Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 2007 - Błąd Adblu

michalz2 22 Paź 2012 15:55 11775 22
  • #1 22 Paź 2012 15:55
    michalz2
    Poziom 7  

    Witam
    Chciałbym się dowiedzieć gdzie występują grzałki do podgrzewania systemu Adblu w volvie fh 2007 E5. Ponieważ komputer wyświetla mi błąd z podgrzewaniem systemu Adblu. Z tego co słyszałem w systemie Adblu występują 3 grzałki. Samochód został niedawno kupiony i chce zobaczy czy ktoś ich przypadkiem nie zdemontował lub czy są podłączone. Jeżeli ktoś domyśla się jakie mogą być przyczyny tego błędu i jak je naprawić proszę pisać. Kod mid jest chyba 255 w tej chwili nie mogę sprawdzić na 100% ponieważ autko jest w trasie.

    Może ktoś już się z tym spotkał.
    Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.

    2 22
  • Pomocny post
    #2 22 Paź 2012 20:37
    cielak1989
    Poziom 12  

    Ogolenie jest 7 grzałek 2 w pompie jedna w pajączku i jedna w każdym z przewodów od Adblue . Aby zlokalizować która to jest grzałka musisz podać dokładny błąd jaki wyrzuca.

    1
  • #3 27 Paź 2012 12:02
    michalz2
    Poziom 7  

    Błąd, który generuje komputer pokładowy samochodu to:

    MID 128 PSID75 FMI 5

    5
  • Pomocny post
    #4 27 Paź 2012 12:39
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MID 128 PSID 75
    AdBlue- zawór- układ podgrzewania zbiornika

    0
  • #5 03 Lis 2012 15:52
    michalz2
    Poziom 7  

    Powyższa usterka została naprawiona, przewód, który jest połączony z zaworem był niesprawny poprowadziłem nowy i wszystko śmiga. Dziękuje za pomoc.

    Prosiłbym o rozkodowanie następujących błędów:

    MID 128 PSID 102 FMI 5
    MID 128 PSID 104 FMI 5
    MID 128 PSID 84 FMI 5

    1
  • #6 03 Lis 2012 18:56
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MID 128 PSID 102: Podgrzewacz przewodu 3
    MID 128 PSID 104: Podgrzewacz przewodu 4
    MID 128 PSID 84: Podgrzewacz przewodu 2

    2
  • #7 03 Lis 2012 20:46
    michalz2
    Poziom 7  

    Czy wie ktoś gdzie mniej więcej są zlokalizowane te grzałki i jak one wyglądają, w jaki sposób sprawdzić te grzałki. Czy ewentualnie można ją w jakiś sposób naprawić?? Z góry dzięki za pomoc.

    0
  • #9 10 Lis 2012 11:55
    michalz2
    Poziom 7  

    Witam
    Ostatnia wypowiedz jest bardzo ogólna, czy może ktoś konkretniej powiedzieć gdzie znajdują się grzałki przewodu 2,3,4 jak można je sprawdzić i czy da się je jakoś naprawić??

    0
  • Pomocny post
    #10 10 Lis 2012 13:32
    daro111
    Poziom 31  

    michalz2 napisał:
    gdzie znajdują się grzałki przewodu 2,3,4

    Każdy z przewodów ma na całej długości oplot który jest jego grzałką;zakończony wtyczką elektryczną.Raczej nienaprawialne wymienia się całość.Co do pomiaru na pewno sprawdzisz omomierzem ale w tej chwili nie pamiętam właściwej wartości.



    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    Mam dane pomiarowe owych grzałek:
    Grzałka 2 (przewód żółty,styk czarny) punkt pomiarowy A4-A34-----8-15 ohm
    Grzałka 3 (przewód czerwony,styk szary) -----"------- A2-A35-----8-13 ohm
    Grzałka 4 (przewód biały,styk niebieski) -------"------- A1-A35-----11-15 ohm

    0
  • #11 10 Lis 2012 17:11
    michalz2
    Poziom 7  

    Podaje dane pomiarowe owych grzałek:
    Grzałka 4- 0 ohm niema przejścia
    Grzałka 3 i 4 - 7,5 ohm jest przejście.

    Co do grzałki 4 to raczej nieunikniona wymiana, ale co mam zrobić z grzałkami 3 i 4?? Grzałki prawie w normie ale czy to prawie robi taką dużą różnice proszę o poradę. Wie ktoś ile dokładnie kosztują te grzałki w serwisie lub ma ktoś jakiś namiar na używane?? Na allegro są używki po 820 zł ale sadzę, że to za dużo podobno nowe w serwisie kosztują około 1000zł. Proszę o poradę. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sorry za pomyłkę przewody 3 i 2 mają 7,5 ohm przewód 4 ma 0.

    0
  • #12 10 Lis 2012 18:17
    daro111
    Poziom 31  

    4-ta do wymiany jak piszesz ale chyba coś nie halo w Twoich informacjach bo podajesz że 4 uszk. a 3 i 4 prawie ok

    michalz2 napisał:
    Grzałka 4- 0 ohm niema przejścia
    Grzałka 3 i 4 - 7,5 ohm jest przejście.

    To która w końcu jest uszkodzona?


    A ok. poprawiłeś :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    Proponowałbym wymienić 4-kę a potem odczytać błędy.

    Dodano po 57 [minuty]:

    michalz2 napisał:
    Grzałka 4- 0 ohm niema przejścia

    0 ohm to zwarcie nie przerwa ;to k-woli ścisłości.

    0
  • #13 11 Lis 2012 21:35
    michalz2
    Poziom 7  

    Witam
    Kupiłem dziś na giełdzie Słomczyn używany przewód (koszt 130zł) żółty z niebieskim stykiem o parametrach 11 ohm, założyłem go na miejsce przewodu 4 (biały niebieski styk) no i komputer przestał emitować błąd co do przewodu 4 :D. Ale co do przewodu 2 i 3 komputer nadal emituje błąd, czy może być jakaś inna przyczyna co do tych błędów czy po prostu z nie do końca pełnych parametrów grzałki robią się te błędy????? Co do mojego 4 przewodu okazało się, że po zmierzeniu grzałki bezpośrednio w przewodzie rezystancja wynosi 12,5 ohm po dalszych oględzinach okazało się, że przewód elektryczny w miejscu gdzie wchodzi pod izolacje przewodu jest uszkodzony. Jeśli wyczerpią się już wszystkie pomysły co do przewodów 2 i 3 czy mogę wykorzystać zamiast nich przewód 4??? Budowa ich jest chyba taka sama tylko różnią się długością. Sprzedawca od, którego kupiłem ten przewód ma jeszcze cztery przewody tylko wszystkie z stykami zielonymi kolorystyka przewodów różna ale tak na oko budowa taka sama. Proszę o porady.

    0
  • #14 12 Lis 2012 08:56
    daro111
    Poziom 31  

    michalz2 napisał:
    Ale co do przewodu 2 i 3 komputer nadal emituje błąd, czy może być jakaś inna przyczyna co do tych błędów czy po prostu z nie do końca pełnych parametrów grzałki robią się te błędy?????


    Parametry grzałek podałem wcześniej ,czyli jeżeli którykolwiek z przewodów wykracza poza nie ,jest generowany błąd.
    michalz2 napisał:
    co do przewodów 2 i 3 czy mogę wykorzystać zamiast nich przewód 4???

    Spróbuj podłączyć (tylko elektrycznie) za 2 i 3 jak błędy już nie będą generowane to wiadomo grzałki niesprawne.A jeżeli bez zmian trzeba by sprawdzić instalację grzałek 2 i3 czy nie uszkodzona.Rezystancja 12,5 ohm (o ile masz w miarę dokładny miernik) powinna pasować jako 2 i 3 ,mieści się w tolerancji.

    0
  • #15 12 Lis 2012 09:54
    cielak1989
    Poziom 12  

    Sprawdź napięcie jakie masz na kostkach w rozetce ( te kolorowe kostki do których podłączasz grzałki ) W tych kostkach napięcie powiano być coś około 24 V. Jak dobrze pamiętam kostka czarna i siwa są od grzałki 2 i 3 jeżeli tam niema napięcia 24 V to masz praw podobnie uszkodzoną grzałkę w pajączku ( węże które są podłączone do zespołu pompy i maja tylko jedna kostkę elektryczną ). Jeżeli tak jest jak wyżej napisałem to sprawdź końcówki węża w pajączku ( ten koniec który łączy się z wężem z grzałką) koloru czerwonego i żółtego rozbierz kocówki te tuleje plastikowe i tam jest skrętka przewodu jasno zielonego rozwiń ją i na końcach będzie zakończona tulejką zgrzaną przewody w tulejkach przegniwają i nie ma przejścia dlatego wywala błąd grzałki 2 i 3 jeżeli grzałki i węzach są sprawne

    0
  • #16 12 Lis 2012 11:54
    michalz2
    Poziom 7  

    Witam
    Napięcie w tych kostkach powinno występować na włączonym silniku?? Dalsza część badań dopiero za kilka dni ponieważ samochód jest w trasie i zjedzie raczej w sobotę. Wielkie dzięki za porady.

    0
  • #17 12 Lis 2012 18:11
    cielak1989
    Poziom 12  

    Tak na odpalonym silniku w gniazdach o kolorach czarny szary zielony i niebieski powino byc po 24 V

    0
  • #18 12 Lis 2012 19:10
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    michalz2 napisał:
    Witam
    Kupiłem dziś na giełdzie Słomczyn używany przewód (koszt 130zł) żółty z niebieskim stykiem o parametrach 11 ohm, założyłem go na miejsce przewodu 4 (biały niebieski styk) no i komputer przestał emitować błąd co do przewodu 4 :D. Ale co do przewodu 2 i 3 komputer nadal emituje błąd, czy może być jakaś inna przyczyna co do tych błędów czy po prostu z nie do końca pełnych parametrów grzałki robią się te błędy????? Co do mojego 4 przewodu okazało się, że po zmierzeniu grzałki bezpośrednio w przewodzie rezystancja wynosi 12,5 ohm po dalszych oględzinach okazało się, że przewód elektryczny w miejscu gdzie wchodzi pod izolacje przewodu jest uszkodzony. Jeśli wyczerpią się już wszystkie pomysły co do przewodów 2 i 3 czy mogę wykorzystać zamiast nich przewód 4??? Budowa ich jest chyba taka sama tylko różnią się długością. Sprzedawca od, którego kupiłem ten przewód ma jeszcze cztery przewody tylko wszystkie z stykami zielonymi kolorystyka przewodów różna ale tak na oko budowa taka sama. Proszę o porady.

    Przewód występuje w katalogu z tzw. "metra", wystarczy ze zalozysz odpowiednie zaciski z materiału kwasoodpornego i możesz uruchamiać produkcję :) . Ewentualnie można adaptować długie przewody używane. I tutaj uwaga na przewody zanieczyszczone olejem napędowym! W większości można je z powodzeniem naprawiać jeśli uszkodzenie skróci przewód nie więcej jak o 5-10 cm.

    0
  • #19 19 Lis 2012 12:18
    michalz2
    Poziom 7  

    Witam
    Grzałki długie 3 i 2 okazały się dobre podłączyłem do kostek przewód 4 ale komputer nadal emitował błędy. Rozpiąłem wszystkie kostki z rozetki i okazało się, że w kostce szarej do, której idą cztery przewody elektryczne z pająka, dwa przewody zaśniedziały tak, że zjadło bolce od pinów, zarobiłem nową kostkę ale komputer i tak emitował błędy co do grzałki 3 i 2. Zdemontowałem pompę AdBlu i pająka i postanowiłem przejrzeć wszystko w tym rejonie. Okazało się że przewody pająka kolor czarny i biały są niesprawne. W jednym przewodzie przewód elektryczny idący od grzałki był niesprawny wprowadziłem nowy w drugim zjadło obydwa przewody grzałki przy samej izolacji, rozprułem kawałek izolacji przewodu i poprowadziłem nowy przewód elektryczny. Złożyłem wszystko do kupy, odpaliłem samochód no i komputer nie emituje już żadnych błędów, kontrolka związana z emisjami zgasła. Podziękowania za pomoc. Pozdrawiam.

    0
  • #20 21 Lis 2012 09:43
    daro111
    Poziom 31  

    michalz2 napisał:
    Okazało się że przewody pająka kolor czarny i biały są niesprawne. W jednym przewodzie przewód elektryczny idący od grzałki był niesprawny wprowadziłem nowy w drugim zjadło obydwa przewody grzałki przy samej izolacji, rozprułem kawałek izolacji przewodu i poprowadziłem nowy przewód elektryczny.


    Czyli tak jak sugerowałem.
    daro111 napisał:
    Spróbuj podłączyć (tylko elektrycznie) za 2 i 3 jak błędy już nie będą generowane to wiadomo grzałki niesprawne.A jeżeli bez zmian trzeba by sprawdzić instalację grzałek 2 i3 czy nie uszkodzona

    Gratuluję wytrwałości :)

    0
  • #21 24 Lis 2012 16:20
    michalz2
    Poziom 7  

    Witam
    W volvie u kolegi wystąpił błąd Mid 128 PPid 273 FMI 7. Wiem, że jest to błąd, który dotyczy niskiego ciśnienia w układzie adblu. Zostały wyczyszczone przewody, smok w zbiorniku adblu, wymienione filtry ale błąd nadal się pokazywał. Zdemontowaliśmy przewód, który był nałożony na filtr wstępny odpaliliśmy samochód i nie było czuć żadnego zasysania, zdjęliśmy pokrywę pompy i okazało się, że pompka od adblu działa. Przewód, który idzie do zaworu kierunku przepływu ma napięcie 24V ale nie słychać żadnego charakterystycznego odgłosu, które świadczyło by o pracy zaworu. Czy przyczyną tej usterki może być powyższy zawór. Czy da się ten zawór w jakiś sposób naprawić??

    0
  • #22 25 Lis 2012 22:21
    cielak1989
    Poziom 12  

    Trzeba wymienić mebranki w zaworze kierunkowym oraz pompce

    0
  • #23 25 Lis 2012 22:48
    art2ditur
    Poziom 9  

    A bezpieczniki sprawdził? od adblu są za akumulatorami takie 3 wtyczki z prawej.

    1