Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1.0 Z10XE Nie odpala

24 Gru 2011 22:06 8768 7
  • Poziom 8  
    Witam , mam spory problem z Oplem Corsą.Mianowicie Opel czasami odpala czasami nie nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły.Silnik odpali jak przy kręceniu rozrusznikiem kontrolki (elektryka i klucz) świecą się , jeżeli kontrolki migają silnik nie odpali.Nie bardzo wiem co zrobić komputer diagnostyczny pokazuje napięcie 9,7 V, Sterownik był sprawdzany ale gościu który to robił był dosyć niepewny , więc nie mam pewności , komputer widzi cały czas maksymalne obciąenie przepustnicy i silnik zalewa.Po odłączeniu przepustnicy silnik chodzi , ale jak to bez przepustnicy jeździć się nie da bo nie ma mocy.Miałem inną przepustnicę na podmiance z identycznego opla ale to też nic nie dało.Najbardziej dziwi mnie to , że samochód raz odpala raz nie i nie jest to od niczego uzależnione.Po podłączeniu kamputera diagnoza nie wskazuje na jakieś typowe błędy lub uszkodzenia sterownika ani przepustnicy , dopiero po obejrzeniu ,,danych czasu rzeczywistego'' widać że komputer widzi przepustnicę w max otwarciu.Po odłączeniu przepustnicy sterownik przechodzi w tryb awaryjny i dlatego odpala.Z podłączoną przepustnicą odpali raz na 15 prób albo rzadziej.Posiadam komputer diagnostyczny DELPHI
  • Poziom 25  
    Zobacz czy masz jakieś błędy w BCM ,czy przy podpietej przepustnicy jak nie chce palić to klapie przepustnicą ?Czy jak masz odpiętą przepustnicę to pali za każdym razem ?
  • Poziom 39  
    Kable albo sterownik.
  • Poziom 8  
    tomasz0703 napisał:
    Zobacz czy masz jakieś błędy w BCM ,czy przy podpietej przepustnicy jak nie chce palić to klapie przepustnicą ?Czy jak masz odpiętą przepustnicę to pali za każdym razem ?


    Przy odpiętej przepustnicy pali za każdym razem jak jest podłączona to słychać jakieś stuki z silnika przepustnicy , ale sama przepustnica nie zmienia swojego położenia zostaje w położeniu jałowym.
  • Poziom 8  
    tomasz0703 napisał:
    To ecu do wymiany .


    Komputer diagnostyczny w ,,danych czasu rzeczywistego'' pokazuje napięcie akumulatora 9,8 V.Akumulator jest nowy bo i tak był do wymiany przed zimą.Myślę , że przyczyną usterki jest sterownik , czy ktoś ma może jakieś inne propozycję.Sprawdzałem do sterownika dochodzi 12 V.
  • Poziom 25  
    Ten twój delphi może głupoty pokazywać ja stawiam na uszkodzoną hybrydkę.
  • Poziom 8  
    tomasz0703 napisał:
    Ten twój delphi może głupoty pokazywać ja stawiam na uszkodzoną hybrydkę.

    Dzisiaj jeszcze raz podłączyłem komputer wykazał następujące błędy 1526 0120 0220 1523 i jeszcze błąd który miał opis sterowanie przepustnicy ze sterownika sprawdzałem otwarcie jałowe przepustnicy wynosi 7% otwiera się do 100 % , przepustnica reaguje na pedał gazu.