nim zatrzęsie to leciutko tak jakby pufał w rurę wydechową

    To jest filmik z tego jak pracuje:
    http://www.youtube.com/watch?v=Q4bf5Qby-Po


    tu nie mój silniczek ale efekt prawie ten sam i troche lepiej nagrany:
    http://www.youtube.com/watch?v=W7VQk02jbZ0


    ratujcie bo ja sie poddaje i mechanik również Obecnie mam ochotę pociąć go tępą siekierą i oddać na złom

    Tutaj jest temat na forum 106
    http://www.club106.pl/viewtopic.php?t=13729


    Bym zapomniał, samochód to peugeot 106 mk2 1.4i 75KM Wielopunktowy wtrysk
  • Moderator of Cars
    Nieprawidłowy skład mieszanki biegu jałowego, prawdopodobnie lewe powietrze na dolocie. Sprawdź wszystkie podłączenia do kolektora ssącego.
  • Level 20  
    Sprawdź świecę i kopułkę może ona być przyczyną:) lub też silniczek krokowy nie wiem czy już sprawdzałeś. Wyczyść też przepustnicę
  • Level 13  
    lewego powietrza nie dostaje... sprawdzone, Kopułki ten silnik nie posiada, świece były podmienianie 3 komplety różne, nawet takie jakie zalecił serwis peugeot :) W poście napisałem ze silniczki były podmieniane i to nawet dwa i nadal to samo, oryginalny wyczyszczony na cacy :)
  • Level 15  
    Parę dni temu zakończyłem walkę z takim wynalazkiem. Powodem takiej pracy w moim przypadku był pęknięty kolektor ssący.
  • Level 9  
    Sprawdź jeszcze czy nie masz przebicia na przewodach zapłonowych ;)
  • Level 13  
    nie posiadam przewodów zapłonowych tam jest listwa zapłonowa :)

    Galernik niby lewego powietrza nigdzie nie ciągnie... ale może coś źle sprawdzałem po ciężko tam z dojściem :)
  • Level 13  
    Wie ktoś może jak sprawdzić tą listwe? :) Jak ją zmierzyć? Bo mam pewne podejrzenia co do niej a dziadostwo kosztuje pare stów i szkoda by mi było wyłożyc tyle kasy dla samego sprawdzenia i okazałoby się że to nie to :)
  • Level 35  
    Listwę trudno sprawdzić bez podmieniania.
    Problemem u ciebie może być też wtryskiwacz benzynowy przytkany lub padający. Kilka takich wtryskiwczy wymieniłem w tych silnikach
  • Level 13  
    niby czasy otwarcia wtrysków wszystkich sa ok :-/
  • Level 10  
    Do Vyzn-R:
    Ratunku mam to samo. Sprawdziłem wszystko, czujniki, czyszczona przepustnica, krokowy, uszczelniony kolektor wydechowy. I nic.
    Jak u Ciebie sprawa się skończyła, możesz podać co było przyczyną?