Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne dzwięki ze skrzyni lub sprzęgła.Fiat SIENA 1.2

12 Feb 2005 23:13 15747 12
  • Level 19  
    PYTANIE jest takie. Samochód odpalony, bieg jałowy, dodaje gazu i słysze żegotanie ,chrobotanie... , im szybsze obroty silnika tym szybsze chrobotanie. Wciskam sprzęgło i trzymam wciśnięte , dodaje gazu chrobotania NIE MA!!!. Puszczam sprzęgło chrobatanie znowu słychać. Chrobotanie słychać chyba tylko w kabinie samochodu. To wszystko działo się na postoju, na biegu jałowym . Teraz właczam bieg jade np.na 3 biegu. Jade równym gazem chrobotanie jest cichutkie , albo nie ma go wcale ,.Dodaje więcej gazu ,żeby przyspieszyć , chrobotanie znowu słychać. Co to może być??? Jak sprawdzić czy oleju w skrzyni biegów jest tyle ile powinno być.???? Czy olej w skrzyni, "oliwi" też układ różnicowy , czy jest osobny wlew do układu różnicowego???? Samochód Siena 1.2 8v , 46 tyśkm ´99 X.
  • Level 25  
    witam
    co sie stało zlego ze skrzynia biegów i moze ze sprzegłem
    olej ze skrzyni smaruje równiez mechanizm róznicowy
    nie ma zadnego osobnego wlewu
    chyba bedzie potrzebna rozbiorka sprzegła i chyba skrzyni
    pozdro
    T
  • Level 13  
    mysle ,ze to lozysko dociskowe wydaje taki dzwiek.
  • Level 24  
    Tarcza sprzegla, docisk. Nie obejdzie sie bez rozebrania. A dopiero potem mozna stwierdzic czy to nie ewentualnie skrzynia.
  • Level 27  
    Koles lozysko by dawalo dzwiek wlasnie jak by bylo sprzeglo wcisniete. Jest korek wlewowy do skrzyni od przodu i on ustala poziom jeden olej na cala skrzynie wlacznie z dyfrem. Tez dzwieki to sa dzwieki ze skrzyni biegow byc moze lozysko ktores na walku odbiorczym. Na postoju mech roznicowy stoi wiec sie nim nie przejmoj. Stawiam ze cos na walku odbiorczym raczej lozysko ale trzeba to uslyszec zeby postawic prawidlowa diagnoze.
  • Level 34  
    Te objawy które opisałeś odpowiadają uszkodzeniu skrzyń biegów samochodów Siena i Punto polegającemu na tym iż producent w pewnej partii skrzyń na wałku głównym od strony trybu atakującego zastosował japońskie łożyska , które mają zatoczoną fazę na szalce wewnętrznej. Koło I biegu opiera się o tą szalkę na bardzo małej powierzchni.Wyniku czego w warunkach dużego obciążenia nasuwa się na na tą szalkę uzyskując luz poprzeczny, który daje charakterystyczne klekotanie pod obciążeniem .Naprawa wiąże się niestety z rozebraniem skrzyni biegów i wymianą tego jednego łożeska. Koła zębatego wymieniać nie musisz. Jeżeli masz znaczny przebieg nie wykluczone jest że do kosztów naprzwy będziesz musiał doliczyć wymianę sprzęgła, aby zaoszczędzić sobie kolejnego wyjmowania skrzyni w póżniejszym czsie.
  • Level 13  
    najczesciej sa to objawy zacierajacego sie lozyska oporowego zajmij sie tym jak najszybciej moze sprezyna centralna docisku nie jest jeszcze uszkodona
  • Level 19  
    Zanim zaczeło to być aż tak słyszalne , po odpaleniu samochodu rano słychać było ciche szuranie, oczywiście na biegu jałowym i na wolnych obrotach . Teraz tego nie ma , za to słychać to , co napisałem na początku. Samochód ma 46 tyś.km , więc chyba sprzęgło będzie ok.Dziwi mnie to ,ze klekot słychać także ,na postoju , kiedy dodam gazu. Czy wiesz może Doktorku , która to partia skrzyń miała ten feler. Moja siena jest z 1999 X .
  • Level 34  
    Musiało być tego sporo bo trafił mi się Punto 1999
    ale była i Siena 1998. A co do twoich wątpliwości do odgłosów na postoju, to zwróć uwagę, że na luzie
    w skrzyni kręcą się prawie wszystkie koła zębate , na swoich piastach dopuki się je nie sprzęgnie przez przesówkę z wałkiem głównym. Przestają się kręcić dopiero wtedy , kiedy wciśniesz sprzęgło. Czyli przestanie się kręcić tarcza sprzęgłowa z umieszczonym w jej frezach wałkiem sprzęgłowym.
  • Level 19  
    Czy łożysko o którym mowa to, to oznaczone nr 2 na załączonym rysunku ??? Numer katalogowy tego łożysk wg. katalogu epr online(niezawsze dostępnym) , to 7533697. Na jednej stronie hurtowni motoryzacyjnej znalazłem po nr.katalogowym to łożysko , tylko że jest ono opisane jako 'łożysko wałka sprzęgła CNQ900/UNO......." , . Czy to łożysko jest także do uno i cnq900??? Cena tego nie jest przerażająco wysoka bo 39 zł , pewnie wymiana jego będzie kilka razy droższa, pewno jakieś 250 zł.
  • Level 34  
    ale to rysunek walka sprzęgłowego,a tamto łożysko jest na głównym od strony kola zdawczego.
    Co do tych 250 zl to nie wiem czy nie musisz mnożyć, dodawanie może nie pomóc.

    Dodano po 18 [minuty]:

    W katalogu którym się posługujesz wałek ten nazywa się wałkiem pośrednim.Łożysko na rysunku wałka pośredniego nosi nr2 a koło zębate z którym ono sąsiaduje nr 4.
  • Level 19  
    Witam . Teraz chyba jest właściwy rysunek. Co do ceny to kiedyś miałem podobną sytuacje tyle że w czasie jazdy(przyspieszenia) w CNQ900 i wtedy za naprawe skrzyni powiedzieli 250zł + częsci. Faktem jest że zanim fachowcy doszli do tego co tak warczy , wymienili po drodze docisk,poduszke skrzyni ,łącznik,i dwa łożyska w skrzyni(cena łożysk 200zł) , tak że w sumie zapłaciłem 900 zł. Teraz mam zamiar podjechać do nich i odrazu błysnąć wiedzą , oczywiście zaciągniętą z tego tematu i zaproponować 250 + części , może się uda. W katalogu którego używam cena tego łozyska to 87zł. A przy okazji , czy od tego mogą też dziwnie wchodzić biegi np.2 bieg, czasem chrupnie przy wbijaniu , a np 1 bieg bardzo ciężko wchodzi podczas jazdy np. z biegu jałowego na 1 bieg, albo przy redukcji ,nawet przy bardzo małej pędkości. Na postoju wchodzą elegancko.
  • Level 34  
    To uszkodzenie nie powoduje problemów w załanczaniu biegów.Teoretycznie mogły by być problemy z IV biegiem ale ja się z nimi nie spotkałem.
    - Tak to ten rysunek.
    - Zgrzytanie przy włanczaniu biegów to sprawa synchronicatorów. Czasami problem z załanczaniem
    niższych biegów powoduje lekko zwichrowane słoneczko docisku sprzęgła. Przy wysprzęgleniu docisk jest przekoszony i tarcza nie zatrzymuje się całkowicie. Ale wydaje mi się, że niema co teoretyzować tylko oględziny i weryfikacja części może przynieść odpowiedzi na postawione teraz pytania.