Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Deutz Agrotron 4.95 wspomaganie układu kierowniczego

meteor1 26 Lis 2012 21:32 7011 16
  • #1 26 Lis 2012 21:32
    meteor1
    Poziom 8  

    Witam.
    Tak jak w temacie.
    Mam problem z wspomaganiem na małych obrotach silnika ok.850.
    Gdy zaczynam skręcać kołami obroty silnika spadają na 600 a przy maksymalnym skręcie potrafi zgasnąć.
    Kierownica chodzi bardzo lekko ale czuć na silniku duże obciążenie.
    Olej i filtry ok.
    Orbitrol jest na pięć wyjść i zasilany jest pompą, która posiada dzielnik strumienia.
    Z pompy wychodzą trzy przewody zasilające. Dwa przewody na orbitrol i jeden na podnośnik, hydraulika, hamulce.
    Ciśnienie na hydraulice 200 bar, na orbitrol 150 bar.
    Może ktoś miał coś takiego?

    0 16
  • #2 28 Lis 2012 14:40
    kkknc
    Poziom 42  
  • #3 29 Lis 2012 20:56
    meteor1
    Poziom 8  

    Też tak myślę . Odkręciłem przewód od dzielnika który idzie na piąty otwór do orbitrola i pojawia się olej podciśnieniem. W tym czasie kierownicą nie ruszam czyli dzielnik powinien skierować olej na hydraulikę. Dalej ruszam wspomaganiem olej z orbitrola idzie do dzielnika i powinien przymknąć zawór w dzielniku i podać więcej oleju do orbitrola.Tu jest zagadka dwa ciśnienia w przeciwnych kierunkach. Przydała by się pompa na podmianę . Za nową trzeba dać ok. 4000 tyś. Chyba że jest inny sposób żeby to sprawdzić ???

    0
  • #4 05 Gru 2012 16:00
    Arek1984
    Poziom 16  

    Z pompy olej też może lecieć w dzielniku strumieni jest otwór przez który może lecieć olej w stronę orbitrola. Jak kręcisz kierownicą to hydraulika wolniej działa?

    0
  • #5 04 Sty 2013 21:58
    meteor1
    Poziom 8  

    Dzielnik posiada dysze które są wkręcane w suwak dzielnika . Na pracującym silniku obroty ok.800 z wyjścia ls [cienki przewód] dzielnika wypływa olej ok. 1 litr na minutę . Próbując go dławić zaczyna mocno obciążać silnik a gdy zaślepię go na zgaszonym silniku to ciągnik nie zapali bo jest za duże obciążenie. To tak jak bym symulował skręcone koła na max a chyba powinien dać rady odpalić ??? Ciągnąc dalej temat wysłałem orbitrol do sprawdzenia firma hydrotor tuchola. Sprawdzony odesłany wynik ok. sprawny. Pompy nie chcą sprawdzić bo jest z dzielnikiem i nie mogą zrobić symulacji. Załatwiłem używkę orbitrol przełożyłem bez zmian.Znalazłem adres do serwisu bosch i wysłałem tam pompę. Jak tam wyjdzie że pompa ok. to po prostu kapitulacja.Czekam dalej na porady może ktoś na forum ma wiedzę w temacie ???

    0
  • #6 04 Sty 2013 22:22
    Arek1984
    Poziom 16  

    Kiedyś w JCB próbowałem zablokować dzielnik tak aby cały olej poszedł na wspomaganie to też rozrusznik nie dał rady przekręcić. U ciebie może dysze na dzielniku się rozkalibrowały i za dużo puszcza na wspomaganie?

    0
  • #7 04 Sty 2013 22:58
    meteor1
    Poziom 8  

    Są tam dwie dysze po obu stronach suwaka .Jedną z nich wykręcałem ale pod kątem drożności . Co do regulacji chyba tam nie ma wkręca się do oporu i tyle.Na pewno odpowiadają za położenie suwaka przy energicznym skręcaniu kołami itp. żeby suwak szoku nie dostał . Jedno jest pewne są drożne

    0
  • #8 05 Sty 2013 01:20
    c_zarek
    Poziom 10  

    Orbitrol działa dobrze jeśli na 5wyjsciu czyli LS daje ciśnienie przy ruchu kierownicą co ma być sygnałem dla pompy zmiennej wydajności że odbiornik zgłasza pobór oleju i trzeba zwiekszyc wydajność pompy.Musisz zaczać od zmierzenia ciśnienia tzw. standbay tzn na wyjściu pompy bez żadnego obciążenia a następnie przy maksymalnym skręcie kół.

    0
  • #9 07 Sty 2013 22:30
    meteor1
    Poziom 8  

    Zgadza się c_zarek.Orbitrol przewodem ls steruje pompą a dokładniej zaworem priorytetowym [dzielnik] .W tym układzie priorytetem jest układ kierowniczy który ma pierwszeństwo w zaopatrzenie w olej a potem podnośnik itp. Sprawdzałem na pracującym ciągniku jednocześnie skręcać kolami i pracować podnośnikiem.Oleju jest dość może delikatnie podnośnik wolniej działa ale tak powinno być. Wracając do tematu pompa z dzielnikiem sprawdzona w bosch wynik sprawna . Na karcie badań opisu jest dużo jak będzie trzeba to napisze. W badaniu pompa została obciążona orbitrol 180 i przedni tuz jako dodatkowy odbiornik .Przy 800 obrotach i ciśnieniu na orbitrol 180 bar pompa ma zapotrzebowanie mocy ok. 7,5 kw. a przy 2200 obrotach ok. 21kw. Chyba idę w ślepą uliczkę ,może po prostu silnik jest słaby i te parę kw. na wolnych obrotach go dobija .Co jeszcze by sprawdzić ???

    1
  • #10 07 Sty 2013 23:58
    c_zarek
    Poziom 10  

    Sprawdziłem u siebie w case MX135 też hydraulika typu LS. Silnik przy maksymalnym skręcie schodzi z 800 na 620-650 obr/min i też słychac że silnik ma ciężko ale to 6 cylindrów więc nie gaśnie. Przyszło mi jeszcze do głowy że w orbitrolu są różne zawory m.innymi przelewowy i może on trzyma za wysokie ciśnienie w układzie.Może by je należało zmierzyć a ja poszukam ile powinno wynosić katalogowo. Czy to się stało nagle ,że ciągnik gaśnie przy skręcie?

    0
  • #11 08 Sty 2013 11:59
    hubertbaran
    Poziom 16  

    Panowie może deczko inna hydraulika ale u mnie przy podobnych objawach zmiana oleju i filtrów na świeże problem zlikwidowała. Tyle że u mnie jest osobna pompa do wspomagania i na max skręcie słychać zawór bezpieczeństwa i ładowanie na powrót do zbiornika.

    1
  • #12 10 Sty 2013 00:40
    meteor1
    Poziom 8  

    Olej 10w40 świeży i filtry też. Wyczyściłem filtr siatkowy na ssaniu co nie każdy o nim wie. Ciśnienia pomierzyłem wcześniej przed wysłaniem pompy do sprawdzenia . Na przewodzie ls 150 bar, na przewodzie zasilającym orbitrol 150bar, na kołach 150bar . W agrotronie powinno być nawet większe do 185 bar. Orbitrol ma zawór bezpieczeństwa 220 bar, ciśnieniowy który widocznie trzyma 150 bar. Przekładałem drugi orbitrol z używki bez zmian. Odpalałem ciągnik z wyjęto pompą od kierowania i odłączyłem pompę od jazdy. Poprawy brak więc wysłałem pompę z myślą że dzielnik jest uszkodzony. Ciągnik ma tą wadę dwa lata od kont został kupiony z zagranicy. Obroty minimalne ma ustawione na 900 Jak się rozgrzeje jest lepiej ale i obroty się podniosą na 1100.

    0
  • #13 10 Sty 2013 01:29
    Arek1984
    Poziom 16  

    A może winna nie jest hydraulika tylko sterowanie silnika? Bo nie powinien mieć wolnych obrotów na 1100rpm.

    0
  • #14 10 Sty 2013 09:46
    hubertbaran
    Poziom 16  

    Silnik zostawmy w spokoju, obroty biegu jałowego zależą od konstrukcji, dla takiego zetora 7211 = 750 obr/min.

    Dzielnik powinien płynnie rozdzielać wiec gdy koła skręcą na max nadmiar oleju i ciśnienia ma mieć upływ do zbiornika.

    0
  • #15 10 Sty 2013 11:05
    Arek1984
    Poziom 16  

    A akurat w tym deutzu wolne obroty powinny być ustawione na 850 wiec coś tu jest nie tak.

    0
  • #16 10 Sty 2013 21:57
    meteor1
    Poziom 8  

    To jest agrotron z 96r. Regulator obrotów mechaniczny a obroty jałowe reguluje się śrubą . Jak ustawię na 600 to na ciepłym będzie ok.850. Widocznie jak się rozgrzeje to ma lżej i podrosną obroty.Dużo hydrauliki skrzynia z połówkami ale i tak powinien dać rady 95 koni. Z tymi obrotami nie wiem czy tak powinny rosnąć 200-250 na ciepłym ale to nie c-360 że stoi u sąsiada i da się porównać

    0
  • #17 24 Lut 2013 18:26
    meteor1
    Poziom 8  

    Kończę ten temat dziękując wszystkim za podpowiedzi i sugestie. Problemem jest silnik a najbardziej regulator obrotów

    0