Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie centralnego zamka w japońcu...(...)

qweert 14 Dec 2004 22:10 1979 13
  • #1
    qweert
    Level 11  
    Mam mazde 323f bg z 1990r. Jak wiadomo w drzwiach kierowcy nie ma siłownika. Kupieł alarm legendford f-14 (ma wbudowany sterownik centralnym zamkiem). Zastanwiam się w jaki sposób to wszytsko podłączyć i jaki siłownik kupić. Z góry dzięi. pozdr
    (...) - ozdobnik? - [h]
  • #2
    MARTIINO
    Level 20  
    Jeśli nie zależy Ci na sterowaniu z kluczyka to możesz zastosować siłownik SLAVE i podłączyć go do alarmu tak jak masz na schemacie z alarmu.
  • #3
    przemo.t
    Level 27  
    Witam...
    W drzwi kierowcy potrzebujesz silownik ze sterowaniem (master) reszta moze byc tylko wykonawcza. Master ma 5 przewodow, te wykonawcze maja 2. Te 2 przewody laczysz rownolegle z oby silownikow, zgodnie kolorami i dajesz do sterownika/alarmu. Trzy pozostale od sterownika master, to przewody od sterowania zamkiem, je takze dajesz do sterownika/alarmu.Jesli ze sterownika wychodza przewody to ich kolory powinny sie zgadzac, w przeciwnym przypadku zajrzyj do instrukcji

    Pozdrawiam
  • #4
    qweert
    Level 11  
    Czy można jaśniej ? Bo nic z tej drugie odpowiedzi nie rozumiem.
  • #5
    przemo.t
    Level 27  
    Aby moc sterowac zamkiem przekrecajac kluczyk w drzwiach to potrzebujesz silownika tylu master, reszta ma byc slave (tylko wykonawczy). Jesli jenak z tego zrezygnujesz to pozostanie Ci serowanie tylko pilotem z alarmu i wowczas wszystkie silowniki moga byc slave. Przypuscmu ze wybierasz druga opcje, w takim przypaku laczysz kable od silownikow kolorami razem z soba, powstaje jedna para kabli ktora wpinasz do sterownika zgodnie z jego schematem, jesli wepniesz odwrotnie do sterownika to nic sie nie stanie, poprosu zamiast zamykac bedzie otwieral zamki, wystarczy wowczas przemienic kable.
    Jesli zdecydujesz sie na opcje ze sterowaniem wszystkimi zamkami z kluczyka(po przekreceniu go w drzwiach kierowcy) to wlasnie w tych drzwiach montujesz silownik tylu master, i laczysz tak jak w pisalem wczesniej a pozostale 3 przewody(sterujace) od silownika master wpinasz do wejsc sterujacych sterwnika o ile on takie posiada, poniewaz moze byc tak ze twoj alarm bedzie obslugiwal silowniki ale tylko za pomoca pilota.
    Jasniej nie potrafie tego napisac
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #6
    jacq
    Level 22  
    Załóż siłownik SLAVE podłączony bezpośrednio do alarmu i powinno banglać (o ile ruszając cięgłem zamka kierowcy uruchamiasz siłowniki w pozostałych drzwiach). Centralny z kluczyka będzie działał w dalszym ciągu bo przecież nie demontujesz orginalnego przełącznika w drzwiach kierowcy.
  • #7
    yasiu.brzeg
    Level 29  
    Chłopak jest laikiem w tych sprawach i wasza pomoc na nic się nie zda jeżeli będziecie mu tłumaczyć w taki sposób. Zauwarzyłem że nawet nie widzi różnicy między master a slave tu się nie da wytłumaczyć tego w takim języku.

    Kolego zapraszam na GG (gadugadu) mój numer 2251039 opiszę ci to dokładnie gdyż na forum może to zająć znacznie więcej czasu
    POZDRAWIAM
  • #9
    qweert
    Level 11  
    nie jestem laikiem , wiec o co chodzi. a z tym master i slave to chyba żart. Poprostu chciałem znać odpowiedz na moje pytanie. Czyli jaki siłownik kupić (5 przewodów czy dwa i czy master i slave) i jak podłączyć ?
  • Helpful post
    #10
    przemo.t
    Level 27  
    Chyba troche nie zrozumialem postu :(
    Zrob tak jak pisze jacq podlacz silownik slave roznolegle z silownikiem w drugich drzwiach i umiec go w drzwiach kierowcy bo rozumiem ze masz w pozostalych drzwiach silowniki.

    Sorry za moj Error
  • #11
    yasiu.brzeg
    Level 29  
    qweert wrote:
    Czy można jaśniej ? Bo nic z tej drugie odpowiedzi nie rozumiem.

    Przepraszam jeżeli obraziłem qweert po tym stwierdzeniu myślałem że nic nie rozumiesz z tego co oni piszą. Jeżeli potrzebujesz pomocy to stukaj na GG a ja w miarę możliwości zawsze pomogę. Jeszcze raz przeprsaszam jeżeli uraziłem. Pozdrawiam
  • #12
    qweert
    Level 11  
    ok. nie uraziłeś . looz . Tylko problem w ty że ja mam już siłownik master piecio przewodowy i nie wiem czy warty wymieniać jeśłi ten też bedzie dobry. A będzie ?
  • Helpful post
    #13
    yasiu.brzeg
    Level 29  
    tak poprostu zostawiasz gołe 3 przewody biały, brązowy i czarny. Czyli wykożystujesz tylko zielony i niebieski. Powodzenia
  • #14
    przemo.t
    Level 27  
    Dokladnie tak jak pisze yasiu.brzeg Master w swojej budowie rozni sie tym od slave ze ma dodatkowo przelaczniki ktore za pomoca 3 przewodow informuja w jakim on znajduje sie polkozeniu. Mozesz go wykorzystac jako slave pomijajac te przewody
    Pozdrawiam
    p.s. dzieki za glosik