Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy przesuwnej Faac 740 czy C720

tinek 27 Lis 2012 17:36 19536 14
  • #1 27 Lis 2012 17:36
    tinek
    Poziom 11  

    Witam
    Chcę zamontować napęd do bramy przesuwnej o wymiarach 4m (w świetle) x 1,5m. Waga bramy wg. mnie „na oko” to około 200kg. Mój wybór w wyniku czytanych opinii skierował się na napędy firmy Faac. Sporo osób chwali i kupuje typ 740. Dostępny jest również napęd C720 na temat którego nie ma zbyt wiele na forum, a wydaje się być nowszym modelem. Ceny obydwu są porównywalne. Proszę o wskazówki, co wybrać, jak się spisują one w praktyce.

    0 14
  • #2 29 Lis 2012 14:50
    emzet_81
    Poziom 13  

    Witam,

    Wybór jest bardzo prosty i oczywisty. Bierz FAAC 740.
    Koło zębate w FAAC 740 jest metalowe, a w 720 jest z nylonu. Zasilanie silnika w 740 jest 230V, a w 720 24V. 740 jest do ciężaru bramy 500 kg, a 720 do 400 kg.

    Jeżeli chcesz nowszy model i skłaniasz się do kupienia C720 to lepiej kup model C721 - koło zębata jest w nim metalowe, max. waga bramy 800 kg, a reszta jak w C720.

    Pozdrawiam

    3
  • #3 29 Lis 2012 21:37
    kubus100100
    Poziom 10  

    Bierz 740 sprawdzony model.

    1
  • #4 30 Lis 2012 22:11
    tinek
    Poziom 11  

    Dziękuję kolegom za wskazanie typu. Pozostawiam jeszcze temat otwarty, gdyby ktoś jeszcze chciał dodać swoją opinię o tym nowszym typie. będzie dla potomnych :)

    0
  • #5 09 Lut 2013 09:26
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Witam, posiadam ten napęd 740 od 5lat, wg mnie to jest on przereklamowany, jednym słowem nic specjalnego jak za tak nie małe pieniądze, chyba co najmniej połowa idzie na reklamę.

    Więc wady
    1. U mnie jest krańcówka mechaniczna i bardzo mnie to denerwuję bo jak pada śnieg bo brama chodzi jak chcę (polecam krańcówki magnetyczne)

    2. Moje radio było do du... działało jak chciało i było bardzo powolne (na stole wszystko niby ok w napędzie nie koniecznie),(dość długie czasy reakcji pomiędzy kolejnymi wciśnięciami), ponadto czasami stałem pod bramą samochodem i musiałem wciskać po trzy razy by załapało, na szczęście padł mi jeden pilot nie wiadomo z jakiego powodu i zmieniłem całe radio na elmes i na tej samej antenie jest dzień do nocy, szybka reakcja, pewność działania i zasięg 2 razy większy(ponad 100m)

    3. Centrala też mi się nie podoba, nie zrobili podstawowej rzeczy, przecież jak się ma radio na dwa kanały to aż się prosi zrobić otwieranie jednym przyciskiem a zamykanie drugim, niestety ta wypasiona centrala nie oferuje takiej podstawowej opcji.

    4.Fotokomórki przyprawiały mnie czasem o nerwicę na szczęście po pół roku padły (popękały i zalała je woda), np. podjeżdżam pada (napie......) śnieg brama stoi bo je zapadało, podjeżdżam wieczorem pod bramę nie działa , co jest, a to słońce świeci w odbiornik bariery i pchaj se pan bramę.
    Aktualnie nie planuję montażu bariery podczerwieni bo wiem że to tylko problem, brama ustawiona jest tak że zatrzymam ją jedną ręką, trzeba tylko pamiętać by nie skasować auta, ale przed tym to i bariera nie koniecznie obroni, co do dzieci na podwórku to ich pomysłowość nie zna granic i uważam że bariera niczego nie gwarantuję, najważniejsza jest siła ruchu bramy i by dzieci nie dorwały pilota.

    5. Bardzo praktyczna była by zmiana jednym przełącznikiem lub zworką spośród dwóch poziomów mocy silnika lato , zima, tego też niema, wyświetlacz led podczas słonecznego dnia jest całkowicie nieczytelny, przydało by się wyjście informujące czy brama jest zamknięta/otwarta, tego też niema,a przecież centrala jest dość zaawansowana, z tego co widzę to jest taka sama do dziś.

    Jedynie z mechaniką nie miałem żadnych problemów, nie powiedziałem że ten napęd jest nic niewart, ale reklama dźwignią handlu.

    2
  • #6 09 Lut 2013 09:48
    adwlodar
    Poziom 14  

    Dlatego polecam napęd NICE Robus. Do Twojej bramy (200kg) pasuje 350. Mam i bardzo sobie chwalę. Ostatnio był zasypany do połowy,a mimo to ruszył bez problemu. Zasięg radiowy na prawdę dobry, ergonomiczne i ładne piloty SMILO. Bardzo jasna lampa ledowa (biała), fotokomórki lub inne urządzenia opcjonalne podłączane dwoma przewodami (Bluebus).

    0
  • #7 09 Lut 2013 09:57
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Nie bronię 740 który ma swoje wady ale nie uogólniaj - twoje uwagi odnoszą się do wszystkich przydomowych napędów bram a nie do 740 w szczególności:
    1. Niemal wszystkie starsze napędy miały krańcówki mechaniczne. Od kilku lat praktycznie w każdym napędzie masz wybór - mechaniczne lub magnetyczne (czasem indukcyjne - to w NICE) więc nie narzekaj - "widziały gały co brały". Akurat w 740 obecnie podstawowe są krańcówki magnetyczne (magnetyczne też nie są idealne - po pewnym czasie słabną magnesy, sklejeją sie kontaktrony, namagnesowują się elementy bramy i efekt - wariacje)
    2. Radio - trudno, przypadek - u mnie na ponad 100 zamontowanych odbiorników FAAC nie padł do tej pory ani jeden (piloty - owszem - była seria trefnych 4-guzikowych w których utrząsały się kwarce).
    3. Może i się prosi ale jakoś wszyscy producenci bazują na funkcji krok po kroku a 2 kanał wykorzystują do funkcji bramki lub sterowania urzadzeniami dodatkowymi. Baaardzo nieliczne centralki (wiekowe - np stary Bramster - lub do bram przemysłowych) mają na zaciskach wejścia open i close.
    4. Fotki popękane i nieszczelne? Nieco dziwne - mam na oku kilka bram 6 -letnich i SafeBeamy nie wykazują żadnych oznak zmęczenia. W sumie na kilkadziesiąt bram wymieniłem tylko 1 nadajnik skasowany samochodem i jeden odbiornik ślepnący od słońca. No a mieć pretensje do fotek że nie działają bo ŚNIEG JE ZAPADAŁ? (użyłbym odpowiedzi w podobnym stylu - to se daszki zamontuj...)
    5. Przełącznika zmiany mocy w jakiejkolwiek centralce to W ŻYCIU nie widziałem - a jeśli chcesz, żeby brama przebijała sie przez śnieg i lód jak pług to pamiętaj że z takim samym zapałem przestawi ci samochód albo rękę przepołowi.

    740 jest kupowany właśnie dlatego, że jest "toporny", mechanicznie wytrzymały a centralka własciwie też odporna na wszystko (w odróżnieniu od Robusa - mam juz kolekcję 3 centralek bluebus które padły po gwarancji z różnych powodów i czekają na ew. reanimację)

    1
  • #8 09 Lut 2013 11:41
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Kotbury, wiem że przejaskrawiłem, ale podałem czego oczekuję od bardzo dobrego napędu za jaki uważacie 740-stkę.

    1.Taka firma jak FAAC powinna mieć w standardzie krańcówki indukcyjne koniec kropka, to rozwiązanie wcale nie jest droższe. Mówisz widziały gały co brały, a skąd mogłem to wiedzieć jak to jest jedyny mój napęd, nie montuję ich na co dzień, widziałem tylko seven ale zamiast sevena wolałbym już chińczyka.
    2. Ale radio do dziś jest sprawne, testował nawet je serwis i powiedział że jest ok, tylko co z tego jak się z nim męczyłem.
    3 i 5. Są to moje osobiste spostrzeżenia co powinien posiadać bdb napęd, pewnie nie wszystkim jest to potrzebne, ale denerwowało mnie jak praktycznie dwa tyg codziennie rano wychodziłem by pchnąć bramę która przymarzła mimo tego że ma ustawiony max moment startu którego jakoś nie czuć jak trzymam bramę i ją włączam, jak ustawię max moment pracy wtedy idzie jak głupia.
    4. Mówisz daszki, ale to nic nie da na śnieg z deszczem, mniejsza o śnieg, rozumiem że miały prawo wtedy nie działać, ale fotokomórka powinna być nie wrażliwa na słońce które tak pięknie świeci poziomo na czujkę jak zachodzi :D (też mam montować daszek a może okulary przeciw słoneczne :cry: ), może po prostu nie znam się na czujkach i powinienem je zamontować obie w centralce :D

    2
  • #9 09 Lut 2013 17:31
    KS2507
    Poziom 23  

    Przereklamowane to są obecne napędy NICE ,przekładnie plastikowe padająca elektronika,2 do 3 lat i remont przekładni a w miedzy czasie elektronika padnie.
    Pancerne to były napędy NICE z przed 10 lat ROBO,demontuje się taki napęd po 10 latach pracy z powody głośnej pracy,wymienia się łożyska kondensator i następne 10 lat z głowy.
    Z obecnych napędów polecam HAAC 740/741 ,414/415, D600/D1000.

    1
  • #10 09 Lut 2013 18:04
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Tak się zastanawiam czemu te napędy firmowe są takie drogie, napęd powinien kosztować max 700-800zł z lampą, radiem i pilotami, bo nie widać by była to kosmiczna technika.
    Mimo wszystko cieszę się że sprzedawca wybił mi z głowy faac seven i opuścił mi na cenie 740 bym go wziął, znajomemu seven pękł niemal na pół, ale jakoś go pospawał i się tacza.

    1
  • #11 09 Lut 2013 18:48
    KS2507
    Poziom 23  

    Firmy zajmujące się montażem lub handlem ,właśnie tyle płacą za napędy.
    FAAC 414 komplet ok 1100zł.

    -1
  • #12 09 Lut 2013 22:11
    olcik9981
    Poziom 12  

    To ja zamawiam dwa takie komplety. A Nice to szajs potwierdzam. Robusy to buble z plastikowymi przekładniami. Mam dwa takie po wymianie na Faac 741 .Lepiej dołożyć nawet parę groszy do 740 ki i wziąć 741 i mamy większy zapas mocy i spokój na lata.

    1
  • #13 10 Lut 2013 08:13
    daniel_123
    Poziom 9  

    Witam..

    Jak masz kupić faac 740 to albo dopłać do 741 albo kup GENIUS MILORD SPRINT, od 740 różni się tylko centralą a jest znacznie tańszy. Milord sprawdza się dobrze w ciężkich warunkach, zamontowałem ich na przełomie 5 lat ze 30sztuk i 0 reklamacji. Jeżeli klient odśnieża bramę, napęd jest dobrze zamontowany, zębatki i brama wyregulowana to napęd dzięki swej prostocie pracuje przez długie lata :)

    Co DO C720 to fajny napęd do lekkich bram - nowoczesny, prędkość otwierania i zamykania dwa razy szybsza - co jest fajne. Lecz mimo że producent podaje że jest do 400kg to ten parametr nie może się równać z 740 czy Milorda, po prostu jest połowę słabszy. Wyszedł teraz model silniejszy - nie miałem okazji spr.. C720 zamontowałem 2szt i pracują już około 2 lata bez awaryjnie :)

    Pozdrawiam...

    1
  • #15 11 Paź 2013 18:59
    tinek
    Poziom 11  

    Dziękuję wszystkim za opinię. Wybrałem 740. Temat zamykam.

    0