Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRC SEqUENT 24.11 4 - Focus II 1.6 - Ryzykować montaż czy sobie odpu¶

Action_81 06 Wrz 2012 10:23 8340 26
  • #1 06 Wrz 2012 10:23
    Action_81
    Poziom 7  

    Witam ! Koledzy wiem, że odbiegam trochę od głównego założenia tego forum (usterki) ale mam dylemat. Proszę Was o pomoc. Za kilka dni jestem umówiony na montaz instalacji jak w tytule. I dalej nie wiem co robić. Czytaj±c wpisy o szybkiej degradacji głowicy, gniazd zaworowych i wogóle problemach z ekspolatacj± w silnikach duratec, zetec zastanawiam się czy sobie nie odpu¶cic. Może wypowiedziałby się jakis mechanik lub uzytkownik czy spotkał się z zajechanym silnikiem w tym modelu od LPG. Ponoc ludzie maja problemy po kilkudziesieciu tysiacach , przegrzewanie silnika, pękaj±ce wrazliwe na wysokie temperatury głowice itd, a moze to wszystko mity. Nie wpsominaj±c , ze dzisiaj jadac do pracy widziałem focusa I na gaz który kopcił na niebiesko, że aż miło :) Zastanawiam sie czy zaoszczedzone rocznie ok 2200 zł nie pojdzie w naprawy tego auta które teraz sprawuje się bardzo dobrze. Z góry dzięki !

    0 26
  • #2 17 Wrz 2012 17:37
    dodge1975
    Poziom 12  

    Witam,
    Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury pisz± Ci, którzy s± przeciwko zagazowaniu jakiegokolwiek auta zasłaniaj±c się teoriami o skrzywieniach głowicy, wypalanych gniazdach zaworowych i innych wydumkach...!!!
    Użytkownik, który ma LPG w swoim aucie zobowi±zany jest do częstszych kontroli płynów eksploatacyjnych oraz winien czuć co się dzieje pod mask±.
    Podstawa o której należy zawsze pamiętać to sprawny układ chłodzenia silnika. Jak komu¶ brakowało chłodziwa w układzie poprzez niedbalstwo, bo przecież tak trudno tę wajchę przy lewym kolanie poci±gn±ć, maskę w górę i popatrzeć co i jak, to i na własne życzenie pokrzywił sobie głowicę, można to i nawet na benzynie zrobić lub na dieslu. Popsuty wentylator chłodnicy co sie nie wł±czył w korku i zagotowało sie co nieco oraz wiele wiele innych czynników, które wpływaj± na kondycję silnika. Należy też pamiętać o częstszej zmianie oleju w silniku max tak co 12-13 ty¶. Wypalanie gniazd zaworowych to też mit który kr±ży w¶ród tych co się boj± gazu a nie wiedz±, że materiał z jakiego jest on wykonany wytrzymuje "suche" paliwo oraz zwiększona ciepłotę spalin.
    Korzystam z LPG od czasu jak tylko się pojawił w Polsce i nigdy nie miałem żadnych kłopotów z tego tytułu zwi±zanych. Aktualne moje auto to już pi±ty egzemplarz który tłukę na gazie i jak by sie dało zagazować moj± żonę by było taniej to też bym jej zamontował LPG
    Sumuj±c, montuj LPG i nie słuchaj malkontentów, którzy sieja zamęt bez żadnych surowych dowodów na swoje teorie.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 30 Wrz 2012 00:12
    psooya
    Poziom 36  

    Ja powiem tylko tyle, że podobny temat zakładałem dotycz±cy Toyoty Yaris i jedna osoba się wypowiedziała. Tak czy siak silniki wyżyłowane (czytaj duża moc mała pojemno¶ć i małe spalanie) nie lubi± gazu. Ja przekalkulowałem ewentualne koszty i fakt że za usługę nie płace bo robię samemu i zdecydowałem się na montaż kosztem częstej kontroli luzów zaworowych i ewentualnej korekty i pomiaru kompresji profilaktycznie.
    Pojeżdżę to zobaczę ile zaoszczędzę i jakie koszty czę¶ci poniosę. Może żadne i tylko korekcja luzu?

    0
  • #4 30 Wrz 2012 10:46
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    Miałem gaz w 2 autach. Każdym przejechałem ponad 50000km i nie regulowałem żadnych luzów zaworowych, nie wymieniałem ¶wiec ani kabli WN. Tylko standardowe czynno¶ci eksploatacyjne instalacji gazowej i silnika. Oba auta 1,6 16V.

    0
  • #5 30 Wrz 2012 14:17
    gimak
    Poziom 37  

    speedy9 napisał:
    i nie regulowałem żadnych luzów zaworowych,
    Więc koledze się upiekło i jest duże prawdopodobieństwo, że ten pasztet w spadku dostał następca.

    0
  • #6 30 Maj 2013 19:57
    kulka_1979
    Poziom 10  

    Witam,

    choć temat trochę "czerstwy" pozwolę sobie doł±czyć swój w±tek, wszak stanęłam przed dylematem zamontowania gazówki do mojego samochodu.

    Kompletnie się na tym nie znam, dlatego prosiłabym Szanownych Kolegów o udzielenie informacji (do¶ć szczegółowych) dotycz±cych instalacji gazowej jak± warto zamontować w Fordzie Forcusie MK2 z 2oo5 r, z silnikiem 1.6 Duratec 16 V Ti-VCT (115/120PS) oraz na co warto zwrócić uwagę w rozmowie z instalatorem (tak aby nie naci±ć się na jakiego¶ "druciarza").

    Za wszystkie sugestie bardzo dziękuję i pozdrawiam
    kulka_1979

    0
  • #8 31 Maj 2013 00:49
    kulka_1979
    Poziom 10  

    dzięki marseluss_2009 wcze¶niej czytałam polecane przez Ciebie fora, ale od ich założenia troszkę czasu już minęło i my¶lałam, że może co¶ się zmieniło w kwestii montażu gazówek do foczkinów?

    O ile jednak ze wskazanych przez Ciebie w±tków można skompletować jaki¶ zestaw, to jednak spór dotycz±cy lubryfikacji wci±ż pozostał nierozstrzygnięty.

    Co się tyczy staga4 to któr± wersję konkretnie polecacie Koledzy?plusa czy eko??? Bo ja nie za bardzo się orientuję w różnicach pomiędzy nimi.

    Dziękuję za dalsze posty i wszelkie propozycje.


    pozdrawiam
    kulka_1979

    0
  • #9 01 Cze 2013 08:28
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    Witam eko ja mam w mx-6 GE FS, w eko brak kilku opcji, których nie pamiętam. Osobi¶cie uważam że naj ważniejsze to dobry gazownik. Poszukaj dobrego gaziaża w Twojej okolicy, i ciesz się gotówk±, która póĽniej będzie zostawała w portfelu. No i najlepsze na gazie ¶rednio 3-4k na orotomieżu :-) Pozdrawiam

    0
  • #10 10 Cze 2013 20:46
    kulka_1979
    Poziom 10  

    Witam,

    byłam u gazownika- zaproponował mi Staga Premium z wszystkimi elementami uzupełniaj±cymi tej firmy. Koszt 2800. Co o tym powiecie? warto?

    1
  • #11 10 Cze 2013 20:57
    PTNW
    Poziom 12  

    Witam,

    Z tym sterownikiem naprawdę warto. Stag 300 Premium jest podł±czony poprzez OBDII z komputerem sterownika benzyny i dawka gazu jest ustalana dynamicznie i nie ma możliwo¶ci wypalenia gniazd zaworowych. Chyba że gazownik nie podł±czy komputera gazowego do benzynowego i na "sztywno" ustawi mapy to wtedy istnieje duże ryzyko jazdy na ubogiej mieszance.

    1
  • #12 11 Cze 2013 00:29
    psooya
    Poziom 36  

    To też nie jest takie piękne jak się wydaje. Wystarczy ustawić poprawnie korekty po obrotach i żadnej dynamiki nie potrzeba.

    1
  • #13 11 Cze 2013 08:43
    AC SA
    Poziom 10  

    psooya napisał:
    Wystarczy ustawić poprawnie korekty po obrotach i żadnej dynamiki nie potrzeba.

    ja powiem troszkę inaczej. Należy ustawić poprawnie mnożnik jak i korekty a wtedy dopiero wł±czyć korekcję OBD.
    Dopiero po takim zabiegu możemy mieć pewno¶ć, że wszystko będzie działało jak należy ;).

    1
  • #14 11 Cze 2013 10:02
    psooya
    Poziom 36  

    No dokładnie, czyli po sumiennym ustawieniu korekt obrotów dalsza adaptacja (utrzymywanie STFT w zadanym przedziale) wg mnie niema sensu (to moje amatorskie zdanie bo po to s± korekty obrotów wła¶nie by to zapewnić i ECU PB który ma specjalnie zdefiniowany przedział np od -10% do +5%). Jedyne do czego można by mieć zastrzeżenia to poprawne przedziały korekt i rozbieżno¶ci STFT w danym przedziale obrotów wynikaj±ce z "kwantyzacji obrotów". Z obserwacji też zauważyłem, że STFT jest również warto¶ci± ¶redni± a nie chwilow± więc jak by nie patrzeć i tak mog± pojawić się odchyłki.
    Natomiast wystrojenie korekt obrotów za pomoc± OBD na podstawie STFT jest jak najbardziej słuszne. Sam tam stroiłem używaj±c testera OBD więc i sterownik mógłby zrobić to automatycznie przez co odpada zbieranie bezużytecznych teoretycznych mapek.

    0
  • #15 14 Cze 2013 00:12
    bastardinio
    Poziom 8  

    Witam, jeżdżę od 17 lat na lpg i zawsze byłem super zadowolony do póki nie zakupiłem auta z instalacj± brc która mi przysparza tyle kłopotów, że jestem wykończony psychicznie. Oczywi¶cie wymieniłem filtry ¶wiece, wtryski, cuda wianki, i dalej morduję się z szarpaniem etc. szczególnie na trasie. Nikt nic nie wie, bo się na tych instalacjach nie znaj±, serwis brc to totalna porażka nie jest zainteresowany w ogóle pomoc±. Już się zdecydowałem na wymianę tego szajsu którego nawet serwis nie umie zdiagnozować, zostanie tylko butla. Dodam jeszcze , że za jeden wtrysk płaciłem tyle co cała listwa staga. Przestrzegam wszystkich przed t± instalacj± jest tyle lepszych bardziej popularnych które s± mniej kłopotliwe. Lpg tak, ale nie brc!!

    0
  • #16 14 Cze 2013 07:26
    psooya
    Poziom 36  

    Zmień gazownika, BRC maj± bardzo dobre wtryski a ty masz Ľle ustawion± instalacje, bo nikt z tob± nie odbył długiej trasy by to zdiagnozować. Czakram ponoć nie stwarza problemów. PodjedĽ i zobacz.

    0
  • #17 14 Cze 2013 11:12
    bastardinio
    Poziom 8  

    Wła¶nie do tego piję, że w mniejszym mie¶cie jest tylko jedna kanciapa która to montuje, inni tego nie serwisuj± bo nie maj± programów wtyczek etc. Z brc powiedział, że nie będzie ze mn± nigdzie jeĽdził i sprawdzał bo nie ma czasu. Więc polecam innym bardziej popularne instalacje, bo jak jeden nie umie to drugi naprawi. Nie mówie bo jak nie szarpie to da się jeĽdzić, ale przy awarii i tak działaj±cym serwisie jestem skazany tylko na siebie.

    0
  • #18 14 Cze 2013 12:27
    psooya
    Poziom 36  

    Poszukaj w okolicy Czakramu zadzwoń do nich i podjedĽ. Nawet jakby¶ miał zrobić 100km w jedn± stronę a mieć spokój to wg mnie się opłaca, jak nie to kup kabel i poszukaj softu bo jest na forum (albo kto¶ udostępni), tester OBD i w drogę.

    Dodano po 6 [minuty]:

    http://lpg-brc.pl/index3.html

    0
  • #19 15 Cze 2013 00:09
    bravomen
    Poziom 7  

    bastardinio
    Miałem podobny problem. BRC i szarpanie. Tak jak by iskry na ułamek sekundy zabrakło. Regulacje, filtry i wszelakie ustawienia nic nie dawało. Teoretycznie na jałowym biegu wszystko ok. Okazało się, że wi±zka kabli id±ca od komputera była połamana. 4 kable były złamane i przerywało. Namordowałem się z tym strasznie. JeĽdziłem na podmianki wszelkich elementów instalacji elektrycznej benzynowej i nic. W końcu sam pod domem, jak już auto kulało i paliło na 3 cyl. poruszałem każdym kablem, każdym stykiem aż w końcu przy ruszaniu wi±zk± od kompa auto ożyło i silnik pracował jak powinien. Jazda z kompem nic nie pokazywała bo jak miała pokazać? Ogólnie potwierdziła się w moim przypadku teza, że BRC ma elektrykę (wi±zki) wykonan± z kiepskich komponentów. Spróbuj z tym, może pomoże :)

    "Z brc powiedział, że nie będzie ze mn± nigdzie jeĽdził i sprawdzał bo nie ma czasu"
    Kopn±ć dziada w tyłek i zagonić do pracy. Za to pieni±dze bierze. Nawet BRC trzeba stroić na trasie, po strojeniu na postoju po jakim¶ czasie kwiatki wychodz±...


    p.s.
    Czakram Warszawa (ul. Maciejki) nie istnieje ! Wszysko w spadku po nich przejeło Energy Gaz Polska na ostrobramskiej.

    0
  • #20 15 Cze 2013 16:49
    bastardinio
    Poziom 8  

    Dzięki za poradę spróbuję z tymi kablami, ale u mnie jest taka sytuacj± że jak jadę dłużej to występuje szarpanie, w mie¶cie na krótkich dystansach jest ok. jak odpinam komp od brc to wtedy ¶miga przez jaki¶ czas normalnie. Jeszcze sprawdzę na okoliczno¶ć grzania się układu-tranzystorów komputera może to przez to też takie jaja mam.

    0
  • #21 30 Cze 2013 10:38
    kulka_1979
    Poziom 10  

    Witam Kolegów ponownie,

    zaryzykowałam i zgazowałam mojego Focusa MK 2 z silnikiem 1.6 Duratec 16 V Ti-VCT (115/120PS)
    W skład wchodz±:
    1. Sterownik - Stag 300 Premium
    2. Zawór gazowy - Valtek
    3. Reduktor - AC
    4. Zbiornik Dormech (44 Litry)
    5 Wielozawór - Tomasetti
    6. Wtryskiwacze, przeł±cznik, filtr, czujnik ci¶nienia - AC
    7. Obudowa wielozaw. - Bormech
    8 wlew gazu pod klapk± - przy wlewie paliwa

    Jak się koledzy zapatrujecie na ten zestaw przy cenie 2600? zł??

    Ps ponieważ nie jestem oblatana w temacie gazu - poradĽcie mi także proszę gdzie mogę poczytać o tym jak prawidłowo użytkować t± instalację lub gdzie mogę znaleĽć szczegółow± instrukcję obsługi użytkownika (nie montażu|).

    Z góry dziękuje i pozdrawiam
    kulka_1979

    0
  • #22 30 Cze 2013 10:53
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    kulka_1979 napisał:
    jak prawidłowo użytkować t± instalację

    Do Ciebie należy tankowanie i pilnowanie przegl±dów okresowych, nic więcej nie musisz robić.

    1
  • #23 02 Lip 2013 18:01
    bastardinio
    Poziom 8  

    Bardzo dobrze, że Stag będzie chodził jak trzeba a i czę¶ci tanie anie jak to przekleństwo brc z którym się tyle morduję.

    0
  • #24 15 PaĽ 2013 11:09
    wbss
    Poziom 1  

    Opisz jak sie sprawuje samochod po zalozeniu instalacji gazowej?

    0
  • #25 04 Maj 2015 10:31
    kulka_1979
    Poziom 10  

    Witam,

    po do¶ć długiej przerwie w bytno¶ci na forum - wreszcie zagl±dnęłam :).
    Po do¶ć długim okresie użytkowania od momentu zamontowania gazóweczki zauważyłam tylko jedno. Jak jeżdżę na benzynie to autko (przy moim silniku) ciut lepiej się zbiera aniżeli na LPG. Po przeł±czeniu na LPG spada moc (choć nie o wiele), co widać szczególnie w momencie przyspieszania. Autko nie jest tak zrywne.
    Nie wiem czy to tylko u mnie takie objawy, czy u wszytkich z "implantami" gazowymi.

    Ogólnie jestem zadowolona z zakupu LPG. W kieszeni więcej zostaje przy tankowaniu paliwa, natomiast przy dokonywaniu przegl±dów technicznych i serwisowaniu - już nie jest tak fajnie. Przegl±dy techniczne s± droższe no i dochodzi koszt serwisowania.

    Dla logo¶ kto "tłucze" rocznie powyżej 10 000 km na pewno opłacalne. Dla osób z mniejszym rocznym kilometrażem znacznych oszczędno¶ci widać nie będzie.

    1
  • #26 04 Maj 2015 11:21
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    kulka_1979 napisał:
    Autko nie jest tak zrywne.
    Nie wiem czy to tylko u mnie takie objawy, czy u wszystkich z "implantami" gazowymi.

    Generalne tak jest. Dużo jednak zależy od konkretnego samochodu, jego silnika, ustawień instalacji LPG itd. U siebie (Renault Scenic II 2.0) nie zauważam większych różnic. Zależy jeszcze od stylu jazdy i mocy silnika.

    1
  • #27 04 Maj 2015 14:00
    psooya
    Poziom 36  

    Ja bym sprawdził AFR w OL bo bardzo możliwe, że jest zbyt ubogo lub bogato przez co zrywu mu brakuje. U mnie nie ma różnicy w mocy a EGT jest w OL niższe o około 20 stopni względem PB.

    1