Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Barton Tiger nagle stracił moc.

09 Cze 2011 22:07 6402 19
  • Poziom 15  
    Mam poważny problem z Bartonem Tigerem.
    Docieram 80ccm (dopiero 150km) i jeżdżę 30km/h max.
    Dziś jeździłem (zrobiłem ~10km) i wjechałem do małej dziury (przednie koło wpadło do dziury i skuter się zatrzymał, nie wywróciłem się) skuter nie zgasł. Wycofałem i wciskam gaz a tu skuter ledwo co jedzie. ;/
    Stracił moc.
    Powoli się rozpędza, pod większe górki trzeba nogami popychać by wyjechać.
    I w tym tkwi problem?
    Zauważyłem, że na wolnych obrotach słychać zawory, one zamuliły silnik?
    Co mogło się stać przez te uderzenie?
    Pozdrawiam !
  • flexghzflexghz
  • Poziom 21  
    Żadnych uszkodzeń mechanicznych silnika nie widać? Pęknięcia itp?
  • Poziom 15  
    Nie. Cały dziś przejrzałem i ani rysy. Zajrzałem też do wariatora czy rolki nie uległy zniszczeniu ale wszystko jest w porządku. Filtry i gaźnik czyściłem.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 30  
    Skoro słychać zawory - ustaw je jak należy.
    Co do docierania, radzę poczytać w sprawdzonych źródłach jak to się robi.
  • Poziom 15  
    Docierałem 50 i jeździ do teraz... A z 80 problemy są ;/

    Propozycje ?
  • Poziom 42  
    Nie napisałeś czy silnik jest 2T czy 4T! Napisz. Takie są zasady forum.
    Z tym docieraniem 30 km/h to przeginasz. Uzyskujesz odwrotny efekt od zamierzonego. Nie kombinuj tylko spokojnie, normalnie jeździj.
    Sprawdź cały(!) wydech dokładnie, czy nie ma jakiś uszkodzeń.
    Jak 4T to obowiązkowe sprawdzanie luzu zaworowego. Ich brak spowoduje większe szkody niż szybka jazda. To najbardziej typowa usterka w skuterach.
    Takie gwałtowne zatrzymanie jest groźne dla silnika 4T. W zależności od układu smarowania może nastąpić przelanie oleju i przerwa w jego dostarczaniu co grozi zatarciem silnika.
  • Poziom 21  
    Po nazwie skutera i modelu oraz pojemnosci nowego cylindra mozna sie zorientowac iz jest to silnik 4t. Co do zlej jazdy na 80ccm, na pewno wszystko zlozyles? Sprawdz napinacz lancuszka rozrzadu, bo czasami zbyt jest naprezony.
  • Poziom 15  
    @jack63: Silnik to 4T. Sprawdziłem wydech i zauważyłem że silnik się strasznie grzeje (3 minuty na wolnych obrotach i parzy) a przy cylindrze czuć lekki powiew powietrza.

    "W zależności od układu smarowania może nastąpić przelanie oleju i przerwa w jego dostarczaniu co grozi zatarciem silnika." Sprawdziłem stan oleju w silniku i jest go tyle ile powinno.

    @Bartek.k.k: Wymieniałem cylinder z kuzynem (elektro-mechanik) i wszystko złożyliśmy. Napinacz jest tak samo ustawiony jak przy 50. Nic nie przestawialiśmy tylko wykręciliśmy i wkręciliśmy z powrotem.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 21  
    Zalozyliscie tlok odpowiednia strona, strzalka w strone kanalow wydechowych?
  • Poziom 15  
    Czyli do góry czy w dół ? Myśmy strzałkę w górę kierowali.
  • Poziom 15  
    No jest strzała. Ustawiliśmy ją go góry. A nie patrzyłem gdzie jest kolanku wydechu. Czytałem że strzałka do góry to ustawiliśmy do góry. Jutro jadę do kuzyna i kupie pierścienie bo mówił że one mogły pęknąć. Tłok zobaczymy. Napisz mi dokładnie jak go ustawić co i jak z tą strzałką.

    Ile kosztują pierścienie na tłok 80ccm. 47mm ?
  • Poziom 14  
    Silnik 4t. Strzałka skierowana w stronę króćca ssącego (czyli do góry)! A więc kolego Bartek.k.k nie wprowadzaj w błąd. Dlaczego uważacie, że to pierścienie? Spalanie oleju? Słaba kompresja? Jeżeli stało się to po wpadnięciu w dziurę czyli raczej nie tu szukałbym defektu, chyba, że to zbieg okoliczności. Ja bardziej obstawiałbym zapłon. Na początek sprawdź przewód WN, nawet od samych drgań potrafi pękać..
  • Poziom 15  
    WN (wysokiego napięcia ?) czyli przewód od świecy ? Silnik się dobrze rozgrzał i mógł pęknąć pierścień. Kompresja nie wiem jak tam jest bo nie mam jak zmierzyć a palec odbija... A spalanie oleju to nie wiem. Kopcić nie kopci a stan oleju się nie zmniejsza.
  • Poziom 42  
    Jak silnik 4T to jak mogły pęknąć pierścienie po odwrotnym założeniu tłoka????
    Tylko przez zły montaż lub zatarcie.
    Gdzieś między wierszami napisano, że jest to przeszczep wznoszący czyli z 50 na 80 ccm
    Czy wał był zmieniany/modyfikowany? Przecież masa tłoka z pierścieniami na pewno wzrosła i silnik stracił wyrównoważenie. Będzie mocno drgał!
    Co z gaźnikiem i ustawieniem zapłonu?
    Piszesz że czujesz słaby powiew a silnik mocno się grzeje (choć to bardzo względne pojęcie).
    Silnik skutera powinien mieć wentylator na magnecie i osłony cylindra i głowicy umożliwiające chłodzenie powietrzem z wentylatora. Czy były i są osłony i wentylator?
  • Poziom 15  
    Wentylator jest na magnecie i pokrywy silnika wszystkie założone, więc to mógł być powiew z wentylatora magneta. Wał był zmieniany. I jest mocniejszy. Gaźnik czyściłem i ustawiałem. Nie przerywa. A zapłonu się chyba (raczej na pewno) nie da ustawiać w skuterkach. Rozrząd jest dobrze ustawiony (magneto na T i wałek ustawiony na 3 "dziurki" rysowaliśmy markerem kreseczki na ząbkach).
  • Poziom 21  
    lukas0830 napisał:
    Silnik 4t. Strzałka skierowana w stronę króćca ssącego (czyli do góry)! A więc kolego Bartek.k.k nie wprowadzaj w błąd. Dlaczego uważacie, że to pierścienie? Spalanie oleju? Słaba kompresja? Jeżeli stało się to po wpadnięciu w dziurę czyli raczej nie tu szukałbym defektu, chyba, że to zbieg okoliczności. Ja bardziej obstawiałbym zapłon. Na początek sprawdź przewód WN, nawet od samych drgań potrafi pękać..


    Cytat:
    Przed złożeniem tłoka z korbowodem należy dokładnie sprawdzić, czy będzie on właściwie ustawiony. Tłok oznaczony jest na denku strzałką, która powinna być skierowana ku oknu wydechowemu (do przodu silnika). Jedynie przy takim ustawieniu tłoka zamki pierścieni tłokowych nie będą przechodziły poprzez okna, co doprowadziłoby do połamania pierścieni.


    Od kiedy tłok montuje się strzałką w stronę króćca? Jeżeli na tłoku występuje napis "IN" wtedy zakładamy w stronę gaźnika itp.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Dokładnie o to chodzi, że w silniku 4t znak musi być skierowany w stronę ssącego.
  • Poziom 15  
    Wczoraj zajrzeliśmy do cylindra i wychodzi na to jest on do wymiany tak jak tłok :/ Postanowiłem że włożę z powrotem 50ccm (seryjny). Ma ktoś pomysł jak go podrasować by miał lepsze przyśpieszenie ? Mam zamiar kupić sprężynę dociskową Top Racing +30% Minarelli (niebieska) i sprężynki sprzęgła Top Racing +50% Minarelli (niebieskie). Seryjne rolki mam 5.5g, jak nie będzie dobrze przyśpieszał to zmienię rolki na 4-4.5g. Wystarczy takie coś ?
  • Poziom 21  
    Silniki 4t w ogóle nie są przydatne do tuningu, a zmieniając wyżej wymienione części zmienisz charakterystykę napędu przez co skuter może być jeszcze słabszy niż był. Jeżeli pragniesz coś wzmocnić zaopatrz się w jakiś inny silnik(Minarelli, P/G, Peugot). Dwa pierwsze są wręcz stworzone do tuningu, lecz żeby coś sensownego zrobić musisz zainwestować nie 200zł, a +/- 1000zł, biorąc pod uwagę ceny części używanych.