Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

passat 1,8 i Błedy komputera

miewit 21 Dec 2004 17:11 3365 11
Bosch
  • #1
    miewit
    Level 10  
    mam passata 1,8 i 1990 silnik AAM benzyna + LPG proszę o pomoc w jaki prosty sposób można wykasować błędy komputera samochodowego przywracając mu ustawienia fabryczne zaznaczam że na gazie dobrze pracuje po przełączeniu na benzynę nie wchodzi płynnie na wyższe obroty dusi sie strzela w kolektor ssący a zapalać muszę na benzynie tak mam ustawiony gaz że po rozgrzaniu automatycznie sam przejdzie na LPG . gaz jest firmy LOVATO komputer gazowy STAG 50 emulator gazu jest Z góry serdecznie dziękuje
  • Bosch
  • Helpful post
    #2
    steffy
    Level 17  
    Odłącz akumulator na 1h a potem na benzynie przejedź ok 100km.
  • Helpful post
    #3
    Karaś
    Level 11  
    Witam,do koputera jest podłączony w pinie 2 lub 18 czerwony kabelek najlepiej jest wstawić tam przekaznik tak aby przełączenie sie na gaz rozłanczało tą linie ,powinno pomóc.
  • Bosch
  • Helpful post
    #4
    Trener
    Level 12  
    Miałem ten sam problem. Tylko ja nie miałem w ogóle emulatora. Oprócz tego na gazie czasami nie spadał poniżej 2000obr/min. W sumie jak się wczytał błąd to na benzynie nie dało się jechać. Dokupiłem komputer do gazu - Violla+ (mam gaz firmy Elpigaz) i wszystkie moje kłopoty z benzyną się skończyłysię skończyły.

    Z tym, że jak ja resetowałem - bo to było jedyne lekarstwo - wystarczyło zdjąć klemę nie na godzinę tylko na minutę i nie musiałem jechać 100km tylko (wg mechanika) poczekać aż obroty opadną z około 2000 do normalnych (ok 900) - wtedy komputer samochodowy już podobno się zaprogramował. I to wszystko.

    Założyłem komputer po tym jak na autostradzie Kraków - Katowice o 3 nad ranem musiałem zdejmować klemę bo mi brakło gazu :oops:
  • Helpful post
    #5
    Krzysiekwitula
    Level 11  
    Z tym, że jak ja resetowałem - bo to było jedyne lekarstwo - wystarczyło zdjąć klemę nie na godzinę tylko na minutę i nie musiałem jechać 100km tylko (wg mechanika) poczekać aż obroty opadną z około 2000 do normalnych (ok 900) - wtedy komputer samochodowy już podobno się zaprogramował. I to wszystko.

    a ten reset to robiłeś na włączonym silniku ?

    Dodano po 1 [minuty]:



    Z tym, że jak ja resetowałem - bo to było jedyne lekarstwo - wystarczyło zdjąć klemę nie na godzinę tylko na minutę i nie musiałem jechać 100km tylko (wg mechanika) poczekać aż obroty opadną z około 2000 do normalnych (ok 900) - wtedy komputer samochodowy już podobno się zaprogramował. I to wszystko.

    a ten reset to robiłeś na włączonym silniku ?
  • #6
    Trener
    Level 12  
    Krzysiekwitula wrote:
    Z tym, że jak ja resetowałem - bo to było jedyne lekarstwo - wystarczyło zdjąć klemę nie na godzinę tylko na minutę i nie musiałem jechać 100km tylko (wg mechanika) poczekać aż obroty opadną z około 2000 do normalnych (ok 900) - wtedy komputer samochodowy już podobno się zaprogramował. I to wszystko.

    a ten reset to robiłeś na włączonym silniku ?

    Dodano po 1 [minuty]:



    Z tym, że jak ja resetowałem - bo to było jedyne lekarstwo - wystarczyło zdjąć klemę nie na godzinę tylko na minutę i nie musiałem jechać 100km tylko (wg mechanika) poczekać aż obroty opadną z około 2000 do normalnych (ok 900) - wtedy komputer samochodowy już podobno się zaprogramował. I to wszystko.

    a ten reset to robiłeś na włączonym silniku ?


    To chyba był żart?
  • #7
    wlody
    Level 2  
    Restet robiłeś na gazie czy na benzynie
  • #8
    T/J
    Level 21  
    Witam.
    Reset kompa to leczenie skutków a nie przyczyny złej pracy na PB. Reset należy zrobić tak:odłączyć klemę ujemną alumulatora na min 15 min. następnie założyć kleme spowrotem. Silnik powinien być mocno wychłodzony. Silnik uruchomić na PB ale nie dotykać pedału gazu aż osiągnie on temperaturę pracy i włączy się wentylator.to wszystko.Silnik będzie miał ustawienia fabryczne ale nie na długo ponieważ komputer silnika jest adaptacyjny i uczy się więc przejmuje ustawienia z komputera LPG i po 3-4 dniach będzie to samo.
    Przyczyną takiego zachowania silnika jest zła emulacja sondy lambda.
    Trzeba pojechać do dobrego gazownika aby to ustawił właściwie.Resztę to gdybanie i zawsze będą problemy jak się tego właściwie nie wyreguluje.!!!
  • Helpful post
    #9
    Krzysiekwitula
    Level 11  
    Witam, właściwie Miewit to mój ojciec, i napisze co z tym passatem było, bo już dzięki dobrym mechanikom zostało naprawione. Komputer podłączany do złącza przy drążku zmiany biegów, nie pokazywał usterek, natomiast laptop z programem diagnostycznym BOSCHA podłączony bezpośrednio do silnika pokazał jakieś błędy, nie byłem przy tym więc nie wiem dokładnie, wiem że było ich 6. Został przeczyszczony cały układ wtryskowy i nie wiem co dalej, kosztowało to 150 zł, ale od tamtego czasu wszystko jest ok. I myślę że następnym razem(oby nie) od razu trzeba się udać do ludzi którzy się na tym znają, a nie kombinować samemu, bo to więcej nerwów i straty czasu, a tak to samochód jak nowy.
  • #10
    Trener
    Level 12  
    T/J napisał prawdę: tak właśnie powinno się robić, ja stosowałem uproszczenia, ale też pomagało. Gdy zaczęły się te problemy u mnie, działo się to raz na kilkaset kilometrów,a potem coraz częściej i potem jeszcze częściej aż wystarczyło przejechać tylko kawałek (kilka km) na gazie a już benzyna siadała.
    Może więc się zdarzyć, że sytuacja się powtórzy, spróbuj rady T/J. Sprawdź czy w ogóle jest zainstalowany emulator sondy lambda, bo jak nie to kłopoty murowane.
    Jak pisałem u mnie się skończyły jak założyłem komputer do gazu.
  • Helpful post
    #11
    Krzysiekwitula
    Level 11  
    Komputer od gazu jest, emulator sondy lambda też jest. Jedno moge wam powiedzieć, minęło już ok miesiąca od naprawy zrobiłem ok 500 km, i zero jakichkolwiek objawów złej pracy silnika. Chodzi jakby z fabryki wyjechał.
  • #12
    petersoon
    Level 11  
    Posiadam Citroena Xsare 1,6 '98 zalożyłem gaz i od tej pory mam problem- samochód na wolnych obrotach drga - delikatnie sie trzesie- jest to dla mnie strasznie uciążliwe, zalozyłem instalacje OMWl FULL Grup-pełną sekwencje- gdy odlącze kleme , zresetuje się komp.to jakiś czas jest ok , a po przebyciu ok.60km jest to samo. Prosze o podpowiedz co mam zrobić.
    Z góry dziekuję