Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oszukaństwo w skanerze Uniden UBC69XLT-2

bumelant997 31 Maj 2011 22:16 4626 0
    bumelant997
    Poziom 1  
    Witam. To mój pierwszy post na forum, więc nie proszę o wyrozumiałość.
    Od niedawna jestem nieszczęśliwym posiadaczem skanera Uniden UBC69XLT-2. Wszysto pięknie, dopóki nie zabrałem się za uruchomienie skanera. W instrukcji owego skanera są wyraźnie wypisane kroki(jestem baaaaardzo początkujący) m.in.: 5 kHz, 6,25 kHz, 10 kHz, 12,5 kHz itp.. Jednak korzystając ze skanera stwierdziłem, że rzeczywisty odsęp międzykanałowy ma mało wspólnego z instrukcją. Narazie doszukałem się tylko 10 kHz, 12,5 kHz i 6,25 kHz. Pytanie numer 1: Czy ze skanerm jest coś nie w porządku, czy ze mną? Pytanie 2: Zrobiłem sobie antenę (dipol jakiśtam(bez żadnych wzmacniaczy), takie 2 rurki podłączone do kabla i ułożone na jednej lini, o długości jednej rurki 43,5 cm wyliczone ze wzoru λ=V światła/ częstotliwość fali) Odbieram nieco lepiej to co chcę odbierać, ale co z tą anteną zrobić, aby sygnał był zadowalający i czy tę antenę można stosować także do innych częstotliwości i czy tą antenę trzeba jakoś specjalnie ustawiać, czy jest ona aby kierunkowa?(mam tu na myśli cały zakres skanera od 25 MHz do 512 MHz z dużymi wycinkami) Pytanie numer n: co zrobić żeby powiększyć zasięg skanera? (czytałem gdzieś, że antena nie ma zasięgu tylko zysk, ale ja używam chłopskiego rozumu) Pytanie kolejne: Czy ktoś próbował ingerować w skaner aby skanował także wycięte kawałki psama? Czy da to się zrobić? Pytanie ostatnie: W jakim paśmie i z jaką modulacją nadają śmigłowce wojskowe w naszym kraju?
    Może jednak poproszę o tą wyrozumiałość.(I odpowiedź językiem łopatologicznym, bez skrótów i socjolektów).

Post był raportowany jako regulamin pkt 3.1.17 .