Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy Passat B6 2.0 TDI

04 Sie 2011 14:59 18097 9
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam problem z brakiem mocy w Passacie B6 już 2 miesiąc jeżdżę po mechanikach i nic.
    Zaczynając od początku, auto traciło moc podczas jazdy gdy wchodziło np na 4 tyś obrotów zapalała mi się wtedy kontrolka od świec żarowych.
    Od razu mówię, nie znam się za bardzo, więc oddałem auto do mechanika, wymienił świece niby było tydzień spokoju i znowu to samo.
    Zajrzałem wtedy na forum i doczytałem się, że może to być spowodowane zapchana turbiną.
    Wymieniłem turbinę, stara była w bardzo złym stanie tzn była cała zapchana nie dało się przeczyścić, musiała być włożona nowa.
    Myślałem już, że wszystko będzie ok jednak nie, teraz dzieje się tak czasami auto nie ma mocy już po odpaleniu. Maksymalnie wchodzi na 2,5 - 3 tyś obrotów i jedzie ok 50 km/h.
    Muszę wtedy zgasić auto, odpalić ponownie i wszystko jest ok.
    Stało mi się już tak 2 razy pojechałem do mechanika podłączyć samochód pod komputer.
    Niby wykazało, że to może być związane z czujnikiem doładowania. Wymieniłem czujnik i już miałem nadzieję, że auto będzie normalnie jeździć.
    Bylem tym autem na wczasach przejechało jakieś 1200 km nic się nie działo a po powrocie znowu stało się to samo.
    Dodam jeszcze tylko tyle, że gdy ruszam to słyszę gwizd turbiny, nie wiem czy tak powinno być, bo znajomy ma też Passata z tym samym silnikiem diesel i u niego turbiny wogóle nie słychać.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    Zmień mechanika. Twoje problemy prawdopodobnie związane są ze sterowaniem turbiną. Silnik wchodzi w tryb awaryjny i przez to nie ma mocy. Podjedz do kogoś kto się zna na rzeczy i napewno znajdzie przyczynę, bo to standardowe problemy silników tdi.
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator na urlopie...
    lepa9212 napisał:
    gdy ruszam to słyszę gwizd turbiny

    A dolot szczelny (turbo/kolektor ssący)?
    Jak Ci pomóc, skoro:
    lepa9212 napisał:
    2 miesiąc jeżdżę po mechanikach i nic.
    lepa9212 napisał:
    pojechałem do mechanika podłączyć samochód pod komputer niby wykazało ze to może być związane z czujnikiem doładowania wymieniłem czujnik

    W Twoim przypadku w grę wchodzi tylko kumaty mechanik. ;) Pojedź do tak owego!
  • Poziom 9  
    Jesli chodzi o gwizd to moze masz gdzies nieszczelnoc i dlatego jest ale wazniejszym problemem moim zdaniem jest odpowiednie zdiagnozowanie auta, naet jesli sie na tym nie znasz to jesli masz troche checi to wszystko sam mozesz znalezc;)

    Przeplywomierz byl sprawdzany? sproboj sie rozpedzic autem na trasie jesli nie bedize chcial dalej jechac powyzej 160km/h to wtedy stawialbym na niego bo czsaami objawem jest problem z moca przy nizszych predkosciach jest takie jakby odciecie( mowie o silnikach 1.9 TDI) ale pewnie w 2.0 jest podobnie

    Mozesz go sam zdjagnozowac, jesli chcialbys sie tego podjac jest tutaj zalozony temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803 tylko trzeba sie zaglebic jak to sprawdzic i napewno musialbys miec kabel do twojego samochodu tylko do ciebie juz by byl potrzebny VCDS ( orginalnego nie kupuj jakas dobra podkrobke bym proponowal bo szkoda wydawac z 1500zł jak mozna 100-200- tylko od sprawdzonego czlowieka) bo masz po CAN-ie lacze

    wszystko mozesz zrobic sam ale trzeba troche poczytac i sie w to zaglebic a jesli nie masz ochoty to ogarnietego mechanika z kablem do twojego auta zrobic logi dynamiczne i statyczne i wszystko bedzie jasne( w tym 1 temacie co linka ci dalem jest wszystko opisane)
  • Poziom 25  
    A nie masz tam czasami filtra cząstek stałych ?
  • Poziom 29  
    Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem. Dlaczego stare turbo było brudne? brak tlenu do spalenia ropy, albo jeszcze jedna możliwość brak smarowania turbo, czyli brak ciśnienia oleju na turbo a może cały ukłąd? Sprawdź ciśnienie oleju, to jest przypadłość tych silników( wyrabia się napęd pompy oleju) Jak sam nie potrafisz sprawdzić tych parametrów to oddaj to komuś kto potrafi. I jeszcze jedno ,czy został zalany prawidłowy olej?
  • Poziom 15  
    A na wolnych obrotach silnik równo pracuje??
  • Poziom 8  
    Na wolnych obrotach auto chodzi rowno poprawnie, pojechalem do mechanika 50 km bo ktos mi polecil go podlaczyl do kompa (program vag) powiedzial mi ze zadnego problemu niema przejechal sie wzioł laptopa i jedyne co powiedzial to sa minimalne wachania cisnien są one tak male ze nie oplaca sie tego regulowac narazie od 3 tyg spokoj jest, dodam tylko że na cale szczescie niema filtra czastek stalych xd
  • Poziom 15  
    Dla świętego spokoju załatw sobie na podmiankę zaworek sterujący turbiną
  • Poziom 8  
    No niestety muszę znowu napisać, że znowu stało się tak samo samochód po odpaleniu od razu wszedł na tryb awaryjny, i moje pytanie jest takie może ktoś mi polecić dobrego mechanika. mieszkam w Kępnie dojechać mogę no powiedzmy około 100 km czyli większe miasta to Wrocław, Kalisz, Ostrów Wlkp, Namysłów, Oleśnica, bo sam nie wiem co robić pojechałem na kompa niby wszystko ok ale jak może być ok jak cały czas się to dzieje, najgorsze jest to że pojadę znowu pogrzebią powiedzą że jest ok i za 2 tyg znowu to samo a 50 km trzeba jechać i urlop brać :/