Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TestoTesto
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FH 2007 - Błąd Adblu

22 Oct 2012 15:55 16329 22
  • Level 8  
    Witam
    Chciałbym się dowiedzieć gdzie występują grzałki do podgrzewania systemu Adblu w volvie fh 2007 E5. Ponieważ komputer wyświetla mi błąd z podgrzewaniem systemu Adblu. Z tego co słyszałem w systemie Adblu występują 3 grzałki. Samochód został niedawno kupiony i chce zobaczy czy ktoś ich przypadkiem nie zdemontował lub czy są podłączone. Jeżeli ktoś domyśla się jakie mogą być przyczyny tego błędu i jak je naprawić proszę pisać. Kod mid jest chyba 255 w tej chwili nie mogę sprawdzić na 100% ponieważ autko jest w trasie.

    Może ktoś już się z tym spotkał.
    Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.
  • TestoTesto
  • Helpful post
    Level 13  
    Ogolenie jest 7 grzałek 2 w pompie jedna w pajączku i jedna w każdym z przewodów od Adblue . Aby zlokalizować która to jest grzałka musisz podać dokładny błąd jaki wyrzuca.
  • Level 8  
    Błąd, który generuje komputer pokładowy samochodu to:

    MID 128 PSID75 FMI 5
  • TestoTesto
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    MID 128 PSID 75
    AdBlue- zawór- układ podgrzewania zbiornika
  • Level 8  
    Powyższa usterka została naprawiona, przewód, który jest połączony z zaworem był niesprawny poprowadziłem nowy i wszystko śmiga. Dziękuje za pomoc.

    Prosiłbym o rozkodowanie następujących błędów:

    MID 128 PSID 102 FMI 5
    MID 128 PSID 104 FMI 5
    MID 128 PSID 84 FMI 5
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    MID 128 PSID 102: Podgrzewacz przewodu 3
    MID 128 PSID 104: Podgrzewacz przewodu 4
    MID 128 PSID 84: Podgrzewacz przewodu 2
  • Level 8  
    Czy wie ktoś gdzie mniej więcej są zlokalizowane te grzałki i jak one wyglądają, w jaki sposób sprawdzić te grzałki. Czy ewentualnie można ją w jakiś sposób naprawić?? Z góry dzięki za pomoc.
  • Level 8  
    Witam
    Ostatnia wypowiedz jest bardzo ogólna, czy może ktoś konkretniej powiedzieć gdzie znajdują się grzałki przewodu 2,3,4 jak można je sprawdzić i czy da się je jakoś naprawić??
  • Helpful post
    Level 31  
    michalz2 wrote:
    gdzie znajdują się grzałki przewodu 2,3,4

    Każdy z przewodów ma na całej długości oplot który jest jego grzałką;zakończony wtyczką elektryczną.Raczej nienaprawialne wymienia się całość.Co do pomiaru na pewno sprawdzisz omomierzem ale w tej chwili nie pamiętam właściwej wartości.



    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    Mam dane pomiarowe owych grzałek:
    Grzałka 2 (przewód żółty,styk czarny) punkt pomiarowy A4-A34-----8-15 ohm
    Grzałka 3 (przewód czerwony,styk szary) -----"------- A2-A35-----8-13 ohm
    Grzałka 4 (przewód biały,styk niebieski) -------"------- A1-A35-----11-15 ohm
  • Level 8  
    Podaje dane pomiarowe owych grzałek:
    Grzałka 4- 0 ohm niema przejścia
    Grzałka 3 i 4 - 7,5 ohm jest przejście.

    Co do grzałki 4 to raczej nieunikniona wymiana, ale co mam zrobić z grzałkami 3 i 4?? Grzałki prawie w normie ale czy to prawie robi taką dużą różnice proszę o poradę. Wie ktoś ile dokładnie kosztują te grzałki w serwisie lub ma ktoś jakiś namiar na używane?? Na allegro są używki po 820 zł ale sadzę, że to za dużo podobno nowe w serwisie kosztują około 1000zł. Proszę o poradę. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sorry za pomyłkę przewody 3 i 2 mają 7,5 ohm przewód 4 ma 0.
  • Level 31  
    4-ta do wymiany jak piszesz ale chyba coś nie halo w Twoich informacjach bo podajesz że 4 uszk. a 3 i 4 prawie ok
    michalz2 wrote:
    Grzałka 4- 0 ohm niema przejścia
    Grzałka 3 i 4 - 7,5 ohm jest przejście.

    To która w końcu jest uszkodzona?


    A ok. poprawiłeś :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    Proponowałbym wymienić 4-kę a potem odczytać błędy.

    Dodano po 57 [minuty]:

    michalz2 wrote:
    Grzałka 4- 0 ohm niema przejścia

    0 ohm to zwarcie nie przerwa ;to k-woli ścisłości.
  • Level 8  
    Witam
    Kupiłem dziś na giełdzie Słomczyn używany przewód (koszt 130zł) żółty z niebieskim stykiem o parametrach 11 ohm, założyłem go na miejsce przewodu 4 (biały niebieski styk) no i komputer przestał emitować błąd co do przewodu 4 :D. Ale co do przewodu 2 i 3 komputer nadal emituje błąd, czy może być jakaś inna przyczyna co do tych błędów czy po prostu z nie do końca pełnych parametrów grzałki robią się te błędy????? Co do mojego 4 przewodu okazało się, że po zmierzeniu grzałki bezpośrednio w przewodzie rezystancja wynosi 12,5 ohm po dalszych oględzinach okazało się, że przewód elektryczny w miejscu gdzie wchodzi pod izolacje przewodu jest uszkodzony. Jeśli wyczerpią się już wszystkie pomysły co do przewodów 2 i 3 czy mogę wykorzystać zamiast nich przewód 4??? Budowa ich jest chyba taka sama tylko różnią się długością. Sprzedawca od, którego kupiłem ten przewód ma jeszcze cztery przewody tylko wszystkie z stykami zielonymi kolorystyka przewodów różna ale tak na oko budowa taka sama. Proszę o porady.
  • Level 31  
    michalz2 wrote:
    Ale co do przewodu 2 i 3 komputer nadal emituje błąd, czy może być jakaś inna przyczyna co do tych błędów czy po prostu z nie do końca pełnych parametrów grzałki robią się te błędy?????


    Parametry grzałek podałem wcześniej ,czyli jeżeli którykolwiek z przewodów wykracza poza nie ,jest generowany błąd.
    michalz2 wrote:
    co do przewodów 2 i 3 czy mogę wykorzystać zamiast nich przewód 4???

    Spróbuj podłączyć (tylko elektrycznie) za 2 i 3 jak błędy już nie będą generowane to wiadomo grzałki niesprawne.A jeżeli bez zmian trzeba by sprawdzić instalację grzałek 2 i3 czy nie uszkodzona.Rezystancja 12,5 ohm (o ile masz w miarę dokładny miernik) powinna pasować jako 2 i 3 ,mieści się w tolerancji.
  • Level 13  
    Sprawdź napięcie jakie masz na kostkach w rozetce ( te kolorowe kostki do których podłączasz grzałki ) W tych kostkach napięcie powiano być coś około 24 V. Jak dobrze pamiętam kostka czarna i siwa są od grzałki 2 i 3 jeżeli tam niema napięcia 24 V to masz praw podobnie uszkodzoną grzałkę w pajączku ( węże które są podłączone do zespołu pompy i maja tylko jedna kostkę elektryczną ). Jeżeli tak jest jak wyżej napisałem to sprawdź końcówki węża w pajączku ( ten koniec który łączy się z wężem z grzałką) koloru czerwonego i żółtego rozbierz kocówki te tuleje plastikowe i tam jest skrętka przewodu jasno zielonego rozwiń ją i na końcach będzie zakończona tulejką zgrzaną przewody w tulejkach przegniwają i nie ma przejścia dlatego wywala błąd grzałki 2 i 3 jeżeli grzałki i węzach są sprawne
  • Level 8  
    Witam
    Napięcie w tych kostkach powinno występować na włączonym silniku?? Dalsza część badań dopiero za kilka dni ponieważ samochód jest w trasie i zjedzie raczej w sobotę. Wielkie dzięki za porady.
  • Level 13  
    Tak na odpalonym silniku w gniazdach o kolorach czarny szary zielony i niebieski powino byc po 24 V
  • Diesel injection systems specialist
    michalz2 wrote:
    Witam
    Kupiłem dziś na giełdzie Słomczyn używany przewód (koszt 130zł) żółty z niebieskim stykiem o parametrach 11 ohm, założyłem go na miejsce przewodu 4 (biały niebieski styk) no i komputer przestał emitować błąd co do przewodu 4 :D. Ale co do przewodu 2 i 3 komputer nadal emituje błąd, czy może być jakaś inna przyczyna co do tych błędów czy po prostu z nie do końca pełnych parametrów grzałki robią się te błędy????? Co do mojego 4 przewodu okazało się, że po zmierzeniu grzałki bezpośrednio w przewodzie rezystancja wynosi 12,5 ohm po dalszych oględzinach okazało się, że przewód elektryczny w miejscu gdzie wchodzi pod izolacje przewodu jest uszkodzony. Jeśli wyczerpią się już wszystkie pomysły co do przewodów 2 i 3 czy mogę wykorzystać zamiast nich przewód 4??? Budowa ich jest chyba taka sama tylko różnią się długością. Sprzedawca od, którego kupiłem ten przewód ma jeszcze cztery przewody tylko wszystkie z stykami zielonymi kolorystyka przewodów różna ale tak na oko budowa taka sama. Proszę o porady.

    Przewód występuje w katalogu z tzw. "metra", wystarczy ze zalozysz odpowiednie zaciski z materiału kwasoodpornego i możesz uruchamiać produkcję :) . Ewentualnie można adaptować długie przewody używane. I tutaj uwaga na przewody zanieczyszczone olejem napędowym! W większości można je z powodzeniem naprawiać jeśli uszkodzenie skróci przewód nie więcej jak o 5-10 cm.
  • Level 8  
    Witam
    Grzałki długie 3 i 2 okazały się dobre podłączyłem do kostek przewód 4 ale komputer nadal emitował błędy. Rozpiąłem wszystkie kostki z rozetki i okazało się, że w kostce szarej do, której idą cztery przewody elektryczne z pająka, dwa przewody zaśniedziały tak, że zjadło bolce od pinów, zarobiłem nową kostkę ale komputer i tak emitował błędy co do grzałki 3 i 2. Zdemontowałem pompę AdBlu i pająka i postanowiłem przejrzeć wszystko w tym rejonie. Okazało się że przewody pająka kolor czarny i biały są niesprawne. W jednym przewodzie przewód elektryczny idący od grzałki był niesprawny wprowadziłem nowy w drugim zjadło obydwa przewody grzałki przy samej izolacji, rozprułem kawałek izolacji przewodu i poprowadziłem nowy przewód elektryczny. Złożyłem wszystko do kupy, odpaliłem samochód no i komputer nie emituje już żadnych błędów, kontrolka związana z emisjami zgasła. Podziękowania za pomoc. Pozdrawiam.
  • Level 31  
    michalz2 wrote:
    Okazało się że przewody pająka kolor czarny i biały są niesprawne. W jednym przewodzie przewód elektryczny idący od grzałki był niesprawny wprowadziłem nowy w drugim zjadło obydwa przewody grzałki przy samej izolacji, rozprułem kawałek izolacji przewodu i poprowadziłem nowy przewód elektryczny.


    Czyli tak jak sugerowałem.
    daro111 wrote:
    Spróbuj podłączyć (tylko elektrycznie) za 2 i 3 jak błędy już nie będą generowane to wiadomo grzałki niesprawne.A jeżeli bez zmian trzeba by sprawdzić instalację grzałek 2 i3 czy nie uszkodzona

    Gratuluję wytrwałości :)
  • Level 8  
    Witam
    W volvie u kolegi wystąpił błąd Mid 128 PPid 273 FMI 7. Wiem, że jest to błąd, który dotyczy niskiego ciśnienia w układzie adblu. Zostały wyczyszczone przewody, smok w zbiorniku adblu, wymienione filtry ale błąd nadal się pokazywał. Zdemontowaliśmy przewód, który był nałożony na filtr wstępny odpaliliśmy samochód i nie było czuć żadnego zasysania, zdjęliśmy pokrywę pompy i okazało się, że pompka od adblu działa. Przewód, który idzie do zaworu kierunku przepływu ma napięcie 24V ale nie słychać żadnego charakterystycznego odgłosu, które świadczyło by o pracy zaworu. Czy przyczyną tej usterki może być powyższy zawór. Czy da się ten zawór w jakiś sposób naprawić??
  • Level 13  
    Trzeba wymienić mebranki w zaworze kierunkowym oraz pompce
  • Level 9  
    A bezpieczniki sprawdził? od adblu są za akumulatorami takie 3 wtyczki z prawej.