Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana napięcia ładowania Simson!!

polski1261 23 Paź 2011 13:11 2733 5
  • Poziom 2  
    Witam,
    jestem tu nowy i nie wiem czy odpowiedni dział, ale z góry przepraszam!

    Mam pewnien problem!
    Znalazłem u siebie cały kompletny zapłon Ducati Energia z Malaguti F12.
    Mam też regulator napiecia i cewkomoduł! Zaplon chce zamontować, poniewaz chodzi mi o lepsze światła Jest jeden problem - niestety w simku mam instalacje 6V Teraz moje pytanie: czy mozna jakoś przerobić tą instalacje?

    Wymyśliłem (oczywiście nie jest to pewne) zeby z regulatora kabel na światła dać normalnie (wiadomo światła 12V - lepsze światła) a ten kabel od ładowania jakoś przerobić aby znalazł sie na nim opornik, który "zreguluje" napiecie z 12V na 6V! Mozna dać też diode, która po przepaleniu sie bezpiecznika (czy czegoś co bedzie opornikiem) zaświeci!

    *Szkoda mi kupowac nowe aku, klakson, zarówki i przerywacz kierunków na 12V bo miesiąc temu kupiłem je na 6V

    Prosze tu pisać wszystkie (sensowne) pomysły!! Za każdy serdecznie dziekuje!
    Pozdrawiam: polski1261
  • Poziom 18  
    Nurtuje mnie regulator napięcia czy będzie pracował prawidłowo, nieznań jego szczegółowej budowy ale ładownie przez opornik nie będzie przebiegać prawidłowo. Ja na twoim miejscu kupił bym drugi akumulator 6v i podłączył go szeregowo z obecny ( napięcie =12v), przerywaczy kier. i klakson za grosze dostaniesz na szrocie samochodowym. A bawić się w podwójna instalację 6V i 12V ... czy jest sens?? Według mnie zrobić to raz a porządnie i mięć wszystko na 12v
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Szkoda mi kupowac nowe aku, klakson, zarówki i przerywacz kierunków na 12V bo miesiąc temu kupiłem je na 6V


    Sprzedać, zawsze się jakiś grosz wróci.
    Jedynym poważniejszym wydatkiem z w/w listy jest aku.

    Co do kombinacji 6-12V z własnego doświadczenia wiem że 12V instalacja w porównaniu z 6V to "luksus"
    1. Elementy ogólnodostępne chociażby na szrocie.
    2. W trasie pada żarówka. 12V kupisz na stacji, 6V wątpię.
    3. Koszt w/w żarówek za 6V21W płaciłem coś koło 8zł za 2szt 12V21W - 2.99zł


    A do tematu to nie wiem czy stabilizator (np LM317 + tranzystor) nie zdał by tu egzaminu, oczywiście wpięty za regulatorem (na linii regler - aku) który posiadasz do zapłonu.

    Jednak i tak jestem zdania co kolega wyżej jak instalacja to tylko 12V bez kombinacji.


    Saper 18 schemat takiego reglera :

    http://www.motelek.net/schema/spannung/malaguti.png
  • Poziom 2  
    Dzieki wielkie panowie!! Jak na razie to muszę pomyśleć! Oba sposoby są dobre!
    Na prawde dzieki!

    Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to śmiało! :)
  • Poziom 42  
    Które dwa sposoby są dobre? Ja widzę tylko jeden rozsądny. Sprzedać/zamienić aku na 12V oraz kupić/zrobić regulator - schemat podał maras52. Każde inne rozwiązanie, choćby było realne do wykonania, jest ekonomicznie nieuzasadnione. Pomysły z regulatorami szeregowymi (np. Lm317) można sobie między bajki włożyć. Napięcia przy małych obciążeniach i dużych RPM mogą dochodzić do 100V a piki do 200V...