Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic II + alarm Magicar (Safecar) 440

19 Apr 2012 22:15 5307 21
  • Level 23  
    Witam!
    Czy dysponuje ktoś może instrukcją montażu alarmu nie opartego na CAN w Renault Scenic II z silnikiem 1.9 DCI ??

    Szukam od kilku godzin po necie, ale coś ciężko mi to idzie.
    Z podłączeniem zasilania raczej problemów nie będzie, kierunkowskazy pewnie też da się gdzieś podczepić jak się z przyrządem trochę pobiega, ale jak podłączyć np. zamki centralne. W Scenicu 2 jest tylko jeden przycisk, który albo otwiera, albo zamyka drzwi. Podobnie mam problem z podłączeniem modułu zamykania szyb przy zamykaniu zamka centralnego.

    Będę oczywiście niezmiernie wdzięczny za wszelkie porady, ale nie ukrywam, że gdyby ktoś dysponował pełną instrukcją montażu, i to najlepiej w języku polskim byłbym wniebowzięty :-)
  • Level 23  
    marseluss_2009 wrote:


    Natrafiłem wcześniej na ten post i instrukcję tytana, ale brakuje w niej opisów przewodów alarmy. Niektóre idzie samodzielnie wydedukować, ale np przewody sterujące drzwiami czy domykaniem szyb nie są oznaczone.

    Kolejna rzecz jaka mnie zastanawia, to diody w układzie drzwi. Gdy instalowałem alarm w Punto II doradzono mi takie rozwiązanie
    Renault Scenic II + alarm Magicar (Safecar) 440
    które działało bardzo dobrze. Na schemacie z tytana natomiast występuje tylko jedna dioda, bezpośrednio na przewodzie biegnącym do krańcowego w drzwiach. Czy to wystarczy, czy powinno być tak zrobione jak w Punto II?
  • Level 24  
    malum wrote:

    Na schemacie z tytana natomiast występuje tylko jedna dioda, bezpośrednio na przewodzie biegnącym do krańcowego w drzwiach. Czy to wystarczy, czy powinno być tak zrobione jak w Punto II?

    Witam. Jasne że starczy jeden przewód z diodą do jednego z wyłączników w drzwiach, zakładając że w przypadku otwarcia pozostałych drzwi pojawi się sygnał masy. Ja zawsze puszczałem jeden kabelek do drzwi(obojętnie których), jeden pok. sil. i bagażnik. Ale zawsze to były auta przed 2001 rokiem produkcji(własne i znajomych), a co do domykania szyb to potrzebny Ci będzie dodatkowy moduł, sterują nim sygnały z centralki alarmu, te same co otwierają i zamykają drzwi.
    Poniżej przykład
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2043762.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1304177.html
    Pozdrawiam i miłej zabawy
  • Level 23  
    marseluss_2009 wrote:
    malum wrote:

    Na schemacie z tytana natomiast występuje tylko jedna dioda, bezpośrednio na przewodzie biegnącym do krańcowego w drzwiach. Czy to wystarczy, czy powinno być tak zrobione jak w Punto II?

    Witam. Jasne że starczy jeden przewód z diodą do jednego z wyłączników w drzwiach, zakładając że w przypadku otwarcia pozostałych drzwi pojawi się sygnał masy. Ja zawsze puszczałem jeden kabelek do drzwi(obojętnie których), jeden pok. sil. i bagażnik. Ale zawsze to były auta przed 2001 rokiem produkcji(własne i znajomych), a co do domykania szyb to potrzebny Ci będzie dodatkowy moduł, sterują nim sygnały z centralki alarmu, te same co otwierają i zamykają drzwi.
    Poniżej przykład
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2043762.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1304177.html
    Pozdrawiam i miłej zabawy


    Bardziej tutaj chyba jest ważna marka, a nie rocznik. Zakładałem już alarmy w kilu samochodach niemieckich i tam nie ma problemu, nawet bez diody wszystko działa. Jest tam jednak tylko jeden przewód biegnący dookoła samochodu i gdy się w niego wepniemy mamy kontrolę nad wszystkimi drzwiami. W samochodach takich jak Renault czy Fiat każde drzwi są podczepiane oddzielnie do komputera. Dzięki temu np. na wyświetlaczu samochodu pokazuje się informacja które dokładnie drzwi nie są domknięte. Gdy jednak podpina się alarm pod takie rozwiązanie niestety trzeba się namęczyć - coś za coś.

    Zastanawiam się jednak w jakim celu założone są diody na przewodach biegnących do komputera. Diody na przewodach biegnących do alarmu nie pozwalają na przedostanie się minusa na inne czujniki, może te diody na przewodach komputera są dodatk0wym zabezpieczeniem, gdyby dioda przy alarmie zawiodła?
  • Level 24  
    malum wrote:
    Zastanawiam się jednak w jakim celu założone są diody na przewodach biegnących do komputera

    Chodzi tu o separacje poszczególnych wejść
    malum wrote:
    drzwi są podczepiane oddzielnie do komputera. Dzięki temu np. na wyświetlaczu samochodu pokazuje się informacja które dokładnie drzwi nie są domknięte

    dioda na każdą furtkę po to żeby nie było na wyświetlaczu "choinki"
    malum wrote:
    Bardziej tutaj chyba jest ważna marka, a nie rocznik

    pod tymi linkami nie było konkretnej odpowiedzi na Twoje pytania, tylko kierunek gdzie jej szukać.
    Alarm który montujesz to analog a autko ma CANa, więc pod tym kątem szukaj odpowiedzi.
  • Level 23  
    malum wrote:
    Bardziej tutaj chyba jest ważna marka, a nie rocznik

    pod tymi linkami nie było konkretnej odpowiedzi na Twoje pytania, tylko kierunek gdzie jej szukać.
    Alarm który montujesz to analog a autko ma CANa, więc pod tym kątem szukaj odpowiedzi.[/quote]

    Instaluję alarm analogowy z kilku powodów. Najważniejsze to takie, że skoro kupiłem samochód z drugiej ręki z jedną kartą, to nie mam pewności czy mi nie zniknie sprzed domu, gdy druga karta "się znajdzie". Alarm sterowany odrzielnym pilotem jest tu pewnym rozwiązaniem. Drugi powód to uszkodzony przycisk na karcie, który raz działa, innym razem nie, dlatego chcę samochód zamykać pilotem od alarmu dodatkowego, a nie pilotem z karty.
    Mam tylko problem z podczepieniem sterowania siłownikami drzwi, bo Scenic ma tylko jeden przycisk, który albo otwiera, albo zamyka, zależnie od stanu zamków.
  • Level 24  
    malum wrote:
    kupiłem samochód z drugiej ręki z jedną kartą, to nie mam pewności czy mi nie zniknie sprzed domu, gdy druga karta "się znajdzie"

    W takiej sytuacji popytaj się czy jest możliwość jakiegoś resetu w celu ponownego wprogramowania karty, wówczas ta brakująca nie będzie aktywna.

    Co do centralnego może popytaj tu:
    http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.ph...start=15&sid=f0c08a5d0efb2485352362a0cc96eb53

    O wkodowanie pytaj się tego kolegi
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkownik180704.html
    tu napisał że coś w tym stylu zrobił
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkownik180704.html
  • Level 23  
    marseluss_2009 wrote:
    malum wrote:
    kupiłem samochód z drugiej ręki z jedną kartą, to nie mam pewności czy mi nie zniknie sprzed domu, gdy druga karta "się znajdzie"

    W takiej sytuacji popytaj się czy jest możliwość jakiegoś resetu w celu ponownego wprogramowania karty, wówczas ta brakująca nie będzie aktywna.

    Co do centralnego może popytaj tu:
    http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.ph...start=15&sid=f0c08a5d0efb2485352362a0cc96eb53

    O wkodowanie pytaj się tego kolegi
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkownik180704.html
    tu napisał że coś w tym stylu zrobił
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkownik180704.html


    Pytałem i ... nic :( Nie chodzi mi o zaprogramowanie nowej karty, bo nie rozwiąże to problemu zapasowej u sprzedawcy. Zależy mi na założeniu alarmu niezależnego od oryginalnej karty
  • Level 24  
    Wprogramowanie na nowo karty/kart jest równoznaczne z wykasowaniem z pamięci sterownika wcześniejszych kart= rozwiązuje problem brakójącej karty.
    Pozdrawiam
  • Level 23  
    marseluss_2009 wrote:
    Wprogramowanie na nowo karty/kart jest równoznaczne z wykasowaniem z pamięci sterownika wcześniejszych kart= rozwiązuje problem brakójącej karty.
    Pozdrawiam


    Moim celem jest założenie alarmu analogowego, programowaniem kart zajmę się w swoim czasie. Ma to być dodatkowe zabezpieczenie, a nie wyjka, która przestaje działać gdy ktoś otworzy drzwi. W przypadku dodatkowego alarmu trzeba złamać dwa, a nie jedno zabezpieczenie... przynajmniej takie jets moje podejśce...


    Zabrałem się wczoraj za założenie alarmu no i jednoznacznie stwierdzam, że wszystkie instrukcje dostępne w internecie są do niczego, a tworzyli je teoretycy w oparciu o książkę serwisową, a nie praktykę. Dla przykładu w jednym z opisów znanego producenta alarmów mamy podłączyć się do przewodu różowo-białego. Problem polega na tym, że 1/3 przewodów w tej wtyczce jest różowo-biała, a wystarczyło podać numer pinu. Musiałem przyrządem sprawdzać, który pin jest od których drzwi, a przy 40 pinach oddalonych od siebie co 1mm i kabelkach długości max 10cm było to trochę dyskomfortowe - przez pół dnia z głową pod deską rozdzielczą.
    Kolejna sprawa to poruszana na początku kwestia diod separujących. Okazało się, że trzeba jednak zastosować opisany przeze mnie w poście #3 układ 2 diod - jedna dioda to za mało. Gdy podczepiłem się pod alarm z wykorzystaniem jednej diody (zgodnie z informacją w instrukcjach montażu dwóch firm), czyli tych na przewodach idących do alarmu, okazało się, że w momencie uzbrajania alarmu otrzymywałem informację o błędzie czujników drzwiowych i zostawały one odcięte. Dopiero zastosowanie drugiej diody bezpośrednio na wejściu do modułu sterującego dało oczekiwany efekt. System poprawnie rozpoznaje wszystkie drzwi i klapy, a alarm reaguje na otwarcie wszystkich poprawnie. Instalatorom polecam więc opis z postu #3. Problem polega tylko na tym, że diody te trzeba wlutować przecinając te krótkie kabelki pod deską rozdzielczą, czyli znowu głowa ląduje pod deską rozdzielczą...

    Działa już prawie wszystko. W dalszym ciągu mam jednak problem z otwieraniem i zamykaniem zamków centralnych. Żaden z trzech opisów jakie znalazłem w internecie nie działa. Zgodnie z jednym z opisów trzeba podczepić się pod pin 6 wtyczki czarnej PE2 zarówno z przewodem otwierającym jak i zamykającym. Sprawdziłem jednak zachowanie tego pinu i nie reagują one w żaden sposób na zamykanie czy otwieranie zamków. Spróbowałem jednak podać minus na ten pin i nic. Inny opis zaleca podpięcie się pod piny 7 i 8. Faktycznie podczas zamykania czy otwierania drzwi odpowiednie piny wykazują reakcję, ale zgodnie z opisem pinów są to piny sterujące drzwiami tylnymi i prawymi przednimi. Drzwi kierowcy sterowane są innymi pinami. Postanowiłem jednak sprawdzić czy drzwi zostaną zamknięte. Podałem więc minusa, a później plusa na oba piny i nic. Nie działał ani plus, ani minus. Spróbowałem więc tego samego na pinach sterujących drzwiami kierowcy czyli pin 5 i 6 i ... też nic.
    Jeśli podłączał ktoś sterowanie zamkami w Scenicu II proszę o pomoc bo utknąłem :-(

  • Moderator of Vehicle Security
    Podłącz się pod przycisk na konsoli środkowej.
  • Level 20  
    W przypadku zamknięcia kartą, impulsy z przycisku na konsoli (pilota) będą ignorowane przez BSI, czyli zamknięcie kartą uniemożliwi otwarcie dokładanym pilotem.
    Pewniejsze rozwiązanie to wciąć się ze swoimi (dodatkowymi) przekaźnikami bezpośrednio pod przewody wykonawcze siłowników drzwi.
  • Level 23  
    CameR wrote:
    Podłącz się pod przycisk na konsoli środkowej.


    Na ten pomysł też wpadłem i na razie tak zostawiłem, ale ma to rozwiązanie kilka wad:
    1. Zamkami steruje tylko jeden przycisk i jeden kabelek, a co za tym idzie zamki zamykane są cyklicznie, więc jeśli ktoś naciśnie po raz drugi przycisk np. włączania alarmu (np. w celu wyłączenia syreny) to drzwi zostaną otwarte, a po przyciśnięciu przycisku wyłączającego alarm, drzwi zostaną zamknięte bo odwróciliśmy cykl.
    2. Pilot w karcie współpracuje z innymi elementami samochodu, czego alarm podczepiony pod przycisk nie robi. W efekcie gdy zamkniemy drzwi kartą gaśnie wyświetlacz, a gdy pilotem od alarmu, wyświetlacz świeci jeszcze dobrych kilka minut :-(

    Dodano po 1 [minuty]:

    GRafal wrote:
    W przypadku zamknięcia kartą, impulsy z przycisku na konsoli (pilota) będą ignorowane przez BSI, czyli zamknięcie kartą uniemożliwi otwarcie dokładanym pilotem.
    Pewniejsze rozwiązanie to wciąć się ze swoimi (dodatkowymi) przekaźnikami bezpośrednio pod przewody wykonawcze siłowników drzwi.


    Skoro samochód będę zamykał pilotem od alarmu to nie będę używał pilota z karty, a nawet jeśli czasami mi się przydarzy to zawsze mogę tym samym pilotem z karty drzwi otworzyć.
    Piszesz, żeby wciąć się w siłowniki drzwi - pod wszystkie, czy jest gdzieś jakaś matka?
  • Level 20  
    malum wrote:

    Skoro samochód będę zamykał pilotem od alarmu to nie będę używał pilota z karty, a nawet jeśli czasami mi się przydarzy to zawsze mogę tym samym pilotem z karty drzwi otworzyć.

    Pod warunkiem że oba przyciski w karcie są sprawne...
    malum wrote:

    Piszesz, żeby wciąć się w siłowniki drzwi - pod wszystkie, czy jest gdzieś jakaś matka?

    W BSI na pewno się te kable znajdzie, jeden wspólny na zamykanie i dwa na otwieranie (oddzielne wyprowadzenie na otwieranie drzwi kierowcy i pozostałych drzwi).
  • Level 23  
    GRafal wrote:

    W BSI na pewno się te kable znajdzie, jeden wspólny na zamykanie i dwa na otwieranie (oddzielne wyprowadzenie na otwieranie drzwi kierowcy i pozostałych drzwi).


    To na pewno, ale gdzie one są.
    Mam pewien pomysł na obejście problemu z odwracaniem procesu zamykania i otwierania samochodu po naciśnięciu tego samego przycisku - jak go sprawdzę to dam znać. Problem gaśnięcia wyświetlacza jednak utkwił w martwym punkcie...
  • Level 20  
    malum wrote:

    To na pewno, ale gdzie one są.

    Jaki problem wziąć miernik i pomierzyć na których przewodach się pojawia +12 przy zamykaniu i otwieraniu, do sprawdzenia masz 5 wtyczek, przy odrobinie szczęścia znajdziesz w kilka minut.
  • Level 23  
    GRafal wrote:
    malum wrote:

    To na pewno, ale gdzie one są.

    Jaki problem wziąć miernik i pomierzyć na których przewodach się pojawia +12 przy zamykaniu i otwieraniu, do sprawdzenia masz 5 wtyczek, przy odrobinie szczęścia znajdziesz w kilka minut.


    A wiesz, że na to wpadłem i znalazłem takie przewody. Problem polega jednak na tym, że gdy podaję na nie czy + czy - to nie ma żadnej reakcji, jedynie zielony przewód z przycisku zamykającego drzwi działa, ale są z nim opisane wcześniej problemy.
  • Level 20  
    malum wrote:

    A wiesz, że na to wpadłem i znalazłem takie przewody. Problem polega jednak na tym, że gdy podaję na nie czy + czy - to nie ma żadnej reakcji, jedynie zielony przewód z przycisku zamykającego drzwi działa, ale są z nim opisane wcześniej problemy.


    Tak na mój gust to w stanie spoczynku powinna tam być masa, więc podając w te miejsca +12V bez wcześniejszego przecięcia, powinno wywalić bezpiecznik, ew. spalić ścieżkę...
    ...chyba że podawałeś +12 na wypiętej kostce, wtedy dla sprawdzenia trza by równocześnie dać masę na drugi przewód.
  • Level 23  
    Tak na mój gust to w stanie spoczynku powinna tam być masa, więc podając w te miejsca +12V bez wcześniejszego przecięcia, powinno wywalić bezpiecznik, ew. spalić ścieżkę...
    ...chyba że podawałeś +12 na wypiętej kostce, wtedy dla sprawdzenia trza by równocześnie dać masę na drugi przewód.[/quote]

    Podlutowałem przewody pod te z wtyczki PP2 i dotknąłem do masy i plusa przez bezpiecznik. Bezpiecznik przetrwał, ale reakcji też nie było :-(
  • Level 20  
    malum wrote:

    Podlutowałem przewody pod te z wtyczki PP2 i dotknąłem do masy i plusa przez bezpiecznik. Bezpiecznik przetrwał, ale reakcji też nie było :-(

    Być może jakiejś masy jeszcze brakło. Sprawdź jeszcze raz, czy to na pewno te przewody, najlepiej równolegle podepnij jakieś obciążenie, nie wielką żarówkę, czy uniwersalny siłownik zamka.
    Nie ma bata, jeśli masz przewody na których pojawia się +12 przy zam/otw to musi działać. Najlepiej sprawdzić wypiąć/przeciąć wyszukany przewód i podać+12 od str. instalacji.
  • Level 11  
    ciezko do scenica 2 zalozyc poprawnie dzialajacy nie fabryczny alarm, wejscie dedykowanego alarmu cobra dzialajacego z karty scenica znajduje sie podlewym tylnym fotelem