Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra -drżenie kierownicy, wymienione dużo części

M.B.S. 13 Cze 2011 22:09 4935 21
  • #1 13 Cze 2011 22:09
    M.B.S.
    Poziom 21  

    Witam
    Mam opla calibre z 94 roku z "trzęsącą się kierownicą". Jestem jego 2 -gim właścicielem. Autko było sprowadzone w 2003 z Holandii.
    Problem polega na tym, że przy predkości pow. 110km/h zaczyna drżeć kierownica. Wszyscy mądrzy specjaliści twierdzili, że to wina felg. Felgi mam nowe - sprawdzone na maszynach, opony - nowe sprawdzone - w 3 różnych warsztatach. Wymieniłem stabilizatory, tuleje wahaczy, końcówki stabilizatorów, a nawet łożyska. Drązki kierownicze też sąw porządku. Problem po wymianie w/w częsci jednak nie zniknął. Dokonałem pomiaru bicia piast. Jedna miała minimalne bicie - została wymieniona na nową. Problem nie zniknął!

    Mimo, że nie powinno tak się robić podniosłem przód auta do góry i rozbujałem do momentu aż licznik wskazał 130km/h. Myślałem, że szyby mi wypadną. Lewe przednie koło wręcz lata (złudzenia jakby felga była krzywa). Jednak piasta, tarcza hamulcowa, felga i opona są ok. Zawieszenie też inawet na wszelki wypadek sprawdziłem mocowania amortyzatorów
    Problem jest denerwujący bo szarpie autem przy hamowaniu jak również czuć szarpnięcia bez hamowania - w momencie jak auto zwalnia (na luzie) np. z prędkości 30km/h.
    Problem moim zdaniem musi tkwić w jakimś wirującym elemencie, bo głupie tłumaczenia pseudo mechaników w stylu sprawdź stabilizatory czy wahacze są bez sensu.
    Może to coś z silnikiem?

    Bardzo prosze o pomoc, borykam się z tym ponad rok. Może ktoś już kiedyś spotkał się z podobnym problemem.

    0 21
  • #3 13 Cze 2011 22:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Przegub wewnętrzny można by jeszcze podejrzewać. Silnikiem nie telepie? Widać to po drążku zmiany biegów.

    0
  • #4 13 Cze 2011 22:16
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Calibra? "Gleba" i te tematy są? Wypasione alusy? Felgi nowe nowe, czy nowe używane?

    Tak jak robo pisze, inne koła, najlepiej stalowe i bez kołpaków.

    0
  • #5 13 Cze 2011 22:19
    M.B.S.
    Poziom 21  

    robokop napisał:
    Wymień kompletne koła, najlepiej pożycz od kogoś. Potem do sprawdzenia z czujnikiem zegarowym bicie piast i tarcz.


    Toż pisałem, że bicie sprawdzane. Po sprawdzeniu czujnikiem zegarowym - lewa piasa miała minimalne bicie i została wymieniona na nową - jest ok. Po wymianie również sprawdzone bicie piast i tarcz i wsztstko jest ok. co do kół to sprawdzane na 2 kompletach felg (oba komplety proste sprawdzone - zmarnowane prawie 200zł) i opon i w różnej konfiguracji.

    Przemo9826 napisał:
    Calibra? "Gleba" i te tematy są? Wypasione alusy? Felgi nowe nowe, czy nowe używane?

    Tak jak robo pisze, inne koła, najlepiej stalowe i bez kołpaków.


    Felgi nowe - 2 komplety. Nowe nowe ALU opla z salonu i nowe NOWE alu OZ za 2 tys zł. Ps. nie jestem dzieciakiem i nie kupiłem auta dla zabawy. Kupiłem go w 2003r. Holandii w idealnym stanie, bez żadnej ryski, z oryginalną ksiązką serwisową w pełnej limitowanej wersji. A kupiłem dlatego bo zawsze mi się podobała linia nadwozia :)

    0
  • #6 13 Cze 2011 22:20
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A jakie wartości bicia tarcz są dla Ciebie "ok"?

    0
  • #7 13 Cze 2011 22:28
    M.B.S.
    Poziom 21  

    Bicie boczne piasty 0,01 mm, promieniowe 0,02 mm - pomiary po zmianie piasty ( przed zmianą - boczne 0,06mm, promieniowe 0,03) , z tego co kojarze boczne dopuzczalne jest chyba do 0,05 - nie jestem mechanikiem, szukam rozwiązania problemu

    bicie tarczy na garanicy bo 0,04 (nie wiem czy poprawną jest 0,05 czy 0,07)

    0
  • #8 13 Cze 2011 22:35
    kwok
    Poziom 38  

    Podnieś przód i zapodaj na 1-kę i niech się kręci na wolnych obrotach. Małe obroty nie spowodują bicia z powodu niedowagi kół a sam będziesz mógł zaobserwować co się krzywo kręci. Sam spotkałem się z oponami które miały źle zrobione środki (niecentrycznie) i efekt był taki że biło przy np 110 a przy 130 przestawało a przy 70 jechało się niekiedy jak na garbatym asfalcie. Taka obserwacja pozwoliła mi stwierdzić że powierzchnia bieżnika się kołysze raz wewn strona wyżej a kawałek dalej zewnętrzna. Ponieważ opony były nowe, kilkakrotnie ważone i fachowcy od opon twierdzili że są ok to i tak je reklamowałem z wynikiem oczywiście jak w tym kraju negatywnym dla mnie i odpowiedzią że to da się wyważyć. Oczywiście mają rację bo da się wyważyć nawet kwadrat ale nie da się na nim pojechać podobnie jak na jajku.
    Luzami w zawieszeniu się za bardzo nie przejmuj bo tylko części wirujące mogą powodować wibracje.

    0
  • #10 13 Cze 2011 22:59
    macha
    Poziom 18  

    Witam.
    Mam Opla "Corsa B" z silnikiem 1,2 rocznik 95 wibracje w moim aucie zaczynają się przy 100 - 110 km/h, a znikają przy 130. Ja też szukałem przyczyny i nie znalazłem widocznie niektóre auta tak mają.

    0
  • #11 14 Cze 2011 07:20
    manta
    Moderator Samochody

    Sprawdź półosie czy są proste. Przeguby, czy nie występuje luz promieniowy, najlepiej z kanału, czyli w pozycji pracy zawieszenia.

    0
  • #12 14 Cze 2011 09:56
    marcing27
    Poziom 16  

    Jak napisał manta,czasami skrzywią się minimalnie półosie i takie są efekty.Ludzie przez to full kasy wydają bo mechanicy wymieniają a to tarcze, opony cuda wianki.

    0
  • #13 14 Cze 2011 18:35
    M.B.S.
    Poziom 21  

    Przeguby mają delikatny luz, ale tylko w płaczyźnie poziomej. Tu pojawia się pytanie - czy jeśli przegub (lub wałek półosi) jest uszkodzony to przy pomiarze bicia piasty (pomiar na aucie) będzie wskazywało odchyłkę mimo, że piasta po zdjęciu z auta jest prosta (pomiar bicia po zdjęciu z auta 0,008mm)?

    0
  • #14 14 Cze 2011 19:01
    zeimp
    Moderator Samochody

    Nie. Nie ma to wpływu, przecież to wszystko jest tam na "sztywno".

    0
  • #15 14 Cze 2011 23:59
    wopor
    Poziom 32  

    Łożyska dobre? zaliczane wysokie krawężniki? przeguby wewnetrzne ,częsta przyczyna telepania .

    0
  • #16 21 Cze 2011 20:32
    krajens
    Poziom 10  

    Zobacz czy w bieżnikach nie masz żadnych kamyczków, to najtańsza i podstawowa metoda, czasem kamyki wbijają się w opony (szczególnie latem kiedy łatają dziury), występuje wtedy bicie, efekt prawie ten sam co balonik na oponie.

    0
  • #17 24 Cze 2011 13:17
    gawlo235
    Poziom 19  

    Wibracje potrafi wprowadzać uszkodzony mechanizm różnicowy. A tyle rzeczy wymieniłeś to na logikę? Jak robisz zryw na wprost ( dobra przyczepność) to 2 koła równo biorą? Zerwij też na lekkim skręcie , może diferential się posypie do końca i zagadka rozwiązana.

    0
  • #18 24 Cze 2011 18:31
    zeimp
    Moderator Samochody

    gawlo235 napisał:
    Zerwij też na lekkim skręcie , może diferential się posypie do końca i zagadka rozwiązana.


    No nie ma co kolego! Bardzo fachowa porada! Tak to Ty nie doradzaj, bo w ten sposób nawet sprawne auto możesz popsuć!

    0
  • #19 24 Cze 2011 21:40
    gawlo235
    Poziom 19  

    To tak pół żartem pół serio, a lepiej jak rozleci się coś co jest nie sprawne na testach , a nie na drodze zablokuje i krzywdę zrobi jemu czy jeszcze komuś. A poważnie, sprawdzenie dyfru nie jest takie proste i oczywiste wcale.( chyba ,że rozbierzesz i sprawdzisz) Kolego M.B.S. podnieś oś do góry tak jak to zrobiłeś, koła by jednakowo lekko się kręciły (zaciski hamulcowe odpuszczone) 1 bieg wolne obroty i obserwuj czy koła równą prędkością się obracają ? później dechą lub w rękawicach zatrzymaj jedno koło i nasłuchuj stuków, czy co jakis czas nie wyrywa zatrzymanego koła. to samo z 2 stroną. koła na wprost oczywiście! Na zgaszonym silniku bieg włączony, kręć kołem z jednej strony koło z drugiej powinno kręcić się w przeciwną stronę jeśli jest inaczej na 99% mechanizm jest walnięty. Czy podczas skręcania, pokonywania łuków ale tylko podczas przyspieszania nie czuć wibracji? powinno być to odczuwalne tylko w jedną stronę prawo lub lewo nigdy w obie.

    0
  • #20 24 Cze 2011 23:09
    zeimp
    Moderator Samochody

    Cytat:
    1 bieg wolne obroty i obserwuj czy koła równą prędkością się obracają ?

    Nawet w nowych całkowicie sprawnych autach tak nie ma!
    Cytat:
    później dechą lub w rękawicach zatrzymaj jedno koło

    Grozi kalectwem - jest inny bezpieczny sposób!
    A czy nie lepiej dekiel spod spodu odkręcić, skoro już tak radzisz skrzynię sprawdzać? Przecież tam wszystko doskonale widać.
    Cytat:
    lepiej jak rozleci się coś co jest nie sprawne na testach , a nie na drodze zablokuje i krzywdę zrobi jemu czy jeszcze komuś

    Osobiście przytrafiło mi się rozwalenie dwóch mechanizmów (F-16 i F20) i powiem Ci, że żaden nie zablokował NICZEGO! Więc (sorki), ale przestań w końcu bzdety wypisywać - tak będzie lepiej.

    0
  • #21 25 Cze 2011 00:59
    gawlo235
    Poziom 19  

    Jak duże różnice w wadze lub oporze to nie , a w kalibrze raczej powinny równo kręcić.
    Skoro boisz się zatrzymać koło z prędkości 10km/h i zrobisz sobie krzywdę przy tym to masz mało albo odwagi albo IQ .
    Jeśli jest dekiel to masz rację ,łatwo odkrecić i sprawdzić. (nie widzę tej skrzyni, a często trzeba rozpołowić- dobrze o tym wiesz).
    Naprawiałem uszkodzone mechanizmy które niczego nie zblokowały ale osobiście w fordzie dawno temu tak strzelił mi most , że tylne koła zablokowało. mechanizm nie psuje się zawsze w identyczny sposób. Kolego zeimp nie bądź ignorantem.
    Szacunek i pozdrawiam.

    Moderowany przez manta:

    3.1.9. (4, 10.8, 10.4) Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
    3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie #2.

    0
  • #22 29 Cze 2011 21:30
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, kolego zeimp byc ignorantem i takie fachmańśkie porady ignoruj :D , gawlo są normalne urządzenia do diagnozy jak choćby rolki, deche zostaw na teściową jak wredna.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo