Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jakie auto do 10.000 + jaka instalacja LPG do 2.500 ?

dingo148 14 Maj 2011 13:00 3612 7
  • #1 14 Maj 2011 13:00
    dingo148
    Poziom 16  

    Witam
    Zamierzam kupić samochód i chcę przeznaczyć ok 13.000zł. Ponieważ ceny paliw ciągle idą w górę dlatego myślę na autem z instalacją LPG.
    Chciałbym kupić samochód w benzynie do 10.000 zł i zainstalować przyzwoitą instalację. Ogólnie to zależy mi na oszczędności więc silnik max 1.6. Głównie używany w mieście a raz czy dwa razy na rok dłuższe trasy.
    Ponieważ podobno silniki się szybko zużywają od instalacji lpg to jaki model się do gazu najlepiej nadaje aby to wszystko ładnie działało ? planuję pojeździć tym autem 6-7 lat nie nie chciałbym non stop jeździć do mechanika. Jakie instalacje są najlepsze do "benzyniaków" ?

    Aktualnie mam na oku:
    Ford Focus
    Fiat Brava
    Peugeot 206
    czy te auta dobrze znoszą instalację lpg ?

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    0 7
  • #2 14 Maj 2011 19:11
    jonas
    Poziom 19  

    Nie miałem nigdy auta z LPG, ale z tego co wiem silniki szesnastozaworowe nie najlepiej znoszą to paliwo. Odpadają też Fordy ze względu na ceramiczne gniazda zaworowe, które jakoby się wypalają z powodu wyższej temperatury spalania gazu.
    Dobrze tolerują gaz silniki o prostszej konstrukcji, ośmiozaworowe (Ople, niektóre Fiaty).
    Konkretnych producentów czy modeli instalacji nie podam, bo zwyczajnie nic na ten temat nie wiem.

    Gaz do miasta - a jakie przewidywane dystanse? Silnik musi się nagrzać przed przełączeniem na LPG, jesteś pewien że zdąży?

    0
  • #3 17 Maj 2011 20:22
    patryk3444
    Poziom 20  

    To prawda co napisał kolega wyżej ja bym ci proponował Opla Astre II z gazem bardzo dobrze znosi gaz mam w pojemności 1,8 spalanie to 8l gazu w mieście to bardzo mało jak na tą pojemność.Dobrym wyborem będzie też Nissan Primera P11 z gazem

    0
  • #4 28 Maj 2011 18:04
    appcontrol
    Poziom 19  

    Witaj,

    w pierwszym poście piszesz o focusie,

    od nowości (rocznik 99) mam model ambiente z silnikiem 1.4,
    przed założeniem instalacji gazowej odstraszano mnie na licznych forach, mimo wszystko postanowiłem zaryzykować. Instalacja założona przy 69 kkm. Dzisiaj zakończyłem 287 kkm, przy czym cały czas jeżdżę na LPG. Wg gazowników samochód powinien posiadać smarowanie gniazd zaworowych - zrezygnowałem z tego rozwiązania ponieważ doszedłem do wniosku, że skoro się rozleci i tak nie będzie mi szkoda (drugie auto w rodzinie). Podczas całej eksploatacji samochód zawiódł tylko raz - awarii uległa cewka zapłonowa unieruchamiając pojazd na drodze. Przy przebiegu 300 kkm sprawdzę luz zaworowy i w drogę... :) Spalanie gazu przy średniej 90/110km/h max 8.5L/100km przy czym na jednym tankowaniu przejadę około 420km. Przyznam, że nie oszczędzałem na instalacji - koszt 3400zł, jednak zwrócił się z nawiązką. Ogólnie bardzo dobre i nieawaryjne auto. Dużym problemem jest rdzewiejąca blacha, jednak i na to są sposoby :)

    0
  • #5 14 Cze 2011 00:49
    muro
    Poziom 11  

    Focus wypada najbardziej bezawaryjnie nawet z LPG - dobrze załozoną instalacją
    ważne sa wtryskiwacze niskoomowe np hana 2000, i stabline parametry (w trakcie eksploatacji) co chyba najwazniejsze by nie nieregulowac po przejechaniu kilkudziesięciu tysiecy kilometrów

    0
  • #6 14 Cze 2011 11:25
    mj2362
    Poziom 10  

    A jak LPG znoszą Japończycy do 10 000 zł? Corolla E11 czy Almera N15?

    0
  • #7 14 Cze 2011 18:30
    Trufla2200
    Poziom 10  

    gaz przy tak małej pojemności (1,6l) to niegdy nie będzie działał jak igła

    osobiście celowałbym w opla astrę II - najbardziej trwała konstrukcja w tym przedziale cenowym

    ford kategorycznie odpada - źle te silniki znoszą
    fiata bym w ogóle sobie odpuścił (chcesz tym autem pojeździć) - a poza tym na gazie to będzie chodził jak dwa silniki od kosiarki :)

    co do japońców - choć jestem fanem tych konstrukcji - nie wiem jak się zachowują na gazie

    - najlepiej jak upatrzysz markę - to szukaj na forum danej marki - bo jest tak, np. że bmw 2,5 l benzyna się sypie niczym studenci - a 3.0 już jest wręcz "dedykowana" do zagazowania i świetnie się motor zachowuje

    - np. golf 1,6 w 16 zaworach - fatalne połączenie a już przy 2,0 20v jest rewelacja - i tak masz z większością marek

    a astra II 1,6 8zaworowy - sprawdzone, że chodzi

    0
  • #8 30 Maj 2013 22:32
    kulka_1979
    Poziom 10  

    Witam,

    nie chcąc zakładać nowego tematu, pozwolę sobie "odgrzać" wątek i dołączyć swój post z uwagi na wciąż rosnące ceny paliwa w naszym kraju;/.

    Otóż stanęłam przed dylematem zamontowania "gazóweczki" do mojego samochodu - FORD FOCUS MK 2, 2oo5 r, z silnikiem 1.6 Duratec 16 V Ti-VCT (115/120PS).

    Licząc na Wasze doświadczenie prosiłabym o udzielenie informacji (jak najbardziej szczegółowych) dotyczących instalacji gazowej.
    1. Jaką najkorzystniej zamontować w moim modelu (wszystkie niezbędne podzespoły tj. wtryskiwacze itp) ?
    2. Czy konieczne będzie założenie lubryfikatora?
    3. Na co zwrócić uwagę w rozmowie z montażystą /instalatorem (tak, aby nie trafić do jakiegoś partacza i nie dać się tym samym naciągnąć).
    4. Jakie "promocje" brać pod uwagę - tj. okres gwarancyjny, limit km itp?

    Jeśli było by to możliwe to proszę także o podanie przybliżonych kwot.

    Za wszystkie sugestie i odpowiedzi bardzo serdecznie dziękuję i pozdrawiam
    kulka_1979

    0