Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha TW 125 - nie można odpalić

sjux5 01 Jan 2012 14:48 6605 12
  • #1
    sjux5
    Level 12  
    Witam,

    Nie mogę odpalić mojej Yamahy TW 125. Objaw który zauważyłem na szybko to to że filtr paliwa (kostka pod kranikiem) jest pusty. Rozrusznik kręcił nic się nie działo w wężyku. Wypiąłem , wpiąłem i zalał się paliwem. Nic to nie dało. Czy taki objaw z 'nie zaciąganiem " paliwa to może być jakaś typowa usterka przy gaźniku?

    Dzięki, pozdrawiam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    helena33
    Level 27  
    Rozbierz gaźnik i sprawdź, może tylko zawór iglicowy się przykleił.
    Masz kranik czy zaworek podciśnieniowy?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    sjux5
    Level 12  
    Mam kranik. Na weekend wezmę się za rozbiórkę i zobacze czy coś znajdę
  • #4
    sjux5
    Level 12  
    Na razie zacząłem od świecy i dałem radę odpalić po zaobserwowaniu objawu.
    Świeca zwykle daje mi iskrę tylko na początku odpalenia rozrusznika i na końcu jak puszczam. Więc jak trzymam na rozruszniku to jedna widoczna iskra a potem nic się nie dzieje.
    Odpalam motor dwoma trzema krótkimi naciśnięciami rozrusznika a świece wymienie. Jak będzie to samo to pewnie dalej przy zapłonie trzeba grzebać..
  • #5
    helena33
    Level 27  
    Wymień tą świece i sprawdź stan fajki oraz przewodu WN. Ewentualnie zmniejsz przerwę na świecy. Jak odpali to reszta na pw.

    Moderated By Rycho T:

    Dlaczego reszta na PW, czy to jakaś wiedza tajemna?

  • #6
    sjux5
    Level 12  
    Witajcie,

    Wymiana świecy nie pomogła. Dalej odpalam krótkimi załączeniami rozrusznika. Przewód/fajka wydają się ok ale nie wiem czy to jest coś co mogę sprawdzić tylko wzrokiem. Analogicznie do przewodów WN w autach.

    Pytanie, czy kupić w dalszej kolejności przewód z cewką? czy regulator napięcia może mieć coś do tego przypadku. Te elementy są łatwo dostępne na aukcjach.

    Pozdro.

    Dodano po 16 [minuty]:

    zalączam jeszcze schemat, a przy okazji studiuje info kolegi jack63 z innych postów bo jak do tej pory wszystko było organoleptycznie a nic nie mierzone..

    Yamaha TW 125 - nie można odpalić
  • #7
    sjux5
    Level 12  
    Witajcie, wracam ponownie.

    Tak jak pisałem problem jest z elektryką, z tym że iskra pojawia się tylko przy załączeniu rozrusznika i na koniec jak się puści.

    Znalazłem instrukcje serwisową i wychodzi powoli że to może być moduł CDI - chociaż do sprawdzenia pozostała jeszcze dioda (ale nie mogę jej znaleźć, opis kolorów kabli i złączki ma się nijak do tego co mam w motorze).

    Świeca Ok (nowa), cewka zapłonowa OK (nowa), dwa inne uzwojenia cewek OK. Pozostaje dioda i moduł CDI.


    1. Jeśli ktoś się orientuje jakie objawy może dawać uszkodzona dioda/gdzie jest to proszę o info.
    2. Z jakich modeli Yamaszki może spasować moduł CDI , jakiś sposób?, bo może znajdę kogoś na próbę.


    Dzięki.

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Napisanie posta mnie podkręciło i zszedłem jeszcze raz szukać tej diody. Znalazłem ją owiniętą razem z przewodami.

    Według instrukcji powinna przewodzić w jednym kierunku (omomierzem) i nie przewodzić w drugim.

    Przy polaryzacji jednej nie przewodzi. Przy odwrotnej miernik pokaże na sekundę jakieś omy i potem że brak przejścia.. to zbaraniałem..

    Jak przełączę miernik na pomiar diody to w jedną stronę brak przejścia ,a w drugą 624..czyli wygląda ok..

    Co sądzicie?
  • Helpful post
    #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Prawidłowo, zmierz napięcie w czasie rozruchu.
  • #9
    sjux5
    Level 12  
    manta wrote:
    Prawidłowo, zmierz napięcie w czasie rozruchu.


    Na aku czy jakimś konkretnym elemencie? dzięki
  • #10
    jack63
    Level 43  
    Najpierw myśl. Potem rób/pisz.
    Aby wykluczyć wpływ tych badziewnych zabezpieczeń na pracę układu CDI odłącz do prób kostkę oznaczoną na schemacie nr 11. W zasadzie wystarczy kabel niebiesko-zielony. Zwarcie tego ostatniego do masy blokuje iskrę. Nie zapalaj silnika!!!
    Następnie sprawdź czy jest iskra na min 10 mm. Powinno być nawet więcej.
    Jak CDI okaże się OK, to możesz sobie szukać do woli masy w jakiś wyłacznikach stopki, sprzęgła i innych bzdetach.
  • #11
    sjux5
    Level 12  
    jack63 wrote:
    Najpierw myśl. Potem rób/pisz.

    Pamiętaj że jestem amatorem w tym temacie..

    Z chęcią wypróbuję twoje kroki jeśli będzie ci się chciało rozszyfrować co to znaczy łącznie "nie zapalaj silnika" "sprawdzić iskrę " bo mi sie to nie klei łącznie jak napisałeś.
    Wolę dopytać..

    Zakładam, że nie mogę odpalać motoru z tym wyciągniętym przewodem (kiedy świeca i przewody są na swoim miejscu) ale z wykręconą świecą mogę sprawdzić?

    Pozdro.
  • #12
    b0bby
    Level 11  
    sjux5 wrote:
    jack63 wrote:
    Najpierw myśl. Potem rób/pisz.

    Pamiętaj że jestem amatorem w tym temacie..

    Z chęcią wypróbuję twoje kroki jeśli będzie ci się chciało rozszyfrować co to znaczy łącznie "nie zapalaj silnika" "sprawdzić iskrę " bo mi sie to nie klei łącznie jak napisałeś.
    Wolę dopytać..

    Zakładam, że nie mogę odpalać motoru z tym wyciągniętym przewodem (kiedy świeca i przewody są na swoim miejscu) ale z wykręconą świecą mogę sprawdzić?

    Pozdro.


    czy udalo Ci sie uruchomic silnik i co było uszkodzone ??

    ... ja mam takie same objawy podczas kręcenia rozrusznikiem iskra przez około sekunde jest potem znika i pojawia sie dopiero po puszczeniu przycisku rozrusznik
  • #13
    sjux5
    Level 12  
    Nie, na razie zostawiłem tak jak jest bo przy wiosennych temperaturach względnie 'dobrze' odpala jak załącze rozrusznik na krótko 2-3 razy.
    Jak się zacznie jakiś problem z gaźnikiem i trzeba będzie dobrze poiskrzyć to będę musiał wrócić do tematu (a może gdzieś się napatoczę na ten sam motocykl/komputer i przy okazji przełożę i sprawdzę).

    Spróbuj sobie sprawdzić ostatnią poradę jack63 w tym poście i daj znać.

    Powodzenia.
    Pozdr