Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cyfrowa regulacja obrotów silnika elektrycznego 1-fazowego

lampa alladyna 07 Gru 2011 12:39 6421 10
  • #1 07 Gru 2011 12:39
    lampa alladyna
    Poziom 9  

Witam
    chciałbym zrobić sobie szlifierkę z silnika ze starej pralki z możliwością regulacji obrotów. Jestem jednak zielony z elektroniki. Przestudiowałem trochę temat, jednak nadal nie wiem jak zrobić tę cyfrową regulację obrotów.
    Dysponuję uC Atmega32. Z tego co zrozumiałem to można coś takiego zrealizować na triaku, lub optotriaku (nie mam pojęcia jaka jest różnica - muszę doczytać). Wysyłając na optotriak lub triak PWM. Zadajnik mógłbym zrealizować za pomocą przycisków lub potencjometru. Nie wiem jednak jak to wszystko ze sobą połączyć, jakie jeszcze elementy będę musiał dodać oraz przede wszystkim w jaki sposób zrealizować to tak, by działało to przy 230V, na których pracuje silnik. Czy zasilać układ regulatora osobnym napięciem? Ale jak wówczas połączyć oba te układy.
    Proszę o wyjaśnienie i ewentualne pytania.
    Jeśli możecie polecić jakieś artykuły lub literaturę, która ułatwi mi zrozumienie problemu również będę wdzięczny.

pozdrawiam

0 10
  • #2 07 Gru 2011 15:09
    Marek_Pe
    Poziom 23  

lampa alladyna napisał:
    Witam
    chciałbym zrobić sobie szlifierkę z silnika ze starej pralki z możliwością regulacji obrotów. Jestem jednak zielony z elektroniki. Przestudiowałem trochę temat, jednak nadal nie wiem jak zrobić tę cyfrową regulację obrotów.