Więc posiadam Płytę główną Epox EP 9HEAI. Zakupiłem do niej dysk twardy pod SATA z których wcześniej nie korzystałem. Dysk to Western Digital 1.0TB SATA/ 64MB Cache WD10EARS(dysk sprawny sprawdzony na innym komputerze u kolegi). Przechodząc do sedna sprawy gdy podłączam dysk do płyty głównej w ogóle nie jest wykrywalny chodź porty SATA bios widzi. Niestety strona producenta płyty głównej padła. Myślałem, że może nie uaktualnione sterowniki, ale zupdatowałem biosa do najnowszej wersji i dalej nic. Próbowałem pod oboma portami podłączać. Od razu mówię, że informatyk ze mnie jak koziej **** trąba (jestem samoukiem) więc proszę by wyjaśnić mi jak chłop krowie na rowie.
Lepiej byłoby kupić kontroler sata 2 (http://allegro.pl/ , przy emulacji standardu; windows może sobie jakieś jaja robić, a poza tym może być także obniżona wydajność dysku...
3.1.18. (10.11) Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
Dodano po 1 [godziny] 58 [minuty]:
Quamis napisał:
3.1.18. (10.11) Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym)
Odnośnik jest do działu, a nie konkretnej aukcji. Aby odnośnik wygasł serwis musiałby usunąć dany dział...
Musisz wsadzić zworkę w piny 5-6 (drugi pionowy rzad od lewej strony). Dysk będzie miał ograniczona prędkość do 150MB/sec co i tak nic nie zmieni bo dysk jest tragiczny i w testach osiąga średnio około 80MB/sec... jeśli zadziała kliknij "pomógł"
Jutro sprawdzę to ze zworką bo nie próbowałem i dam wam znać. W biosie w ogóle go nie widzi po podpięciu i nic nie można było zmienić
@Edit Zworka pomogła tylko teraz problem wygląd tak, że po zainstalowaniu na dysku Windowsa podczas wczytywania go wywala blue screena i komunikat coś CHKDSK /:F. Windowsa nie mogę na nowo zainstalować bo po wsadzeniu płyt z windowsem dalej przechodzi do wczytywania go :/