Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

moduł podnoszenia szyb do alarmu

twingo 07 Mar 2003 12:28 3631 10
Relpol
  • #1
    twingo
    Level 17  
    moduł podnoszenia szyb do alarmu.
    Szukam jakiegoś schematu, scanu podłączenia itp. Chciałbym wiedzieć jak działa takie cudo i z czym to się je. Czy możecie coś podpowiedzieć, oprócz kwestii, że mam sobie kupić.
  • Relpol
  • #2
    tcn
    Level 12  
    Jak dobrze zrozumialem chcasz miec domykanie szyb?
    we wszystkich fabrycznych instalacjach jest specjalne wyprowadzenie pozwalajace domykac szyby naprzyklad kluczykiem w drzwiach kierowcy, a alarm jest podlaczony do tego wyprowadzenia i podaj sygnal masy przez okolo 30 sekund co pozwala domknac szyby. tak wiec wystarczy zastosowac jaki kolwiek uklad czasowy.
  • Relpol
  • #4
    DAREX100
    Level 21  
    sorki ale inni napisali juz wszystko
  • #5
    lukado1
    Level 20  
    Kupujesz modulik za 40zł na giełdzie obsługuje więkoszć modeli(np.w Audi zanika również masa po wył.stacyjki z silników szyb więc musisz to sprawdzić).podłączenie:zasilanie jedno wejście z alarmu,trzeba rozciąć przewody na których pojawia się + w czasie zamykania i wpiąć w nie modół.A tak wogle to z modułem dostaniesz instrukcję.A co do domykania z zamka drzwi kierowcy to jest to funkcja tzw.komfort wyposażone są w nią autka grupyVW oraz Ople (może i inne ale tylko najnowsze modele).
    A moduł do tego czyli zwykły timerek wyzwalany impulsem można zrobić na 1 CMOSie i kosztuje to 2zł.

    Ale się rozpisałem!!!
  • #6
    pawelski
    Level 13  
    temat był już wałkowany, ale nic poza "kup gotowy moduł" z tego nie wyszło



    moduł powinien być trszkę "inteligentny", ponieważ nie sądzę aby silnik napędu szyby i instalacja prztrzymał(a) podawanie zasilania przez np 30 sek - musi badać prąd pobierany przez silnik, więc według mnie proste przekaźniki czasowe na dłuższą metę nie zdadzą egzaminu
  • #7
    lukado1
    Level 20  
    Kolego pawelski z całym szcuneczkiem ale te 30 sek to podajemy
    w autkach wyposażonych fabrycznie w domykanie szyb z zamków
    w innych przypadkach to nie skutkuje bo wypalisz albo silnik albo instalacje.Moduł domykania z giełdy oczywiście mierzy pobur prądu
    można też taki układ zrobić np.mierząc spadek napięcia na oporniku.
    Kiedyś to wałkowałem ale dałem se spokuj.
  • #8
    twingo
    Level 17  
    Wiecie co ? Jakoś nie przekonują mnie te odpowiedzi.
    Po pierwsze :
    - wyłącznik czasowy to kiszkowate rozwiązanie ( jak napisał kolega wyżej )
    - pomiar prądu ( ciekawe gdzie ). Wątpię żeby taki moduł do alarmu miał pomiar, bo jeżeli by go miał mieć to znaczy, że trzeba go wpiąć bezpośrednio w silniki napędu szyb.
    Wszyscy teoteryzują, a ja właśnie chciałbym żeby wypowiedział się ktoś kto to montował. Zależy mi na poznaniu zasady działania tego ustrojstwa. Jeśli poznam zasadę sam zbuduję takie cudo. Ale nie wiem właśnie najważniejszego - gdzie to się wpina ? Czy w sterownik szyb , czy w silniki ? Wpięcie w sterownik szyb to raczej nie z takiego tytułu, że większość aut ma nieczynny ten sterownik po wyłączeniu stacyjki. A jeśli w silnik no to musi być ten pomiar prądu. Ehhhh. skomplikowane to. Ale myślę, że ktoś się na tym zna !!!!!!!! Bo w końcu znowu będe zmuszony kupić.

    Pozdrawiam !
  • #9
    lukado1
    Level 20  
    Stary zamontowałem tych modułuw setki jest w takim module pomiar prądu bo wpinasz sie w silnki szyb a w zasadzie przewody idące z silnika do zasilania z klawiszy.Przez ten moduł przechodzi cały prąd i jest mierzony spadek napięcia na oporniku itd.A ty mi mówisz że to nie możliwe to jak inaczej rozwiąrzesz sprawę wyłączenia silnika w pozycji górnej zamknięcia.Może wyłącznik krańcowy chyba będzie najlepszy dla kogoś kto mówi takie rzeczy jak ty. :lol:
  • #10
    twingo
    Level 17  
    dzięki, młodszy.
    Dostałem od kogoś kto zamontował jeden taki układ a nie setkę.

    I jeszcze jedno - po analizie schematu "opuszczania szyb" w Renault stwierdziłem, że zupełnie taki moduł jest niepotrzebny. Wystarczy jeden przekaźnik z 2 stykami przełącznymi sterowany impulsem z alarmu. Trzeba tylko przepiąć bezpieczniki od silników tak aby cały czas występowało na nich napięcie. Ewentualnie można wyposażyć się w dwa dodatkowe przekaźniki (30A) które podadzą + zasilania na czas trwania impulsu z alarmu.
    Proste!! Dziękuję wszystkim za pomoc.
  • #11
    lukado1
    Level 20  
    Sorry twingo ale byłem wczoraj troche nerwowy.
    Jeśli masz już automat domykania na obie szyby w aucie i klawisze mają 2pozycje podnoszenia szyby(auto i manual) to oczywiście możesz tak zrobić.
    Ja osobiście nie jestem zwolennikiem podawania stałego napięci na klawisze szyb szczególnie gdybym przerobił tak instalacje klientowi
    mógłby mieć pretensje(różne ludzie się zdażają).
    pozdr lucky