Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDCI - nierówna praca silnika po regeneracji wtrysków

06 Wrz 2012 14:30 10407 6
  • Poziom 9  
    Kupiłem Forda Focusa TDCI 2003 rok. Ma przejechane 150 tyś. kilometrów. Zaczął kopcić na czarno, a zużycie paliwa było sporo wyższe od średniej. Postanowiliśmy oddać wtryski do regeneracji. Po założeniu nowych wtrysków silnik zaczął pracować nierówno oraz kopcić, tym razem na biało. Kodów nie wpisywaliśmy, bo okazało się, że część z nich jest uszkodzona. Czy to prawda, że "komputer" powinien sam się dostosować do parametrów wtrysku?

    Dodam, że główny problem polega na tym, że mieszkam w Wielkiej Brytanii i nie mogę oddać samochodu do specjalisty od wtryskiwaczy. Diagnostyk zaproponował mi bym zapytał co zrobić z tym problemem u dilera forda. Mechanik Forda powiedział, że oni tych numerów nie mogą znaleźć w systemie i zalecił bym się nim porządnie przejechał po autostradzie.
  • Poziom 9  
    digger123 napisał:
    Który rok ??


    2003
  • Poziom 16  
    Dlaczego akurat skupiles sie na wtryskach, jakakolwiek diagnostyka wskazywala na to ?? Sprawdz najpierw kompresje, i poziom oleju, zwiekszone spalanie moze byc spowodowane slaba kompresja i przez pierscienie dostaje sie do oleju, ktory staje sie coraz rzadszy i jest spalany. Wtryski poprawnie zlozone z powrotem ?? Sprawdz czy nie kopci spod korka ( troche zawsze bedzie kopcil bo to diesel i do tego Ford. Plyn chlodzacy w porzadku ??? Nic sie nie miesza ? W 2003 same
    Wtryski sie nie zaadoptuja.
  • Poziom 27  
    daavid napisał:
    . Czy to prawda, że "komputer" powinien sam się dostosować do parametrów wtrysku?
    Układ wtryskowy Delphi w silnikach tdci posiada zdolność samoadaptacji wtrysków. Podczas jazdy układ optymalizuje kody wtryskiwaczy. Przy wkładaniu zupełnie innych wtrysków najlepiej jest je prawidłowo zakodować - tym nie mniej jeżeli silnik odpalił, to po przejechaniu kilkudziesięciu km z szybkościami ponad 80km/godz powinien zacząć pracować prawidłowo.
  • Poziom 9  
    digger123 napisał:
    Dlaczego akurat skupiles sie na wtryskach, jakakolwiek diagnostyka wskazywala na to ?? Sprawdz najpierw kompresje, i poziom oleju, zwiekszone spalanie moze byc spowodowane slaba kompresja i przez pierscienie dostaje sie do oleju, ktory staje sie coraz rzadszy i jest spalany. Wtryski poprawnie zlozone z powrotem ?? Sprawdz czy nie kopci spod korka ( troche zawsze bedzie kopcil bo to diesel i do tego Ford. Plyn chlodzacy w porzadku ??? Nic sie nie miesza ? W 2003 same
    Wtryski sie nie zaadoptuja.


    Po sprawdzeniu wtrysków okazało się, że jeden wtrysk był całkowicie rozwalony, a drugi też nie był w normie. Ciśnienie w silniku było mierzone i jest OK. Wiem, że problemów może być więcej, a co gorsza jeden nie wyklucza drugiego, nie mniej jednak wtryski na pewno były walnięte.
  • Poziom 16  
    Na bank ma kompresje dobrą ??
    Komp będzie starał się nadrobić brak kompresji dodatkową dawka paliwa
    Jak wyglądają przelewy ??
    To można nawet zrobić samemu
    Robisz to sam, czy ktoś za Ciebie to robi ??
    Ile barów ma każdy cylinder ??? W dieslu na jednym ucieknie kilka i może być lipa.
    Żeby coś można powiedzieć jak zwykle muszą pojawić się jakieś cyfry ( i to nie te z roku rejestracji)
    Odłącz odmę niech turbina tego nie zasysa, jedną sprawę będziesz miał załatwioną

    P.S.
    150kkm to jest ledwie ponad 90K mil, słabo widzę ten przebieg jak na 2003 ( ledwie ponad 9000 mil rocznie ???? ilu właścicieli miał ten pojazd ?? Ja robię kręcąc się w "koło komina" 20k+ mil rocznie lekko, masz jakiś kwit na to ze to auto przejechało tyle, książka serwisowa np. ) ) chyba ze jest 150 K mil to inna sprawa i wtedy ma prawo sypać się już wiele rzeczy


    Jeszcze diesel w UK 10 letni z przebiegiem 90 kmiles