Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LPG wskaźnik ilości gazu. Wskazania ilości gazu i benzyny.

11 Lut 2005 19:42 47191 59
  • Poziom 11  
    Witam

    Chcal bym sprezyc wskaznik ilosci benzyny z Gazem (lpg)
    czyli chodi o to Jade na GAZ pokazuje ilosc gazu jade na Bnzyne pokazuje ilosc benzyny

    Ma ktos pomysl ?? Czy jest cos na rynku co umozliwa takie podonczena ??

    za pomysly odpowiedzi z Gory dzekuje
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 18  
    ilosci gazu dokladnie nie da sie pokazac!
  • Poziom 22  
    Nie wiem czy jest tak we wszystkich insalacjach holenderskich ale widziałem, że własnie tak było (ASTRA 1,6 GT 93r.)tzn. wskaznik paliwa na desce rozdzielczej pokazywał ilość benzyny lub LPG w zależności od tego na czym sie jedzie w danym momencie. Spróbuj popytać może ma ktoś tak taką instalacje i wtedy podejrzysz patent.

    POZDRAWIAM.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 16  
    witam
    tez sie zastanawiam jak to zrobic, w zbioniku od gazu mam plywak, ktory przesowa sie po drucie oporowym , jest 18 pozycji wiec w miare dokladny, sprawa na poczatku wydawala sie prosta , dobrac rezystancje tak zeby pasowala do rezystancji plywaka w zbiorniku benzyny i tylko przelaczac, uklad sie sprawdz jezeli w zbiorniku benzyny tez bedzie plywak a tlumienie (zeby wskazowka nie szalala na zakretach) bedzie we wskazniku. Natomiat jezeli tlumienie jest w zbiorniku benzyny, wtedy trzeba wykonac i zaprogramowac uklad ktory podlacza sie bezposrednio do wskaznika i wtedy to jest troche wiecej zabawy, bo trzeba sprawdzic rezystancje na pustym i na pelnym zbiorniku oraz napisac program ktory bedzie sterowal wskaznikiem
    No chyba ze ktos ma inny pomysl
    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    do Niematotamto

    sa (plywaki do lpg) potenziometry 0-90 ohm firmy Autronic nie kosztuja duzo bo jakies 15-20 euro ale problem jest taki ze plywak w zbiorniku to 500-2500ohm aha te kiloohmy mowia ze wskazuwka pokazuje prad przeplywajacy a nie napiecie mysle teraz w sumie trzeba by pomiezyc dokladniej na wskazuwce. tylko jak holercia zrobic z 0-90ohm 500-2500 ??
    a tlumienie (zeby wskazowka nie szalala na zakretach) to jest zrobione w skazuwce po prostu jak wlanczam stacyjke wskazuwka powoli idze do gory



    ze ja w szkole nie uwazalem to musi jakos sie dac wyliczyc i wyrysowac ??
  • Poziom 16  
    nie mierzylem rezystancji w plywakach ( za zimno :) ) ale jezeli jest tak jak piszesz to chyba nie da sie tak prosto tego zrobic,jak dodasz rezystancje to i tak bedziesz mial skok tylko 90 ohm (no chyba ze sie myle) sprobuje sie dowiedziec jak koles zrobil to u siebie(na jakims scalaczku) nie widzialem, ale ponoc dziala dobrze. NIE WIEM TYLKO ILE CZASU ZAJMIE MI NAMIERZENIE TEGO KLESIA :(
    Jak wpadniesz na jakis pomysl to daj znac
    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam
    Z tym wskazaniem ilośći lpg na wskazniku paliwa to nie takie proste
    pomiar lpg w zbiorniku nie jest prosty ponieważ plywak zaczyna się poruszać od 10-14 litrów w butli toroidalnej o pojemnosci 42l na 10 litrach mozna zrobić 100 km zależy od apetytu naszego samochodu
    W instalacji z elpigazu "LEONARDO PRO" umozliwia pomiar lpg na wskazniku paliwa
    W praktyce wyglada to tak ze nie spelnia swojego zadania i pokazuje bzdury wiem bo mątowałem kilka takich instalacji w samochodach i klijenci nie byli zadowoleni ze wskazan bo po przejechaniu stu kilometrów na wskazniku pokazywało rezerwe
    Da się zrobić taki ukladzik trzeba by napisać programik który by przeliczał z czujnika na butli na wskazania wskaźnika, wszystko trzeba by wyskalować.

    Ja osobiście mam samochód z gazem i mam odpiętą nawet rezerwę wiem ze przejadę ok 400 km na 28 litrach i przy 350 km tankuje i nigdy mi jeszcze nie brakło gazu a robiłem ponad 30000km
    Jest do zrobienia ale jakim kosztem
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    wiem jak mozesz zamienic rezystancję z czujnika lpg na wskaznik paliwa
    trzeba zanieniac resystancję czujnika na czas ladowania kondensatora a procesor odpowiednio bedzie sterował wypelnieniem tzw PWM i pokazywał ile jest lpg w zbiorniku
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    witam
    ale takie spalanie (28 / 400) to chyba nie w cyklu miejskim?
  • Poziom 11  
    u mnie nie ma problemu z gazem mam 2 zbiorniki i zabieram 110l gazu starcza na jakes 800km w trybie poza miejskim w miescie jakes 700km czyly rezystencja lpg to 0-180ohm a benzyny to 500-2500 nie jestem dobry w elekrtonice moze jakis maly szkic ?? ja zaczne ty moze dokoncz bo ja nie mam pojeca Kondesatory?? albo jakis plan tej centralki LEONARDO PRO
  • Poziom 17  
    Kiedys myslalem nad tym. Moze ktos pomysli jak wykorzystac wskazowke na butli. Chodzi mi o prace mechaniczne. Moze przyczepic jakis peerek i dopiero z niego dac dane do wskaznika na desce.
  • Poziom 11  
    do carefree
    rozwazanie tego ma autronic zdejmujesz szypka ze wskazowka i montujesz to poszukam lepszego zdjeca kiedys wdzalem istrikcje ze zdjecami jak zamontowac na wielozawoze tomaseto
  • Poziom 22  
    wystarczy udać się do autoruzowanej stacji LPG, w tym roku będą mierniki poziomu LPG działajace na zasadie pomiaru poziomu gazu w zbiorniku samochodowym ale pomiar z zewnątrz ! ultradźwięki i komputer przelicza pojemnośc walca sprzężone z komputerem na benzynę
  • Poziom 31  
    ja na poczatku pomyslalem o manometrze ale po krotkiej konsulatcji z ojcem temat upadl bo nie pomyslalem o tym ze cisnienie w butli nie jest rownowazne z iloscia gazu ale to tak na marginesie licze ze pojawia sie tu nowe posty na ten temat bo jest cekawy
  • Poziom 11  
    do stan000
    fajnie by bylo jak bys powiedzal jakej firmy sa beda te zabawki ??

    dzeki
  • Poziom 22  
    ja nie mogę reklamować rej firmy...... lublin ul. lubartowska. montaż, produkcja centralek itp urządzeń do instalacji lpg.
  • Poziom 17  
    mam w Lagunie dokładnie takie rozwiązanie. Gdy jadę na beznynie wskaźnik wskazuje poziom benzyny, gdy przełączy się na gaz - pokazuje stan gazu. Jedynie rezerwa gazu jest na Led. Nie wiem jak to jest zrobione ale wiem, że robił to Elpigaz. Może to coś pomoże...
  • Poziom 11  
    popatrze jaki uklad elpigazu masz?? znaczy jka centralkie ?? naraze wiem gze szukac dzeki
  • Poziom 29  
    Z tymi wskaźnikami zawsze są problemy, no może dość często. Sam jak zakładali mi instalacę to padłem ofiarą lipnych sztuk i miałem dopłacić 50 zł - dałem sobie spokój. Operuję licznikiem przejechanych kilometrów - nie chciałem z nimi walczyć. Opłaciło się - za gratis wymienili mi wąż i oring po 2 latach - i jest oki
  • Poziom 11  
    xawier
    teoretyczne tez moge jezdzic na licznik ale uwazam ze troche komfortu w moim aucie musi byc
  • Poziom 16  
    Najdokladniej bedzie zalozyc komputerek pokladowy za 300zl i miec dodatkowe bajery z tym zwiazane.Zaden system plywakow nie bedzie w stanie dokladnie podac nam poziomu gazu w zbiorniku a ten nowy pomysl ultradzwiekowy na pewno nie bedzie tani i sluzy tylko do jednego.
  • Poziom 11  
    no i temat padl naprawde nikt nie ma zadnych pomyslow jak dam rade w tym tygodnu to kupie te wskazowki do wielozaworow 0-90 ohm i bede kombinowal picia_p mial pomysl ale cos nie ma zbyt czasu

    moj nowy pomysl to silnik krokowy kturym bede sterowal 0-90ohm w 10 krokach i odpowiedno do tego bedze chodzil potencjomet 500-2500ohm nie wiem czy da sie cos takiego zrobic ale nie jest hyba glupie co????? wie ktos jak sie silnikem krokowym steruje idze to zrobic wydaje mi sie ze kedys cos takiego widzalem kreciles potencjometrem i silniczek krokowy tak sie obracal jak przekrecales potencjometr to by bylo rozwazanie ??
  • Poziom 18  
    może zastosować halotron. Przecież strzałka wskaznika poruszana jest magnetycznie, magnesem wewnątrz zaworu. Umiejscowić doświadczalnie i mieżyć natęzęnie pola magnetycznego.

    Pozdrawiam Spektra
  • Poziom 40  
    nie jestem elektronikiem wiec moge piepszyc teraz glupoty, ale moze ktos cos z moich przemyslen wykombinuje

    wlozyc do zbiornika cewke pionowo (tak by zmiana poziomu skroplonego gazu powodowala zmiane indukcyjnoisci cewki)

    no i mamy cos co mozna zmierzyc
    i albo mierzyc indukcyjnosc cewki albo wsadzic do baku druga cewke ktora bedzie poziomo w "najwyzszym punkcie" tak by byla "wypelniona" gazem nieskroplonym ,(takim jaki "jest" w pierwszej cewce ponad poziomem skroplonego gazu) ktora bedzie cewka wzorcowa takie 0
    to momze ulatwic skalowanie i mozna mierzyc to na zasadzie podobnej do zasady dzalania wykrywacza metalu
    albo wsadzic jeszcze cewke ktora bedzie cala zanuzona w skroplonym gazie i mamy w tedy min max i wartosc posrednia wskazujaca poziom

    oczywiscie te cewki musza miec identyczna indukcyjnosc w tym samym osrodku

    nie mam koncepcji jak by te sygnaly obrobic ale jesli by z tych cewek zbudowac obwody rezonansowe to mozna by mierzyc roznice czestotliwosci tych obwodow
    ktora nastepnie nalezalo by zwizualizowac na wskazniku w sposob zalezny od typu i zasady dzialania wskaznika

    tak to sobie wlasnie wymyslilem wydaje mi sie ze mozna by na tej zasadzie zbudowac wskaznik poziomu niemniej jednak sa to tylko moje przypuszczenia poparte skromna wiedza z fizyki (na fizyke zawsze mialem pod gorke ;))
  • Poziom 11  
    witam!!!

    najprościej to chyba załatwić płtywak od paliwa i zamontowac to na wskazówce od stanu gazu i podpiąć pod instalację paliwowoą. Prymitywny sposób ale skuteczny i działa w fiacie 125p!!!!!
  • Poziom 26  
    Hipoteza: ;-)
    ======
    To może coś działające na zasadzie elektronicznego czujnika ciśnienia w zbiorniku i prostego resetowalnego chipu (komputerka?). Tankujesz gazik do pełna, ręcznie resetujesz komputerek, on przyjmuje reset jako 100% w butli. Czujnik ciśnienia (jakiś elektroniczny lub mechaniczny barometr) przekazuje informacje o spadającym w miarę jazdy ciśnieniu w zbiorniku i pokazuje stan na jakimś wyświetlaczu w procentach. Gdy stan dochodzi do około 1-5% tankujesz, resetujesz komputerek i cały proces zaczyna się od nowa.
    Gdyby do tego wszystkiego dorzucić miernik średniej temperatury w okolicach zbiornika można by wyeliminować błedy odczytu czujnika ciśnienia zależne od temperatury gazu w zbiorniku. A potem to juz czysta matematyka. Przeliczyć to i owo, podać chipowi jako parametry działania i zliczania.

    Oczywiście nie jestem elektronikiem sensu stricte a powyższe to tylko domniemanie ;-)

    Mnie osobiście nie przeszkadzałby fakt, ze wskazanie byłoby w procentach, wszak gdy cisnienie w butli sięga zera, a silnik szarpie i muli to jeżdzić i tak już prawie nie idzie, a świadomość tego, ze zostało mi jeszcze 1,5 litra gazu nijak nie ma się do mojej decyzji chęci niezwłocznego tankowania ;-)
  • Poziom 16  
    Pomiar cisnienia gazu nie bedzie w stanie nic powiedziec.Moze byc stale od chwili tankowania az do momentu zuzycia calego zbiornika.Trzeba kopiowac sprawdzone rozwiazania.Jezeli ktos ma takie cos u siebie lub jego znajomi posiadaja to warto sie tym zainteresowac.
  • Poziom 12  
    Jeśli o mnie chodzi to problem wydaje się całkowicie nieskompliowany.
    Z przeczytanych zgrubsza postów wynika że jest problem z zamianą 0-90Ω na 0-2500Ω (piszę w ten sposób bo nie czytałem dokładnie). Wg mnie zamianę można wykonać na zwykłym operacyjnym i przepinać przekaźnikiem sygnały.
  • Poziom 16  
    Posiadam czujnik na butli 9 progowy (9 rezystancji) nie wiem jaka ma rezystancje bo nie mierzyłem jeszcze. Chciałbym podpiąć go pod wskaźnik paliwa ew. wskaźnik poziomu oleju. Autko to renault 19. Ma może ktos pomysł ewentualnie posiada wartości rezystancji czujnika 9 progowego od gazu i czujnika paliwa i czujnika oleju?
  • Poziom 16  
    Najprosciej bedzie zaadoptowac taki czujnik progowy zakladajac opory dobrane do opornosci wzkaznika paliwa.Mierzymy opór wzkaznika ,dzielimy to na 8 czesci i zakladamy oporniki o posrednich wartosciach oporu jakie wyszlo nam podczas dzielenia.Jednak hallotron bedzie dokladniejszy.