Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.2 - nieprawidłowa praca silnika

20 Maj 2012 16:04 11441 7
  • Poziom 10  
    Witam,

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu:
    samochód Opel Corsa B 1.2, rocznik 1996, silnik X12SZ
    Objawy usterki:
    1. Po uruchomieniu zimnego silnika rozpoczyna pracę nierówno od 500 obrotów wkręcając się po kilku sekundach na 1250 obrotów. Następnie obroty silnika oscylują przez cały czas w granicach 1250 – 1300 obrotów.
    2. Po przejechaniu ok. 2 – 3 km silnik zaczyna tracić moc np. podczas ruszania samochodem z jedynki, obroty spadają, silnik się dusi i gaśnie. W rezultacie silnika nie można uruchomić, lampki kontrolne palą się prawidłowo, rozrusznik kręci. Pomaga dopiero wciśnięcie gazu „do deski” podczas kręcenia rozrusznikiem. Silnik rozpoczyna pracę na bardzo wolnych obrotach, pracuje niestabilnie i tylko przy wciśniętym pedale gazu. Po 2-3 próbach silnik przepali mieszankę, po dodaniu gazu można samochodem ruszyć.
    3. Problem potrafi ustąpić na 2 tygodnie lub miesiąc i powrócić. W tym czasie wydaje się, że silnik pracuje prawidłowo , obroty na biegu jałowym wynoszą 900 obrotów, brak problemów podczas jazdy samochodem.
    Podczas nieprawidłowej pracy ECU nie rejestruje żadnych błędów. Parametry podczas pracy silnika zamieszczam na poniższym obrazku:

    Opel Corsa B 1.2 - nieprawidłowa praca silnika

    Widoczny nieprawidłowy parametr temperatury płynu chłodzącego. Czujnik wymieniony na nowy, Boscha i pomierzony na wtyku po rozłączeniu od ECU. Wartość prawidłowa.
    ECU podstawiony na inny, sprawny – sytuacja bez zmian.
    Sprawdzono również „standardowo” tzw. „lewe powietrze.”

    Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Może być problem w połączeniu miedzy czujnikiem temperatury a ECU, większy opór powoduje zaniżenie odczytu temperatury.
  • Poziom 16  
    -2 stopnie?, zrób co radzą poprzednicy.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem obwód czujnika temperatury.
    Pomiar ciągłości oraz rezystancji przewodów prawidłowy.
    Pomiar rezystancji czujnika w normie.
    Po podłączeniu czujnika do obwodu i uruchomieniu silnika wszystko wróciło do
    normy. Temperatura i obroty prawidłowe. Samochód przejechał kilka kilometrów
    bez najmniejszych problemów.
    Rzecz wydaje się dziwna, czyżby problem tkwił w połączeniu z czujnikiem ?
    Biorąc pod uwagę wcześniejsze zachowanie samochodu to
    w chwili obecnej trudno postawić jednoznaczną diagnozę.
    Na razie pozostaje jeździć i obserwować czy usterka znów powróci.
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Ja bym tam od razu ciachnął wtykę od czujnika i wstawić nową z kawałkiem przewodów.
  • Poziom 10  
    Po kilku miesiącach eksploatacji samochód sprawuje się bez zarzutu i problem nie powrócił.
    Temat zamykam.