Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez gle , nierówne obroty silnika

rabbit2 14 Dec 2004 17:24 5659 12
  • #1
    rabbit2
    Level 19  
    Sprawa dotyczy Poloneza GLE 1.6 na gaźniku. Po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu , jest ok. Silnik ma ok 3 tys obrótów (na ssaniu). Maszyna się rozgrzeje , ssanie się wyłącza i wtedy pojawia sie problem. Obroty silnika wachają sie od ok 800 do 3000 obrotów. Poza tym pojawia sie jeszcze jeden dziwny efekt , moze nie związany z tymi wachaniami obrotów , ale napisze o nim moze to naprowadzi kogoś . Często przy jeździe powoli np 50 km/h na biegu np 3 przy niskich obrotach silnika, w momecie delikatnego przyspieszania , samochodem szarpie i przerywa silnik. A tego nie było kiedys. Dzięki i pozdrawiam .
  • #2
    algebro
    Level 15  
    Może gaźnik przelewa? Sprawdź pływak w gaźniku.
  • #3
    rabbit2
    Level 19  
    Witam. Pływaka jeszcze nie sprawdziłem , ale mam pytanie. uszkodzony pływak bedzie powodował skoki obrotów, czy przerywanie pracy silnika w w/w sytuacji. ? Podkreslam jeszcze że zmiana szybkosci obrotów jest równomierna np. dwie sekundy ma ok. 3000 obrotów i dwie sekundy ma ok 800 obrotów i tak na przemian . Pozdrawiam.
  • #4
    algebro
    Level 15  
    Zasugerowałem się tym szarpaniem silnika, bo mam podobny objaw przy dziurawym pływaku. Ale że jeżdżę na LPG, więc naprawię go przy okazji. Ale te cykliczne wahania obrotów... Skoro napisałeś że ssanie się wyłącza, to wnioskuję że masz chyba jakiś czujnik czy komputer, który steruje ssaniem (dawką, zapłonem) ??? Tutaj muszą się jednak wypowiedzieć jacyś eksperci... Mam nadzieję że szybko usuniesz usterkę!
    Pozdrawiam!
  • #5
    mirko17
    Level 12  
    Miałem nie dawno podobny problem z połdkiem z 92 roku. Okazało się że ciężarki w aparacie zapłonowym miały za duży luz na spreżynkach , wymieniłem sprężynki i ciężarki i jak reką odjął. Nie wiem tyłko czy występują u ciebie te ciężarki?
  • #6
    rabbit2
    Level 19  
    Witam , . Co do ssania to , nie wyłącza sie samo tylko wyłączam je ręcznie bo jest to poldek na gazniku i w tym modelu ssanie sterowane jest ręcznie. Poldek o którym mowa nie posiada też kompa , jest to poldek z 92r. czyli niezbyt zaawansowany technicznie. Sprawy aparatu zapłonowego i ciężarków nie sprawdzałem jeszcze , poczekam jeszcze na inne podpowiedzi i wtedy zaatakuje. Samochód nie jest mój i dostęp do niego mam dosc ograniczony więc jesli mam już przy nim grzebać , to raz a poważnie. Faktem jest że wymieniana była kopułka od aparatu zapłonowego , może podczas wymiany coś zostało uszkodzone. np to o czym pisze mirko17. Mam jeszcze pytanie do mirko17. Co działo sie u ciebie kiedy miałeś luzy na ciężarkach. Miałeś nierówne obroty silnika , czy przerywał podczas jazdy na niskich obrotach (jak opisałem w pierwszym poscie) ??? Dzięki Pozdrawiam.
  • #7
    algebro
    Level 15  
    Ja też mam pytanie do mirko 17. Ja mam taki objaw: Po wrzuceniu na luz mam czasem lekko zaniżone obroty, po "podgazowaniu" obroty się podnoszą i tak mniej więcej silnik chodzi. Podejrzewam też o to sprężynki (jedna jest gruba a druga to chyba od długopisu :D i są luźne) lub ewentualnie jeszcze ciężarki. I kiedyś zapytałem o te sprężynki w sklepie, a facet zanegował możliwość ich dostania... więc o nich zapomniałem. Pomyślałem wówczas o autozłomie... Więc można te sprężynki i ciężarki tak normalnie kupić "luzem" a nie "zamontowane" w aparacie zapłonowym???
    Pozdrawiam
  • #8
    mirko17
    Level 12  
    Bardzo mocn wahały mi się obroty, czasami prawie gasł, a czasami miał ok 2,5 tys obroty

    Dodano po 8 [minuty]:

    Te sprężynki wymieniłem od innego aparatui co jeszcze zobacz czy cieżarki u ciebie algebro nie sa zardzewiałe alb jest gesty tawot na nich co nieumożliwia ich prawidłową prace.
    pozdro
  • #9
    yasiu.brzeg
    Level 29  
    czy to auto jeździ na gazie? i czy na gazie sąpodobne objawy? następne pytanie czy zaczęło się to dziać jak spadły temperatury? Możliwe jest też ssanie lewych obrotów do gaźnika sprawdź też i to.
  • #10
    mirko17
    Level 12  
    Te sprężynki wymieniłem od innego aparatui co jeszcze zobacz czy cieżarki u ciebie algebro nie sa zardzewiałe alb jest gesty tawot na nich co nieumożliwia ich prawidłową prace.
    pozdro
  • #11
    algebro
    Level 15  
    U mnie chyba te blaszki a sprężynki na pewno kwalifikują się do wymiany, tylko zastanawiałem się czy w końcu można ja normalnie kupić.
    Popytam w innych sklepach. Tyle że u mnie to w miarę ładnie chodzi, gorzej ma rabbit2.
    Pozdrawiam
  • #12
    laufer888
    Level 19  
    sprawdz kabel biegnący od modułu do aparatu zapłonowego
    w aparacie lubi się urwać przy końcówkach
    jeśli jest ok to proponuję zająć się gaznikiem a szczególnie pokrywą gaznika tam między gardzielami jest zaworek taki mośiężny i prawdopodobnie on jest sprawcą całego zamieszania i pozostaje podstawic pokrywę z innego gaznika
  • #13
    yanik
    Level 11  
    U mnie wystepowały podobne objawy - falowanie obrotów, problemy z zapaleniem rano. Po wymianie przewodu od modułu zapłonowego (zwierał do masy w aparacie , a tak wogole to w aparacie masz cewkę i ważne jest podłączenie przewodu od modułu) i kopułki aparatu jak ręką odjął - obroty równe, zapalanie rano na dyg!! Sprawdź ew. jeszcze kable WN oraz świece. Polonez 1.6 GLE -lpg Pozdrawiam