Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara Picasso 2.0HDI gaśnie podczas jazdy.

kamil1v 07 May 2011 18:47 10236 9
  • #1
    kamil1v
    Level 10  
    Witam, po zakupie Citroena Xsara Picasso 2.0HDI mam z nim problemy i to nie małe. Kilka miesięcy temu samochód gasł podczas jazdy, mechanicy stwierdzili, że to wtryski paliwa, wymieniliśmy. Dziś jadąc samochód znów zgasł, był problem z odpaleniem i od jakiegoś czasu słychać pompkę w baku.
    Proszę o pomoc.
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Może by wyczyścić sitko w zbiorniku paliwa? Filtr paliwa kiedy był wymieniany?
  • #3
    kamil1v
    Level 10  
    Filter wymieniał poprzedni właściciel, jak wyczyścić sito w zbiorniku?
  • #4
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Zatkane sitko na smoku pompy w baku, dość częste zjawisko w Picasso, Berlingo itd.
  • #5
    karola44-81
    Level 27  
    Kamil, nie ważne czy wymieniał filtr poprzedni właściciel. Ty masz to zrobić w każdym przypadku, gdy zachodzi podejrzenie o problemy z układem paliwowym. Filtr paliwa można zanieczyścić bardzo szybko. Trochę wody i już po zawodach. Robi się szlam i jego przepływ spada drastycznie.
    Zacznij od wymiany filtrów paliwa i powietrza.
    Do tego upewnij się, że styki elektryczne na akumulatorze, złączu pod maską i ładowanie jest poprawne.
    Bez tego nie będziesz miał nigdy pewności, a niektórzy mechanicy na najprostsze rzeczy nie wpadną.
  • #6
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    kamil1v wrote:
    Filter wymieniał poprzedni właściciel, jak wyczyścić sito w zbiorniku?

    Niestety, ale Picasso nie ma otworu technologicznego w podłodze, trzeba zdjąć wydech i wyciągnąć bak - pompa ze smokiem jest zainstalowana tradycyjnie w górnej jego części. Na podnośniku (lub kanale) nie jest to dużo pracy, może z dwie godziny razem ze złożeniem do kupy.
    Kolega powyżej wspomniał o filtrze paliwa - oczywiście jego wymiana nie zaszkodzi, ale jest raczej bezcelowa. W tych autach bardzo rzadkim przypadkiem jest jego zapchanie, natomiast częstym - zapchanie sitka w baku :).
  • #7
    kybernetes
    Level 39  
    A jeszcze częstszym - wytarcie komutatora w silniku pompy.
  • #8
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    kybernetes wrote:
    A jeszcze częstszym - wytarcie komutatora w silniku pompy.

    Należałoby wykonać pomiar ciśnienia, aby potwierdzić, że jest za niskie. Możemy to przyjąć na 99%, w związku z typowymi objawami dla tych aut. W takim przypadku tak czy inaczej trzeba wyrzucić bak, choć widziałem już krojone podłogi ;). Diagnostyka też poda przyczynę blokowania pompy wysokiego.
    No ale do tego wszystkiego potrzebny jest jeszcze jeden drobiazg - kawałek warsztatu z podstawowym wyposażeniem.
  • #9
    kamil1v
    Level 10  
    Dokonałem wymiany filtra i wszystkie problemy znikły. Bardzo dziękuję za pomoc.
  • #10
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    No to miałeś ten rzadszy przypadek :)
    Ale grunt, że zrobione.