Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL VECTRA 1.6i C16NZ problem

b@ry 11 Nov 2004 20:47 5766 28
  • #1
    b@ry
    Level 11  
    Witam wszystkich , mam problem ze swoim autem i potrzebuje waszej pomocy od nie całego tygodnia w moim autku dzieją sie dziwne rzeczy po wymianie akumulatora zaczeły sie dziac mi takie rzeczy jak przy odpalaniu obrotomierz pokazuje mi dziwe obroty czyli "przy kreceniu rozrusznikiem obroty mi skaczą nawet do 5000 tyś albo tez i nizej " obroty skaczą jak szalone a auto nie chce palic tak jak powinno .Obroty skaczą do maksymalnej wartosci 5 tyś i puzniej spadaja i samochód dopiero odpala ,mam tez w aucie gaz myślałem że może gaz sie rozrególował po wymianie akumulatora ale jest wszystko ok , myśle że to nie od akumulatora ale też jużnie wiem od czego sprawdziłem wszystko co mogłem kopułke ,palec cewka"nowa" i dalej to samo licznik w innym samochodzie chodzi ok "obrotomierz" sprawdziłem instalacje i nic a co ciekawe z rana tego nie ma auto chodzi i odpala jak w książce pisze spedziłem przy nim dwa dni i nic to nie dało - to już koniec tego długiego postu sorki ale musiałem wam opisać wszystkie moje moje problemy , dlatego szukam u was pomocy z góry dzieki .
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    zodiak318
    Level 34  
    Może być uszkodzony silnik krokowy przy wtrysku (multec). Przy okazji sprawdź też czujnik temperatury.
  • #3
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Sprawdż czy cewka w aparacie zapłonowym jest poluzowana,wydaje mi się że aparat zapłonowy trzeba wymienić.
  • #4
    KAR26
    Level 17  
    Witam -a masz jedno punkt czy wielo punkt . Bo ja w wielo punkcie (golf) załatwiłem moduł po przez nie podłączenie masy do silnika i go prubowałem odpalić. Kontrolki mi przygasły i potem lipa , nie dało sie go odpalic . Moze ty cos namieszałeś z masą (masa nie poszła przez kabel masy tylko tylko inną stroną)przy zakładaniu akumulatora i poszło ci cos co odpowiada za odpalanie(coś w rodzaju ssania automatycznego) jak silnik jest zimny i moze dla tego tak skacze jak jest zimny a jak sie nagzeje to jest dobrze.
    Pozdrawiam
  • #7
    b@ry
    Level 11  
    Witam was wszystkich ,mam jedno punktowy wtrysk paliwa .Cewke sprawdziłem jest dobrze przykrecona nawet włożyłem drugą cewke ale na tej drugiej bvyło to samo .Byc może ,ze jest to czujnik krokowy ale czy przez czujnik krokowy były by takie objawy ,apropo objawów mam jeszcze jedem gry odpalam autko powinien mi odpalic najpierw na bezynie a przy dodaniu gazu przy obrotach 2000 tyś powinien przejsc na gaz a moje auto zaczeło przy samym kreceniu rozrusznikiem przechodzi na gaz .Mam pytanie do jednego z kolegów który napisał mi o cewce w aparacie -ja nie mam cewki a aparacie a cewke mam przy nadkolu koło zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy ,a jesli chodzi o modół to mam go w aparacie zapłonowym jaet na 7 wyjsc i tam tez sprawdzałem nie widac nic takiego żeby mogło nic nie łączyć nawet sprawdzałem "mase "na module ale jest ok , mówie wam prawdziwe czary w tym moim samochodzie ale dzieki za wszystkie odpowiedzi poprostu bede grzebał dalej . pozdrawiam
  • #8
    zodiak318
    Level 34  
    Koledze chodziło o cewkę znajdującą się w aparacie zapłonowym. Tą która "zbiera" impulsy z takiego "rdzenia - krzyżaka".
  • #10
    b@ry
    Level 11  
    Witam .

    sory sigi nie denerwoj sie ja poprostu pytałem o jakiej ty cewce mówisz nie denerwoj sie tak .
  • #11
    ladamaniac
    Level 39  
    Sądząc po objawach to dostajesz na cewkę paczki impulsów. Wskazują na to obrotomierz i przełącznik gazu. Zobacz, jaką masz iskrę na świecy w momencie kręcenia rozrusznikiem. Jak dobrze pamiętam to NZ-ty mają pojedynczą cewkę i rozdzielacz. Zdejmij kabel WN z kopułki, załóż jakąś świece i popatrz co się dzieje z iskrą przy kręceniu rozrusznikiem. Wirtualnie ciężko diagnozować ale przychylałbym się do opini o czujniku w aparacie zapł. Czy jest w tym aucie "wzmacniacz zapłonu" być może to on jest tak uszkodzony że pracuje jako generator paczek impulsów. Jeśli stało się to po wymianie aku sprawdziłbym wszystkie połączenia kostki i przewody wokół. Aku jest ciężki i mogłęś nawet nie poczuć jak coś rozłączasz.
  • #13
    b@ry
    Level 11  
    Witam wszystkich , dzisiaj wymieniłem modół zapłonowy w aparacie problem sie nie skończył , w miedzy czasie komputer zaczął mi pokazywac błąd numer 43 wiec sprawdziłem w książce kodów co to jest i miałem nadzieje ,że to coś jest związane z tym problemem który sie pojawił ale myliłem sie komputer wykazał błąd na "mapie" wiec go wymeiniłem kupiłem nowy w cylafonach modół zapłonowy ale to też nic nie pomogło .Mam do was prośbe poradzcie co może jeszcze robic mnie tak w konia .

    pozdrawiam
  • #14
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To ta cewka w aparacie prawdopodobnie ma zwarcie ale pomiar multimetrem nie zawsze daje jednoznaczną odpowiedz możesz wyjąć aparat tylko zaznacz jego położenie włożyć go inaczej nie darady wyjmij przewód od cewki z kopułki włącz zapłon i obracaj powoli wałkiem aparatu w momentach przekrycia się ramion powinien nastąpić przeskok iskry załączeni przekażnika wtrysku i otwarcie wtryskiwacza.Sprawdz dopływ nap. do modułu i połączenie instalacji zapłonowej z instalacją auta.Tą cewke wymieniamy razem z koszykiem ,krzyżakiem .Powodzenia.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    b@ry
    Level 11  
    Witam wszystkich , ok sigi jutro z rana pojade na warsztat i zobacze ten aparat , nie robiłem aparatu bo w tym moim miescie jest więcej szrotów niż samochodów ale aparatu nikt nie ma ,może jutro przywiezie mi znajomy z niemiec a tak pozatym to ja też za nim jezdziłem do granicy niemiec mam jedyne 25 kilometrów ale niemcy nie maja już nic praktycznie u siebie z czesci a z samochodu który jest do sprzedania to raczej nikt ci nie pozwoli wykrecic aparatu , wiec dlatego robiłem wszystko co może być związane z tymi objawami oprucz aparatu bo go nie mam może bedzie jutro obiecywał koles ,że przywiezie mi bo pojechał aż pod szwajcarską granice po auta wiec może coś tam jeszcze zostało z czesci jutro jak wymienie ten aparat to zaraz napisze wam czy pomogło coś czy nie .Narazie dzieki wam wszystkim za pomoc .

    pozdrawiam
  • #18
    rafallogi
    Level 17  
    może nie powinienem reklamować tu innych stron, ale www.vectraklub.pl to jest to czego potrzebujesz.
    Pozdrawiam.
  • #19
    b@ry
    Level 11  
    Witam wszystkich , sigi wymieniłem ten aparat tak jak mówiłeś ale dupa problem jest nadal .I co jeszcze moge zrobić w tym moim aucie ????
  • #20
    rafallogi
    Level 17  
    Nie to nie, proponowałem Ci forum użytkowników i specjalistów od opli.
    Pozdrawiam.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    b@ry
    Level 11  
    Witam już to też sprawdziłem wszystko jest oki, jedynie jesynie co mi jeszcze zostało to wymiana komputera może tu jest pies pogzebany
  • #23
    sigi
    Cars specialist
    Sprawdź również wiązkę kabli gazowych od cewki do centralki, a zwłaszcza tam gdzie przechodzi do kabiny - czy nie jest przetarta wiązka do masy. Miałem kilkakrotnie takie skakanie obrotomierza w oplach i zawsze była to wina tej cewki w aparacie, czy ona w twoich aparatach jest dobrze zabezpieczona tworzywkiem, czy nie widać uzwojeń?

    Pozdrawiam.
  • #24
    b@ry
    Level 11  
    Witam, dzisiaj moje auto przeszło samo siebie -podczas jazdy zgasł mi po zatrzymaniu sie chciałem bo odpalic ale d... blada rozrusznik kreci ale "check" -komputer sie nie pali i auto siłą żeczy nie chce odpalic co to moze byc , po jakims czasie odpala ?
  • #26
    zodiak318
    Level 34  
    Dalej upieram się przy aparacie zapłonowym (cewka lub moduł).
  • #27
    b@ry
    Level 11  
    Witam , ta usterka kyóra była u mnie z "checkiem" to był brak zasilania na wtyczce która idzie do aparatu nie wiem jak to sie nazywa ,ale to jest podobna wtyczka do tej którą ma "lambda" rozciełem całą przednia wiazke przednia aż do kuszki z bezpiecznikami i doszedłam tez do komputera i znalazłem tylko brak zasilania na tym kablu auto chodzi ale boli go jeszcze ten obrotomierz . Mam jeszcze do was pytanie mój rozrusznik coś leci sobie w człona może to on jest kłopotem dla mnie mam nowy akumulator a on mi sie cały czas prawie jąka może on zabiera mi za dużo prądu i w tym jest problem ?
  • #28
    b@ry
    Level 11  
    Witam wszystkich dzisiaj znowu walczyłem z moim autkiem ale dzisiaj to ja wygrałem z nim a nie on ze mną tak jak to było przez ostatnie dwa tygodnie ,winowajcom nie był ani aparat , ani modół ,ani instalacja krótko nic o czym gdybaliśmy tu razem , dobrałem sie dziaij do rozrusznika i to był szczał w dziesiątke po naprawie rozrusznika wszystko wruciło do normy w mojej vici jest taka jaka była i dlatego siedze teraz i to opijam nie mam z kim bo wszyscy w robocie albo gdzies tam no ale jest jeszcze lustro w domu to wiec jest nas dwóch , dzieki wam serdeczne z pomoc jaką mi radziliscie i pozdrawiam .A teraz pije za wasze zdrowie i żeby koła w naszych autach krecxiły sie cały czas bez bulu narka pozdrwiam
  • #29
    User removed account
    User removed account