Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pedał hamulca w golfie II

25 Sty 2005 02:03 2201 6
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich-czy ktoś wie jak zwiększyć efektywność działania pedału hamulca? Hodzi o to, że aby zahamować muszę mocno wdusić pedał hamulca. Czy jest jakiś sposób by hamulec zaczął działać przy mniejszym nacisku pedału? Serwo jest chyba w porządku-sprawdziłem pompując pedałem do momentu aż nie będzie możliwe jego wciśnięcie (przy zgaszonym silniku) potem przydusiłem pedał i załączyłem silnik-w tym momencie pedał opadł. To jest "książkowa" metoda sprawdzania sprawności serwa-ale może ktoś zna lepszą. proszę o radę-co zrobić by zwiększyć efektywność przacy pedału hamulca? Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    No czekaj, opada przy właczeniu silnika, to właściwe ?
    Jak juz napompujesz to powinien trzymać, pomimo właczenia silnika w tym samym miejscu.
    Musisz sprawdzić jak jest w twoim autku z tylnymi hamulcami, czy są właswciwie podstawione, bo to chyba bębnowe.

    I jeszcze ortografia ?????????????chodzi
    Pozdr.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Stefanek1 napisał:

    Jak juz napompujesz to powinien trzymać, pomimo właczenia silnika w tym samym miejscu.


    I tu sie niestety mylisz. W kazdym aucie ze wspomaganiem ukladu hamulcowego po napompowaniu hamulca i uruchomieniu silnika pedal powinien opadac. Oczywiscie nie w podloge :-). Powinien zatrzymac sie wczesniej.
    Yoland - jesli sie zatrzymuje - sprawdz klocki, tarcze, stan plynu hamulcowego (klasa DOT-4 powinien byc wymieniany co 2 lata lub po spadku temperatury wrzenia bodaj ponizej 170 stopni C.). Niektore warsztaty maja testery temperartury wrzenia i korzystaja z nich - jest to o tyle istotne, ze plyn hamulcowy jest wybitnie higroskopijny (wchlania wode z atmosfery) co bardzo niekorzystnie wplywa na trwalosc (korozja) jak i wydajnosc ukladu hamulcowego (woda ma wieksza scisliwosc).
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Witam. Serwo może działać, ale nie skutecznie. Może istnieje jakaś mała nieszczelność w samym serwie, bądź w układzie podciśnieniowym.
    Znam przypadek,że wymiana ,,sprawnego''serwa znacznie poprawiła wspomaganie. Wystarczyło wtedy lekko trącić pedał hamulca, a samochód prawie stawał dęba.
    Jeszcze jedna sprawa, musisz sprawdzić poprawność działania zacisków i cylinderków, jezeli takie masz.
    Najprościej byłoby wjechać na rolki w Stacji Diagnostycznej i sprawdzić siłe hamowania na każdym kole.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    według mnie to będzie zapowietrzony układ lub j.w klocki i szczęki
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    yoland napisał:
    Witam wszystkich-czy ktoś wie jak zwiększyć efektywność działania pedału hamulca? Hodzi o to, że aby zahamować muszę mocno wdusić pedał hamulca. Czy jest jakiś sposób by hamulec zaczął działać przy mniejszym nacisku pedału?


    Podejżewam, że masz typową usterkę samoregulatorów w tylnych bębnach.
    Zrób tak:
    Na uruchomionym silniku wciśnij hamulec i zaobserwuj ile musisz wcisnąć aby był już opór.
    Następnie zaciągnij ręczny, ale tak aby jeszcze nie hamował (cyli jakieś 1-3 ząbki).
    Znów sprawdź hamulec zasadniczy.

    Jeśli będzie łapał szybciej to przyczyna jest w samoregulatorach w tylnych hamulcach. Poprostu z jakiegoś powodu już nie działają i wciskając hamulec zasadniczy musiz wpierw skasować dużą odległość szczęki bębny.

    Jeśli to o czym pisze się nie sprawdzi, to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.

    Jeśli chodzi o działanie samoregulatorów to ich kiepskie działanie może być związane z:
    - ich zabrudzeniem (są dosyć prymitywne - trzeba rozebrać i oczyścić)
    - zużyciem szczęk
    - zużyciem bębnów
  • Poziom 9  
    pulikow napisał:

    Podejżewam, że masz typową usterkę samoregulatorów w tylnych bębnach.
    Zrób tak:
    Na uruchomionym silniku wciśnij hamulec i zaobserwuj ile musisz wcisnąć aby był już opór.
    Następnie zaciągnij ręczny, ale tak aby jeszcze nie hamował (cyli jakieś 1-3 ząbki).
    Znów sprawdź hamulec zasadniczy....

    Sprawdziłem-bardzo dziękuję za rady-wydaje mi się, że przy lekko zaciągniętym ręcznym-hamulec nożny bierze szybciej-tzn wyżej zaczyna reagować na nacisk nogi-pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.