Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Jumper II 2003r.(czyli Ducato). Nie odpala i jest kłódeczka.

MikePL1 10 Mar 2012 23:17 5446 6
  • #1 10 Mar 2012 23:17
    MikePL1
    Poziom 16  

    A więc po tym jak sam dokonałem przebudowy blaszaka na kampera i wybrałem się w dziewiczy rejs wszystko było w porządku. Niestety zimą stało się to co się dzieje z takimi tandetnymi pojazdami: odpalałem go co tydzień i pewnego dnia nie odpalił. Świeci się żółta kłódeczka i rozrusznik kręci.

    Wyczerpałem na kręcenie chyba 3 akumulatory.
    Holowałem przez 10km i też nie odpalił.
    Przykładałem kluczyk do cewki na tysiąc sposobów.
    Wymontowałem sterownik immo (pod kierownicą) i przeczyściłem styki.

    Sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki, ale ten samochód ma ich chyba kilkadziesiąt sztuk w piętnastu lokalizacjach, co za koszmar. Może podpowie ktoś, które bezpieczniki mam obejrzeć dokładnie i gdzie one są?

    Po tym jak ponownie sprawdzę bezpieczniki i nadal kłódeczka będzie się świecić to może ktoś poleci mi dobrego elektronika (wschodnia część Wawy), któremu będę mógł zawieźć ECU do naprawy czy przeprogramowania.

    Po prostu boję się teraz tym samochodem wyruszyć w trasę, bo jak znowu się zesra włoska myśl techniczna na jakiejś pustyni w Maroku czy w górach Albanii, to przecież mogę umrzeć. Chcę, żeby to działało jak mój Land Cruiser: żadnych bajerów i elektroniki: po prostu wkładasz kluczyk i jedziesz.

    Pomocy!!! Jak nie odpalę tego samochodu to chyba go siekierą porąbię z frustracji. Już półtora miesiąca stoi bezradnie w miejscu.

  • #2 10 Mar 2012 23:29
    GRafal
    Poziom 20  

    Miałem identyczny przypadek, okazał się przegnity jeden pin w złączu w komorze silnika.

  • #3 11 Mar 2012 00:00
    MikePL1
    Poziom 16  

    Dzięki za informację. Przejrzę wiązki, jednak samochód jest w bardzo dobrym stanie (suchy i nie przegnity) i kable w idealnym stanie, więc wątpię aby to rozwiązało problem. Jednak porozłączam wszelkie kostki i przejrzę.

  • #4 11 Mar 2012 00:19
    GRafal
    Poziom 20  

    Czasami woda tak niefortunnie spływa po kablach...
    Złącze w okolicy sterownika silnika, ale nie od stera ok.8-10 pinów.

  • #5 12 Mar 2012 22:36
    MikePL1
    Poziom 16  

    Niestety wszystkie kostki suche i w środku lśniące, więc to jednak syfny immobilizer. Czy ktoś z Was wie jak sprawdzić, gdzie tkwi błąd?

    Z tego co wyczytałem, to immobilizer jest tak naprawdę w komputerze silnika, który najpierw wysyła kod do centralki immobilizera. Centralka ma jedynie za zadanie porównać kod komputera z kodem z kluczyka i dać zielone lub czerwone światło. Jak sprawdzić czy problemem jest centralka immo, kluczyk, czy też komputer? Kupno takiego kompletu to coś około 1000zł, więc wolałbym wcześniej zawęzić problem.

    No i drugie pytanie dotyczy tego, jak się dowiedzieć jaki jest numer kluczyka? Jeśli się go zna, to można odpowiednio manewrować pedałem gazu, aby ten kod wprowadzić i odpalić samochód. Ja dostałem z samochodem tylko jeden kluczyk i nawet nie wiem czy napisy na nim coś znaczą.

  • #6 12 Mar 2012 22:59
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Jest wiele możliwych usterek , które dają takie objawy jak u Ciebie:
    uszkodzony transponder w kluczu (może upadł?),
    uszkodzona cewka wokół stacyjki,
    uszkodzone BSI,
    brak zasilania ECU na skutek korozji przewodów w komorze silnika.

    To jest 2L HDI BOSCH 0281010346 ?

  • #7 13 Mar 2012 16:33
    waldigsi
    Poziom 17  

    MikePL1 napisał:
    Niestety wszystkie kostki suche i w środku lśniące, więc to jednak syfny immobilizer. Czy ktoś z Was wie jak sprawdzić, gdzie tkwi błąd?

    Z tego co wyczytałem, to immobilizer jest tak naprawdę w komputerze silnika, który najpierw wysyła kod do centralki immobilizera. Centralka ma jedynie za zadanie porównać kod komputera z kodem z kluczyka i dać zielone lub czerwone światło. Jak sprawdzić czy problemem jest centralka immo, kluczyk, czy też komputer? Kupno takiego kompletu to coś około 1000zł, więc wolałbym wcześniej zawęzić problem.

    No i drugie pytanie dotyczy tego, jak się dowiedzieć jaki jest numer kluczyka? Jeśli się go zna, to można odpowiednio manewrować pedałem gazu, aby ten kod wprowadzić i odpalić samochód. Ja dostałem z samochodem tylko jeden kluczyk i nawet nie wiem czy napisy na nim coś znaczą.
    \

    podłacz pod kompa i zobacz co jest grane , immo w tym modelu jest diagnozowalne , bardzo czesto pada przy sałbym akumulatorze i rozruchu

    Mozesz odpalić swoje auto pedałem gazu za pomocą PIN-kodu z karty kodowej jaką powinnenies posiadać , jesli nie masz karty moza uzyskac PIN w ASO , mozna też pin policzyć z wsadu pamieci 93c56 puszki immo , jak zapalisz z kodu to znaczy że immo padło

    wtedy kupujesz nową puszke immo , kodujesz klucze i działa ok \

    ewentualnie mozna usunąć to immo programowo


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME