Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LT 35 Licznik (97-98 Rok) VCDS

wacek 23 Sie 2011 18:09 9587 17
  • #1 23 Sie 2011 18:09
    wacek
    Poziom 13  

    Witam.
    Czy można się podłączyć pod licznik w LT 35 (97-98 Rok) przy pomocy VCDS-a?
    Przez gniazdo diagnostyczne nie mogę się podłączyć, czy można inaczej, bezpośrednio pod licznik?
    Chodzi mi o diagnozę, czy są w nim jakieś błędy.
    Pozdrawiam

    0 17
  • #2 23 Sie 2011 21:34
    melas
    Poziom 27  

    Obawiam się że nie znajdziesz tam żadnej diagnozy w liczniku.

    0
  • #3 23 Sie 2011 21:36
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Obawiam się że znajdzie diagnozę, tyle że sprzętem do Mercedesa.

    1
  • #4 23 Sie 2011 22:35
    wacek
    Poziom 13  

    Dziękuję za podpowiedź.

    A jakim sprzętem do Mercedesa można coś sprawdzić (jeśli to nie tajemnica)?

    Chciałem obadać licznik bo już nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu.
    Problem jest z odpalaniem auta jak jest zimne (rano). Trzeba długo kręcić by zapaliło. Świece żarowe sprawne.
    Zostały wymienione z innego LT który pięknie pali: przekaźnik świec, czujnik temperatury (G62) i nadal przekaźnik świec się nie załącza. Kontrolka świec zapala się na 0,5 sek i gaśnie.
    W sterowniku silnika brak błędów.
    Po odłączeniu kostki od G62 przekaźnik świec działa i świece grzeją kilka sekund a auto odpala od strzału.

    Z góry wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi.
    Pozdrawiam

    1
  • #5 23 Sie 2011 22:50
    sladi
    Poziom 17  

    to czyli jest wszystko sprawne swiece załaczaja sie dopiero przy temp. -5C sprawdz inne rzeczy jak zapowietrzenie sie, wtryski, pompa synchronizacja cisnienie w cylindrach

    0
  • #6 23 Sie 2011 23:06
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Rozrząd wymieniałeś?

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Ztymi objawami licznik nie ma nic wspólnego.

    0
  • #7 23 Sie 2011 23:43
    wacek
    Poziom 13  

    A czemu przy tym drugim LT przekaźnik od świec żarowych się załącza? Słychać jak się załącza oraz po przyłożeniu dłoni do obudowy jest wyczuwalne załączenie.
    A rano jest kilkanaście stopni a nie -5? I pali od strzała a ten pierwszy kręci kilkanaście, kilkadziesiąt sekund, aby zapalić.
    Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu kostki od G62 przekaźnik świec działa i świece grzeją kilka sekund a auto odpala od strzału, więc to raczej nie jest zapowietrzenie, wtryski, pompa, synchronizacja ciśnienia w cylindrach.

    Rozrząd nie był wymieniany.

    Co jeszcze można sprawdzić?
    Pozdrawiam

    0
  • #8 23 Sie 2011 23:47
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie ma czegoś takiego jak synchronizacja ciśnienia w cylindrach.
    Sprawdź moment wtrysku.
    Sprawdź ciśnienie w cylindrach.

    0
  • #9 25 Sie 2011 12:06
    wacek
    Poziom 13  

    No i problem z momentem wtrysku. Jak jest poza skalą to chyba będzie przestawiony o ząb? Jak to się reguluje w tym silniku (AHD)?

    VW LT 35 Licznik (97-98 Rok) VCDS VW LT 35 Licznik (97-98 Rok) VCDS

    0
  • #10 25 Sie 2011 13:32
    trans-serwis
    Poziom 39  

    A jednak miałem racje.

    1
  • #11 25 Sie 2011 16:16
    alpha01
    Poziom 21  

    trans Serwis dobrze pisze zresztą jak zawsze

    0
  • #12 26 Sie 2011 00:16
    wacek
    Poziom 13  

    Nadal kąt poza zakresem.
    Czy górna rolka-napinacz powinna być dokręcona w momencie braku oporu stawianego przez pasek i w pozycji zgodności znaków na niej? Czy nie ma to znaczenia?
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #13 26 Sie 2011 00:30
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    wacek napisał:
    Czy górna rolka-napinacz powinna być dokręcona w momencie braku oporu stawianego przez pasek i w pozycji zgodności znaków na niej? Czy nie ma to znaczenia?

    Ma znaczenie, ale zobrazuję Ci to w ten sposób:
    VW LT 35 Licznik (97-98 Rok) VCDS
    Powinno Ci to trochę rozjaśnić umysł i dać do myślenia, czy warto się brać za bardzo ważne rzeczy, bez doświadczenia...

    0
  • #14 26 Sie 2011 01:51
    wacek
    Poziom 13  

    zeimp Bardzo dziękuję !!!.
    Fakt, rozjaśniło mi lekko umysł i dało wiele do myślenia. Ale nadal nie wiem dokładnie jak to ustawić. Doświadczenia nie mam to widać gołym okiem. Jestem na etapie zdobywania wiedzy, głównie starsze silniki VW 2.5 TDI R5 (97-98-99 Rok).
    Czy mogę prosić jeszcze o pierwszą część tej dokumentacji?
    Pozdrawiam

    0
  • #15 26 Sie 2011 16:18
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    wacek napisał:
    Czy mogę prosić jeszcze o pierwszą część tej dokumentacji?

    Dokumentację kompletną przesłałem na PW.

    0
  • #16 02 Wrz 2011 11:40
    wacek
    Poziom 13  

    Wielkie dzięki zeimp i trans-serwis.
    Kąt ustawiony, auto pali teraz dobrze.

    Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące licznika tych LT 35. Na którym pinie jest linia K?

    Pozdrawiam

    0
  • #18 09 Sty 2013 16:46
    wacek
    Poziom 13  

    Dzięki, kąt ustawiony, autko pali.
    Zamykam temat.

    0