logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór sterownika PLC do maszyny z silnikami i elektrozaworami 24V

premorepa 06 Lis 2011 15:07 4221 12
  • #1 10108662
    premorepa
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Witam

mam w planie zimą zbudować niedużą maszynkę,
    w projekcie znajdzie się :
    - 1 silnik krokowy ok 3-4 Nm (bipolarny 4 przew.) +sterownik M542
    - 1 silnik trójfazowy z falownikiem ( wiec sterowanie poprzez przekaźnik)
    - 6-7 elektrozaworów i siłowników pneumatycznych... najlepiej na cewkę 24V, ale to nie musowe...

całość polegać będzie na powtarzalności cykli, jeden cykl to np 25-30 sekund, kilka sekund działania powyższych elementów w określonej kolejności i prędkości...

o ile z falownikiem, podłączeniem pneumatyki i całością mechaniki sobie poradzę to w przypadku elektroniki jestem trochę zielony, poczytałem trochę na necie, ale wole zapytać zanim coś kupie i wydam kasę...

zastanawiam się nad wyborem sterownika LOGO 12 24, nie jest strasznie drogi, aplikacja ma symulator działania i nie wygląda aż tak skomplikowanie Wink
    ale czy zrobię nim wszystko co potrzebuje ??

Jeśli ktoś byłby zainteresowany aktywna pomocą (oczywiście odpłatna) w stylu podpowiadania krok po kroku co jak zrobić - nie chce gotowca, chce się czegoś nauczyć na zasadzie zrozumienia.... to zapraszam na priv...
  • #2 10108694
    opamp
    Użytkownik obserwowany
    Ocena: 925
    Moja propozycja S7-1200 + Karty I/O. Na logo nie wiele podziałasz.
  • #3 10108846
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk
    Ocena: 364
    Dla silnika krokowego będziesz potrzebował 3 sygnały (STEP, DIR, ENABLE)?
    falownik - co najmniej 1 sygnał START?...szybkość stała czy dopasowywana np. 0-10V?
    co daje wraz z zaworami 10-11 wyjść, ...najlepiej tranzystorowe (szybkie)
  • #4 10110306
    premorepa
    Poziom 11