Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU

28 Kwi 2012 12:18 12616 12
  • Poziom 22  
    Witam mam mały kłopot z leciwą koparko ładowarką AHLMANN-MASCHINENBAU.
    Maszyna wygląda tak:
    Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU

    Próbuję rozkminić gdzie są elementy do sprawdzania np. choćby ciśnienia w układzie, ale bez jakiejś rozpiski lub pomocy ciężko dojść tołku.
    Od razu sorki za niefachowy język, ale nie miałem jeszcze do czynienia z tego typu maszyną.
    Objawy są takie, że maszyna ledwo jedzie. Posiada przełącznik, stycznik elektryczny, "żółw - królik <---> przód - tył". Po przełączeniu "żółw - zając" lekko czuć różnicę. Na "żółwiu" jest trochę silniejsza, ale niewiele. Prędkość przy przełączeniu na "królika" to ok. 3-4km/h. Dodatkowo podczas pracy jest bardzo słaba jeśli nabieżemy materiału w przednią łyżkę ledwo można ruszyć z miejsca i robi się jeszcze bardziej ociężała.

    Trochę czytałem na jej temat i jest tam chyba napęd hydrauliczny, hydrokinetyczny. Jest jedna cewka na pompie lub hydrosilniku (nie wiem jak to nazwać fachowo) umieszczonym przy wale napędowym:
    Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU
    Nad wałem napędowym widoczny jest ten hydrosilnik lub pompa z poprzedniego zdjęcia:
    Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU

    Dwie kolejne cewki są na pompie nr2 przy silniku:
    Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU

    Sprawdzałem filtry są jakby czyste i wyglądają tak:
    Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU

    Może ktoś podpowiedziałby gdzie szukać przyczyny tego ze maszyna jest bardzo wolna i słaba (jeśli chodzi o napęd, hydraulika łyżek jest ok.), ogólnie jeśli chodzi o te objawy o których pisałem. W którym miejscu jest wyjście do sprawdzania ciśnienia oleju w ukł. napędowym i jak to prawidłowo wykonać, jaka powinna być wartość? Z góry dzięki za wszystkie rady. Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    witam pracowałem na takiej maszynie allman al8 i za szybkosść odpowiedzialny jest zawór pionowo wkręcony ma pompie jazdy ,a z pompy wychodzą dwa króćce do pomiaru ciśnienia i pompa jazdy powinna dawać 400atmosfer ,a układ pracy narzędzi jest zasilany z dwóch pomp zębatych napędzanych jedna paskiem klinowy a druga z rozrządu,i tam jest ciśnienie 200atmosfer ,natomiast układ sterujący pracuje na ciśnieniu 170at,podstawą jest wymiana filtrów oleju hydraulicznego jak równiez okresową wymianą oleju
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Sprawdz czy hamulec odbija i czy cofa się dzwignia na pompie - sprężyna. Sprawdzić cisnienie wspomagające kołyski 28-31bar, potem cisnienie główne.
  • Poziom 22  
    Więc dzięki za cenne podpowiedzi ale właśnie spytałem, żeby dowiedzieć się gdzie te ciśnienie się mierzy (po to mn. są zdjęcia:) )
    Która to pompa jazdy, 1, 2, czy 3 tak na prawdę, bo spotkałem się z różnymi opiniami. Gdzie dokładnie mierzy się ciśnienie i które, bo wcale nie jest to takie oczywiste. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Na pierwszym zdjęciu masz silnik jazdy i elektromagnes do zmiany biegu. Na drugim też to samo. Na trzecim zdjęciu masz pod numerem 1 i 3 pompy pomocnicze do zasilania orbitra ładowarki i koparki. Główna pompa to numer2 i do niej masz przykręconą pomocniczą pompę wspomagania kołyski. Na czwartym masz wszystko. Piąte zdjęcie to flirty hydrauliczne, do których powinieneś mieć podłączone zegary wskazujące zapchanie, z czego jak widzę ten po prawej jest zaślepiony.


    Koparko ładowarka AHLMANN-MASCHINENBAU
    Tu masz opis
    1. Kostki a pod nimi elektromagnesy jazdy przód, tył
    2. Dzwignia hamulca – to musisz sprawdzić czy odbija najlepiej ściągnij linkę i przekręć w dół, dzięki czemu sprawdzisz czy maszyna ma więcej mocy
    3. Zawór regulacji mocy wspomagania kołyski
    4. Tu mierzysz ciśnienie na kołysce podczas jazdy do tyłu i do przodu
    5. Tu masz szybkozłączki do pomiaru ciśnienia głównego mierzysz podczas jazdy obciążonej do przodu i druga po nią do tyłu.
    6. To pompa dodatkowa służąca do wytworzenia ciśnienia wspomagającego kołyskę.
    Gdzieś powinieneś mieć jeszcze złączkę do pomiaru ciśnienia wspomagania kołyski
    Złączki lub zaślepki oznaczone Y lub X to pomiar wystarczy podłączyć zegar, a jak nie masz złączki to wykręcasz zaślepkę i wkręcasz złączkę manometryczną do pomiaru.
  • Poziom 22  
    Dzięki mistrzu, jesteś wielki!!!
    Mógłbyś podpowiedzieć jeszcze, żeby przybliżyć nieco trochę specjalistyczne terminy, co tak właściwie oznaczają "orbitra ładowarki i koparki" i pojęcie "kołyski".
    Czy orbitra to po prostu rozdzielacze?
    Kołyska kojarzy mi się z mechanizmem skrętu, ale zapewne chodzi o mechanizm napędowy, tak czy inaczej trochę ciężko jest skojarzyć co oznacza ta nazwa:)?
    Z góry dzięki za podpowiedź.
  • Poziom 43  
    Mój drobny błąd brakło przecinaka. Orbitro masz na poziomie kolan służy do skrętu maszyny. Koparka i ładowarka wiesz gdzie, więc nie muszę tłumaczyć.
    Kołyska to cześć pompy, która odpowiada za sterowanie wydatkiem pompy tłoczkowej.
  • Poziom 34  
    By nie dublować tematów zwracam się z pytaniem : w które miejsce dochodzi przewód zasilający siłownik hamulca w tej maszynie ? Czy jest podłączony do bloczku sterującego przód tył, poniżej widocznych tych zdublowanych?
  • Poziom 43  
    Na lewo od kostki elektrozaworu oznaczonej nr 4. Masz tam podwójną śrubę przelotową. Jeden przewód stalowy idzie wyżej drugi w gumowy w oplocie idzie do hamulca. Tak to wygląda jak mnie pamięć nie myli.
  • Poziom 34  
    Dziękuję za odpowiedź , w moim przypadku jak opisałeś jeden metalowy przewód idzie w dół do pompy "wspomagającej" a drugi gumowy do "joystika" funkcji .Postaram się w poniedziałek porobić dokładne zdjęcia .
  • Poziom 3  
    Witam posiadam koparko ładowarkę ahlmann al 6 i mam pytanie jaki olej hydrauliczny do niego lać i jaki ma mieć kolor?
  • Poziom 43  
    HLP lub lepszy. Lepkości od 32do 68. U nas uniwersalny jest 46 chociaż zimą jak się nie rozgrzeje to ciężko jechać.
    Kolor oczywiście lekko żółty.
  • Poziom 3  
    Dziękuję za odpowiedź